PC gaat aan maar reageert niet (ook geen beeld)

Status
Niet open voor verdere reacties.

snappernixvan

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2006
Beste behulpzame Helpmij-er,

Ik heb een probleem met een zo goed als nieuwe pc. Het betreft Asus barebone systeem met 1024MB geheugen en een AMD 64 bit processor van ongeveer 1 maand oud. Ik heb de onderdelen los besteld en de pc zelf in elkaar gezet.

De eerste paar weken werkte het systeem vlekkeloos. Maar nu start het vaak niet meer op. Alleen wanneer de stekker een tijdje uit het stopcontact is geweest start het systeem meteen op.

Wanneer ik dit niet doe slaat de voeding wel aan maar blijft verder het hele systeem 'dood' na herhaalt resetten werkt het systeem soms wel.

Het gebruikte stopcontact is geaard.

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!:thumb:

Klinkt een beetje als een voeding probleem, is deze ook nieuw?
De bedrading ook nog gecontroleerd of deze nog goed is aangesloten (je weet maar nooit).

bedrading is ok. De voeding is nieuw en hoorde bij de Asus barebone

Ik vind het vooral opmerkelijk dat de pc wel altijd goed werkt nadat de stroom uitgeschakeld is geweest. Mijn vermoeden is ook dat het iets met de voeding heeft te maken. Bij de helpdesk werd mij verteld dat het probleem een ongeaard stopcontact was. Maar op een geaard stopcontact blijft het probleem bestaan. Het systeem is inmiddels al een keer volledig gedemonteerd en weer terug in elkaar gezet maar ook dat mag niet baten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan