pc formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

haveacoke

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
hey,
als ik mijn computer opstart heb ik overal strepen zodat ik niets kan zien.
Ik kan mijn computer niet meer op normale modus zetten dus zet ik hem altijd op veilige modus. Als hem daarna in veilige modus staat zijn de strepen weg(daardoor denk ik dat het aan de grafische kaart niet kan liggen). Ik wil hem alvast formatteren want ik heb al een backup gemaakt. Maar, ik heb al met ms-dos geprobeerd maar dat lukt niet want dan geeft hij deze melding:

format kan niet worden uitgevoerd omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. format kan wel worden uitgevoerd als dit volume eerst wordt ontkoppeld. ALLE GEOPENDE INGANGEN NAAR DIT VOLUME WORDEN IN DAT GEVAL ONGELDIG. wilt u een ontkoppeling van dit volume forceren ?(J/N)

ik druk op j. daarna komt dit op het scherm:

kan het station niet vergrendelen. het volume is nog in gebruik.

Daarna heb ik geprobeerd het bios in te geraken(in mijn computer is dat f11) maar blijkbaar moet je daar een wachtwoord voor invullen.

ook heb ik gewoon geprobeerd via mijn computer maar helaas lukt dat ook niet :)

Een paar dingen:

je videokaart kan heel goed wél kapot zijn. Reden dat je in de F8 modus beeld hebt komt omdat de Microsoft video adapter je van beeld voorziet en niet je videokaart.

In Dos kun je niet formatteren want Dos maakt deel uit van Windows en als Windows actief is kun je de actieve partitie niet formatteren.

Wat je moet doen is in de veilige modus je videokaart verwijderen (configuratiescherm, systeem, apparaatbeheer, rechtse klik en kiezen voor installatatie ongedaan maken). Daarna pc opnieuw starten en Windows je videokaart laten detecteren en de stuurprogramma's opnieuw laten installeren. Heb je daarna weer streperig beeld, ga er dan maar vanuit dat de videokaart is overleden.

Laatst bewerkt:
.

Een paar dingen:

je videokaart kan heel goed wél kapot zijn. Reden dat je in de F8 modus beeld hebt komt omdat de Microsoft video adapter je van beeld voorziet en niet je videokaart.

In Dos kun je niet formatteren want Dos maakt deel uit van Windows en als Windows actief is kun je de actieve partitie niet formatteren.

Wat je moet doen is in de veilige modus je videokaart verwijderen (configuratiescherm, systeem, apparaatbeheer, rechtse klik en kiezen voor installatatie ongedaan maken). Daarna pc opnieuw starten en Windows je videokaart laten detecteren en de stuurprogramma's opnieuw laten installeren. Heb je daarna weer streperig beeld, ga er dan maar vanuit dat de videokaart is overleden.

Hey,
alvast bedankt. maar waarop moet ik klikken ? op besturing voor geluid video en spelletjes ?

Wat typte ik hierboven...............? in de veilige modus je videokaart verwijderen (configuratiescherm, systeem, apparaatbeheer, rechtse klik en kiezen voor installatatie ongedaan maken).

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    54,5 KB · Weergaven: 36
.

Wat typte ik hierboven...............? in de veilige modus je videokaart verwijderen (configuratiescherm, systeem, apparaatbeheer, rechtse klik en kiezen voor installatatie ongedaan maken).

ja, maar ik heb een aantal mogelijk heden:

beeldschermadapters
besturing voor geluid, video en spelletjes
bleutooth usb
computer
diskettestationcontrollers
dvd-/cd-rom-stations
humaninterfacedevices
IDE ATA/ATAPI-controllers
IEEE 1394 bus host controllers
modems
muizen en andere aanwijzingsapparaten
netwerkadapters
opslagvolumes
poorten
processors
schijfstations
smartcardlezers
systeemapparaten
toetsenborden
usb-controllers

Als je nu eens probeert minder snel te reageren op mijn berichtjes en probeert deze éérst eens goed te lezen. Als je namelijk het bijgevoegde plaatje in mijn vorige bericht had bekeken dan had je je laatste bericht niet hoeven plaatsen.

Sorry is niet nodig, no offence, ik wilde alleen maar je aandacht vestigen op het goed lezen van de geboden opties en ja, soms werkt prikkelen dan het best.

Laatst bewerkt:
mensen, laten we deze zinloze rommel maar stoppen, ik zit te wachten op een topic van mij waar antwoord op gegeven word, en MSN geeft steeds een bericht over dit topic xD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan