PC Freezed volledig tijdens gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlupFlup

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Hallo,
De laatste tijd als ik rustig spelletjes probeer te spelen, loopt mijn computer volledig vast. Geen idee waar het aan ligt, het probleem is zomaar ontstaan nadat ik lange tijd probleemloos kon gamen. Graphics verlagen, videokaart updaten, ik heb een aantal dingen geprobeerd maar tot zover werkt niets. Het geluid loopt trouwens ook vast. Ik denk dat het komt doordat gamen m'n videokaart overhit, maar dan vraag ik me af hoe dit opeens zo is gekomen nadat het een tijd probleemloos is geweest. Ik heb de zijkant al verwijderd en de fans werken, stof is weggehaald maar ik merk dat na verloop van tijd m'n videokaart gloeienheet word.

Ik hoop op andere suggesties en mogelijke problemen voordat ik met die temperatuur moet gaan klooien ;)

Bij voorbaat dank
FlupFlup

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, Speedfan zegt dit
GPU 67C
Temp1 127C

De rest ziet er normaal uit, behalve dat Fan 1 en 2 een rpm geven, en ik volgens mij ook een derde fan heeft maar bij fan 3 staat 0rpm

Ik krijg geen pieptoontjes, geluid en beeld lopen vast dus ctrl alt del of iets dergelijks werkt ook niet

die 127 is toch wel erg aan de hoge kant. Ik weet niet hoe oud je computer is, maar bij een freze is het vaak de warmte die optreed in combinatie met je koeling vervuiling etc.

Oke, waar is die 127C aan verbonden en wat kan ik doen om het te verlagen

Temp 2 is vals, Speedfan is niet altijd even zuiver. Je kunt beter even met Speccy of PCwizard kijken naar de temperaturen.

Nog een vraagje over die temperaturen, zijn die als je je pc niet/weinig gebruikt of tijdens het gamen? Als die temperaturen niet tijdens het gamen zijn, vind ik ze toch wel een beetje te hoog.

Temp 2 is vals, Speedfan is niet altijd even zuiver. Je kunt beter even met Speccy of PCwizard kijken naar de temperaturen.

Bij een andere temperatuur stond -65 oid dus kan zijn dat hij niet inderdaad niet heel precies is :) zal even met speccy/pcwizard proberen

Het waren temperaturen van tijdens het gamen trouwens

Speccy zegt dit

Processor
Intel Core i3 530 @ 2.93GHz 35 °C

Systeem temperatuur 22 °C

Moederbord
22 °C

Graphics
GTS 240 (nVidia) 66 °C

Harde schijven
26 °C

Dat zijn dus vrij normale. Maar als je een freeze krijgt zou ik toch een kijken naar de piek van de temp die je eerder opgaf, dus kennelijk is er iets niet in orde anders krijg je geen freeze. Dus advies, maak snel een backupje van alles wat belangrijk is voordat die het begeeft.

:rolleyes: Daar heb ik niets aan, een backupje maken kan ik zelf ook wel bedenken..
maar ik ga zeker niet afwachten totdat hij definitief kapot gaat..
het gebeurde vandaag ook voor het eerst buiten het gamen om, dus de oorzaak moet misschien ergens anders liggen

Ja oke. Het was maar om te helpen. Het is je videokaart die te heet wordt. Ik zou je aan willen raden om toch extra koeling erin te zetten voordat deze het begeeft.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan