pc gaat na opstarten kort freezen en weer los

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasper2603

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2015
Mijn pc(i5, 4gb, 1tb hdd en windows 8 met gdata) loopt na een tijdje internetten via chrome of ie vast voor een momentje en gaat dan weer verder. M'n muis zit dan ook vast. Ik hoor de hd dan kort even ratelen en stoppen, ratelen en stoppen, steeds indezelfde frequentie. Net of hij zichzelf steeds vaster gaat draaien, pc wordt dan steeds trager en als ik dan opnieuw opstarten kies, duurt het wel 15 a 20 minuten voordat de pc opnieuw is opgestart!

Gaat om een standaard medion pc. Heb dit ook met windows 7 gehad, na een nieuwe installatie gaat het meestal weer een tijdje goed en dan krijg ik het weer. Ook overstap op windows 8 heeft niet geholpen. Geen idee wat de oorzaak is, hoe kom ik daar achter?

Hallo

"Gaat om een standaard medion pc."

Geen vermelding nuttige info (ouderdom typenr , etc ....)

Desondanks toch een poging ....

Geheugen testen d.m.v. memtest

Harddisk testen d.m.v. crystaldiskinfo.

P.c. stofvrij ???? (medion p.c.'s zijn berucht om stof te vergaren)

C.p.u. fan , voedingsventilator , en zeker de videokaart niet vergeten

Het vlotste werkt met luchtdruk (compressor) (ventilatoren blokkeren om op hol slaan te voorkomen)

Mocht het uiteindelijk toch nog iets anders blijken te zijn , zijn bovenstaande handelingen toch nuttig , en geen tijdverspilling.

Peter

Zo net de pc weer dicht en met stofzuiger wat stof weg kunnen halen, al zat er weinig stof in. Pc is 5 jaar oud.

Heb nu hdtune laten scannen en alles groen en ok. memtest ook prima, gdata kan ook niets vinden?

Bedenk dat een HDD gemiddeld 5 jaar mee gaat (ook afhankelijk onder meer v.h. gebruik). Hou de temps eens in de gaten van je HDD, processor enz. Dit kan met HWMonitor CPUID.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan