Pc formatteren en opnieuw XP installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanoj123

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Berichten
160
Hoi,

ik heb een pc op mijn kamer staan, maar die is nogal aan de trage kant. Nu is die al wel door verschillende mensen en op verschillende plaatsen gebruikt. Bijgevolg staat hij dus vol met vanalles en nog wat. Nu wil ik gewoon mijn C: drive volledig formatteren en opnieuw XP installeren. Mijn belangrijke bestanden (eigenlijk alleen muziek) kan ik op een externe schijf zetten, en de rest mag gewoon weg. Nu heb ik hier en daar al verschillende opties gezien. Sommigen zeggen op gewoon op te starten met de windows xp - cd, anderen zeggen dat ik via dos moet gaan met het commando FDISK en format c: weet er iemand hoe dit precies in z'n werk gaat? En hoe zit dat met drivers?

mvg Jonas
 
Bedankt voor de snelle reactie :)
in het artikel dat je gaf, staat niets over deze drivers..
Op welk moment moet ik ze installeren en als ik ze van de site van de fabrikant haal, moet ik ze dan gewoon op een cd zetten?
 
Instaleren doe je ze als je helemaal klaar bent met de instalatie van xp.
Deze kan je dan downloaden op de site van de desbetreffende fabrikant.
Heb je nog een bijgeleverde cd rom van je moederbord?
Daar staan ook drivers op.
Met name je chipsetdriver.Daar begin je altijd als eerste mee.Dan na een herstart van je pc ga je je andere drivers instaleren.Bijv audio en vga drivers.

Heb je geen bijgeleverde cdrom meer dan zou je idd nu eerst je drivers kunnen downen en op cd of stick zetten.Dan kan je in 1 keer door...

Je weet welk bord je hebt??
 
Ja, ik geloof van wel.
Maar ik heb de pc niet gekocht, eerder gekregen van iemand. Dus cd's en dergelijke heb ik er niet van. Maar ik zal eens zoeken op internet naar de juiste drivers.
 
Heb net eens gekeken, en kwam toevallig op programma Driver Detective. Die zou normaal gezien je drivers vanzelf moeten kunnen zoeken en op een cd zetten. Maar ben het eerst eens op deze (andere voor alle duidelijkheid) pc aan het testen.
 
Weet al waarom je er niet van houd denk ik..
Ik ga eens met die pc wizzard proberen
 
Hoi,

ik heb een pc op mijn kamer staan, maar die is nogal aan de trage kant. Nu is die al wel door verschillende mensen en op verschillende plaatsen gebruikt. Bijgevolg staat hij dus vol met vanalles en nog wat. Nu wil ik gewoon mijn C: drive volledig formatteren en opnieuw XP installeren. Mijn belangrijke bestanden (eigenlijk alleen muziek) kan ik op een externe schijf zetten, en de rest mag gewoon weg. Nu heb ik hier en daar al verschillende opties gezien. Sommigen zeggen op gewoon op te starten met de windows xp - cd, anderen zeggen dat ik via dos moet gaan met het commando FDISK en format c: weet er iemand hoe dit precies in z'n werk gaat? En hoe zit dat met drivers?

mvg Jonas

... is het een 'merk'-pc?
 
Neen. Er zitten onderdelen van verschillende merken in, hij is door een computerwinkel gebouwd.
@ frankwannet : met pc wizard krijg ik gedetailleerd info, ga ik eens op die bewuste pc installeren. Dan kan ik wel verder denk ik. Bedankt
 
Okidoki...
Bij vragen weet je ons weer te vinden in dit topic;)

Hoi,
Ja, het is de meest efficiënte manier om de laatste drivers en software voor een pc of laptop te downloaden ..... daar zorgen die pc-bakkers meestal wel voor ;)
 
Hoi,

ik heb net met Pc Wizard alle info opgezocht die ik nodig heb. Ik weet nu het exacte model van mijn moederbord, maar als ik ernaar zoek bij google, kom ik op de downloadpagina van Intel, maar ik weet niet goed wat kiezen.
 
Na lekker dan weer.Geen drivers te vinden voor xp via de site.

wil je eens een overzicht plaatsen van pcwizzard?
(kan wel aan de 815 grapics driver komen)

EDIT: ik moet nu ff offline
 
Laatst bewerkt:
Moederbord : Intel D815EEA
Chipset : Intel i815E/EP
Audio Apparaat : ES1371, ES1373 AudioPCI
Audio Afspelen : Creative Sound Blaster PCI
Grafische kaart :NVIDIA GeForce2 MX/MX 400

Is dit voldoende info?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan