PC formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steeg

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Hoi,

Ik heb een vraag: Ik kan een computer krijgen van een groot bedrijf (geven ze weg omdat ze afgeschreven zijn) maar ik moet wel terplekke alles van de computer wissen. Hoe kan ik dit het makkelijkste en snelste doen? Ik heb alleen ervaring met formatteren wanneer ik windows opnieuw op een computer zet.

p.s. ik ga ervan uit dat ik niet in de computer kan komen wanneer ik daar ben om hem leeg te maken!

Ik hoop dat iemand een goed antwoord heeft.

Als het een computer van een groot bedrijf is en er staan veel computers dan worden de bureaubladen vanaf een server weergegeven en dus alles staat dan op die server zo niet en je kan er niet in komen dan zie ik verder geen mogelijkheden om hem anders te wissen dan via de Windows cd alles te verwijderen.

Ok dank.

Is er geen mogelijkheid om bij het opstarten een 'F1,F2,F3 enz' toets in te drukken waarna ik in een menu kom waar ik alles kan formatteren?

Na mijn weten niet dit zou ook haast niet mogelijk moeten zijn. Dan kan je alles gewoon zomaar in 1 keer verwijderen zonder een wachtwoord of iets dergelijks.

Hoe zou ik bij die recovery partitie kunnen komen?
Ik kan niet inloggen namelijk in de computer. Ik kan windows dus niet in.

Als je in het bios kan komen zie ik het probleem niet.Mocht dat door dat bedrijf niet toegankelijk zijn gemaakt dan zouden hun dat wel kunnen opheffen.

Recovery partitie op een bedrijfs pc, waarvan ze willen dat je deze ter plekke leegmaakt. Al zou er een image opstaan, dan is deze van het bedrijf zelf, plus de bijbehorende licentie. Iets wat ze waarschijnlijk niet willen, dat jij die gaat gebruiken.

Inderdaad zorgen dat je in het Bios kunt komen en dan opstarten met bijvoorbeeld Hirensbootcd. Hierop staat tooltjes om de schijf leeg te maken.

Vind het erg makkelijk van het bedrijf, want een format garandeert niet dat de bedrijfsgegevens ook werkelijk van de schijf af zijn.;)

Is het dan niet zo wanneer je een harde schijf formatteert dat alles gewist is? Dit dacht ik altijd..

Is het dan niet zo wanneer je een harde schijf formatteert dat alles gewist is? Dit dacht ik altijd..

Nee dat is niet zo;) er zijn tooltjes en programmatjes om data nog weer terug te kunnen halen.

De schijf is pas echt niet meer leesbaar als je hem uit elkaar schroeft en met een schroevendraaier de hele disk bekrast, dan is hij ook meteen vernietigd.
Maar daar heb je in dit geval niks aan:P

Wat hierboven al werdt genoemd lijkt me de beste oplossing via een hiren boot CD opstarten en dan via harddisk tools de boel formtteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan