PC gaat automatisch uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kapedi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Hallo,

Ik ben echt een pc leek , dus stel mijn vraag maar even hier. Sinds kort slaat mijn pc automatisch uit, en komt er rechts onderin een melding " iets over te weinig virtueel geheugen ". Het vinkje automatisch opstarten bij deze computer weggehaald en toen kreeg ik na het uitvallen van de pc een blauw scherm met de melding driver-Irql-not-less-or-equals:(. Wat betekend dit? :confused:
Alvast bedankt voor het meedenken.

Hoi,

Je geeft wel heel weinig informatie voor een goed advies.
I.h.a.: melding over te weinig virtueel geheugen kan in elk geval op het volgende duiden:

- je hebt teveel programma's tegelijk geladen.
- je werkt met een programma dat veel geheugen 'vreet' (video-, fotobewerking; games e.d.)
- de schijf waarop je virtueel geheugen is aangemaakt, is nagenoeg vol
- de omvang van het virtuele geheugen is te krap.

Maar voor alles geldt, als het om een gericht advies gaat - en ik neem aan dat je dat wilt - méér informatie.

Ik heb helaas niet veel informatie. Het bericht kwam heel snel " er is onvoldoende virtueel geheugen"en dan sloot de pc af en stond er windows wordt om veiligheidsredenen afgeloten. Er staat haast niets op mijn pc, geen foto`s e.d of filmpjes. Heb alleen Sims 2 erop. Ik heb geen idee of de pc dat dan niet aankan. 1 spel.

Ehh .....

- welke windows-versie en tot welk servicepack ge-updated
- hoe 'oud' is je pc
- hoeveel werkgeheugen
- evt. merk en type pc
- welke programma's actief toen het gebeurde
- welke anti-virus en -spyware programma's

...... etc.

Het is een packard bell windows XP. ACPI uniprocessor. Aztech CNR2900 V.90 modem. 1394 netwerkkaart en....oeps hij sluit weer af met de foutmelding bad-pool-caller. ( heb tevens een laptop en werk nu hierop) heb Nod32 virusscan. Hij is een jaar of 3 oud.Heb hierop nog service pack 2 , heb inmiddels de melding dat service pack 3 gedownload kan worden maar dat red de pc niet , omdat hij telkens uit valt. Net had ik alleen apparaatbeheer open toen hij uitviel.

Hoi,

Als er geen 'duidbare' situatie is waardoor hij ermee stopt, bijvoorbeeld 'Altijd als ik met xxx of yyy bezig ben', dan lijkt het zo snel na het starten van je pc inderdaad op een hardwarestoring.

Daar kom je het best achter door een recovery,
Maar je zal dan wél eerst al je data moeten veilig stellen.
Kan je in DOS komen of in de veilige modus opstarten met Windhoos?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan