Pc gaat hangen na laden cd/dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinoenzo

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2007
Ik kan je niet helpen, maar ik heb zo'n zelfde probleem.

In andere PC's werkt mijn drive en in de PC waar de drive in moet werkt ie niet.
Zodra ik naar mijn computer toe ga of als ik er een CD/DVD in stopt hangt mijn computer.
Bij mij is het probleem dat ie blijft hangen.

Ik ga denk ik nog even een keer checken. misschien ontdek ik weer iets.

Hallo

Ik heb je vraag gesplitst uit het andere topic, het is namelijk niet gebruikelijk een vraag in iemand anders zijn/haar vraag te stellen.

Succes met je probleem verder.

Ik kan je niet helpen, maar ik heb zo'n zelfde probleem.

In andere PC's werkt mijn drive en in de PC waar de drive in moet werkt ie niet.
Zodra ik naar mijn computer toe ga of als ik er een CD/DVD in stopt hangt mijn computer.
Bij mij is het probleem dat ie blijft hangen.

Ik ga denk ik nog even een keer checken. misschien ontdek ik weer iets.

Welke windows versie? Is hij opeens moeilijk gaan doen?

Misschien ligt het aan de software , windows of drivers.
Herstelpunt terug tot laatste moment van wel werken.Opnieuw installeren Windows?

Als de zelfde windows versie op de andere pc draaid kan het zijn dat de ide poort defect is.
Test dan even de andere ide poort, let op de jumpertjes op de drive , master , slave , cableselect .

Ook kan de kabel defect zijn .Andere kabel proberen.

Ik had voor deze vraag al een topic gemaakt.

Ik draai Windows XP, maar het maakt eigenlijk niet uit. Als ik een originele Vista CD er in stop om te installeren loopt ie ook vast. Dus het is niet windows gerelateerd.

Aan de andere kant is het raar dat ie het op een andere PC prima doet in XP en op deze alleen in Safe Mode

Het is overigens een SATA drive, geen IDE

Ik had voor deze vraag al een topic gemaakt.

Ik draai Windows XP, maar het maakt eigenlijk niet uit. Als ik een originele Vista CD er in stop om te installeren loopt ie ook vast. Dus het is niet windows gerelateerd.

Aan de andere kant is het raar dat ie het op een andere PC prima doet in XP en op deze alleen in Safe Mode

Het is overigens een SATA drive, geen IDE

voor een duidelijk verhaal/oplossing is info wel makkelijk.
Wat doet ie als je boot vanaf cd? dus zonder echte windows omgeving.
Mits je natuurlijk sata driver xp hebt.
Heeft hij het wel normaal gedaan in deze pc?of is deze na plaatsen moeilijk gaan doen.

De CD wordt gezien, hij boot er ook vanaf.
Dan krijg je met de Vista CD zo'n balkje te zien die oploopt (oud zwart/wit dos scherm) en dan komt er een mooie Vista achtergrond met een muis en daarna niets meer. Muis kan ik gewoon nog bewegen. Harddisk lampje blijft aan staan.

Ditzelfde gebeurd ook in Windows XP bij normaal opstarten.
Als ik de drive disable is alles goed. Zodra ik enable en dan naar Mijn Computer ga hangt ie.
Of als ik er een CD/DVD in stop hangt ie.
Zelfs als ik naar Disk Management toe ga en bijv de drive letter wil wijzigen hangt ie.

In Safe Mode kan ik alles.

De CD wordt gezien, hij boot er ook vanaf.
Dan krijg je met de Vista CD zo'n balkje te zien die oploopt (oud zwart/wit dos scherm) en dan komt er een mooie Vista achtergrond met een muis en daarna niets meer. Muis kan ik gewoon nog bewegen. Harddisk lampje blijft aan staan.

Ditzelfde gebeurd ook in Windows XP bij normaal opstarten.
Als ik de drive disable is alles goed. Zodra ik enable en dan naar Mijn Computer ga hangt ie.
Of als ik er een CD/DVD in stop hangt ie.
Zelfs als ik naar Disk Management toe ga en bijv de drive letter wil wijzigen hangt ie.

In Safe Mode kan ik alles.

Heeft hij het wel op deze pc normaal gedaan?
Lijkt op een cofiguratie fout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan