Pc gaat naar afsluiten pas naar 2 half uur weer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

_CompuFreaky_

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2003
Als ik de pc afsluit. Dan kan ik hem pas naar 2 half uur weer aandoen... das best irritant als ik bijv net de pc half uur uit heb en men broer moet huiswerk maken dan moet hij 2 uur wachten... Ik heb er al een koeler extra in gedaan draaid op 5V want ik wil geen meer herrie.. maar het duurd nog steeds even lang. Ik heb net 2 weken terug ook inplaats van men 2x 32mb pc66 geheugen nu 1x 128mb pc133 dat werkt perfect als de pc het doet maar kan het daardoor komen dat het zolang duurd en wat kan ik er eraan doen

Alvast bedankt

hmmm kloppen de specs van je systeem en klopt het dat je win98 en 2000 prof hebt draaien.

Als je 2 besturingssystemen op jouw "rekenwonder" hebt met je huidige specs kan dat het probleem wel eens zijn.

Oftewel 2000 of 98 eraf gooien en gewoon lekker met eentje doorgaan.

Grtz

Laatst bewerkt:
Nee

Daar ligt het niet aan. ik heb voor men windowsen genoeg schijfruimte gebruik de bootmanager van 2000. hij deed dit ook al toen 2000 prof er nog niet op stond. En Xp Prof heb ik der ook nog op gehad werkte ook goed soepel maar 2000 ging sneller dus daarom die der weer op. met 128mb draaide 2000 beter das reden dat ik nieuwe geheugen erbij heb gekocht. En ja de specs van deze prehistorische pc kloppe ik haal hem zovaak ope.. ik ga dit jaar nieuwe bouwen ( na lang zeuren ouders..) ik moet het al 3 jaar met deze pc doen die heb ik tweedehands gekocht ook men eerste pc.

Laatst bewerkt:
dan heb je een pc met nukken als je hem na zo'n lange tijd pas weer kunt gebruiken.

grtz

Hallo

Volgens uw p.c. specificaties is de powersupply wel ....heel nipt ...140W.

Je zou eventueel als test eens een zwaarder model kunnen inbouwen . (200W of zwaarder..)

Indien dit systeem al ettelijke jaren oud is , dan zou het ook kunnen zijn dat er condensatoren uitgedroogd zijn ( slijtage/ouderdom) , waardoor deze symptomen zich voordoen .....

Het vervangen van deze is meestal economisch niet rendabel , want indien je alle defekte condensatoren vervangen hebt , dan kom je meestal aan de kostprijs van een niewe p.supply...

Peter

Wat zijn condensoren ? de pc gaat wel aan helemaal naar 2 half uur koelers draaien voeding enz.. koeler van mobo maar hij start gewoon niet verder op dan beeldscherm blijft op stand by

condensators zijn onderdelen in je voeding en op je moederbord om signalen te ontstoren.

Wat gebeurt er trouwens als je de de stekker eruit trekt, dan de stekker er weer instopt, en dan probeert de pc op te starten?

En staat je pc aangesloten op een geaard stopcontact?

Dat ga ik nu niet testen want als het niet werk kan ik weer 2 half uur wachten.. alle pc stekkers zitten op stekkerdoos met bliksemslag beveiliging

Geplaatst door _CompuFreaky_
...
alle pc stekkers zitten op stekkerdoos met bliksemslag beveiliging

ok, maar is die stekkerdoos ook aangesloten op een stopcontact dat geaard is?

Wat is een geaard stopcontact precies ? op mijn stopcontact zit 2 gaten daar zit die in verder niet van die klipjes ofzo

Als er geen klipjes aan de boven en onderkant van het stopcontact zit, is het stopcontact niet geaard.

Als je je pc niet aard, kan er to 110 volt op je systeemkast komen te staan, en kan je pc vage kuren krijgen.

Ik denk dat als je ff met een verlangsnoer je pc aansluit op een geaard stopcontact dat het probleem verhlopen is.

ok

dat wordt dus een nieuwe stopcontact want in dit huis zijn geen geaarde stopcontacten!

Als er geen geaarde stopcontacten zijn, ben ik bang dat een stopcontact vervangen geen nut heeft, omdat er dan ook geen aardedraad achter het stopcontact zal zitten.

Maar als je een radiator in de buurt hebt staan, kun je ook een losse stekker bij een dhz zaak kopen, dan aan de aarde daarvan een draad vastmaken, en vervolgens die draad verbinden met de radiator.

Een radiator is namelijk ook geaard.

Hallo

Oeps ..... een p.c op een niet geaard stopkontakt aansluiten kan tot allerlei onvoorspelbare foutmeldingen/defekten leiden .....

Een hedendaagse p.c. heeft voor een betrouwbare werking een aarding nodig......

Dacht toch dat dit een alfgemeen bekend feit was....

Enkel al de faktor onstoren t.o.v. de geburen .....

We laten dan de statische elektriciteit nog buiten beschouwing....

p.s. : 2 half uur , bedoel je dan 2 keer 30min . , t.t.z. ....1 uur ?????

Peter

Laatst bewerkt:
2 uur en 30 min

2 uur en 30 min bedoel ik. Maar wij hebben geen geaarde stekkers hier in huis dus die gele draden moeten nog doorgetrokken worden... ff woningbouw maandag bellen.

En is het misschien ook verstandig dan om nieuwe voeding te kopen...

Laatst bewerkt:
Hallo

Zou om te beginnen deze configuratie eens testen met een aarding.......

Desnoods bij de geburen of een kennis eens testen , kwestie om vlug te kunnen vaststellen of het de aarding is die de oorzaak is van de foutmeldingen .......

Peter

ik heb het getest met een aarding 2 uur lang de pc gedraaid, en toen uitgedaan na 15 min geprobeert aan te doen wou niet. 3 uur later, wel

Wat moet ik nu doen ?

P.S van de week komt de woningbouwvereninging geaarde stopcontacten hier aanleggen op men kamer en die van men broer dan heb ik wel altijd geaard

Laatst bewerkt:
Hallo

De volgende logische stap is dit systeem eens laten proefdraaien d.m.v. een andere "zwaardere" voeding.

Uiteraard op een geaard stopkontakt....

Peter

Is het al een ATX voeding? Trek er dan na het uitzetten van de pc de stekker er dan eens uit, stop hem er weer in en kijk of de pc dan wel opstart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan