PC gaat niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

sook

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2006
Berichten
274
Sinds kort start mijn pc niet meer op. Als ik de knop indruk hoor je een piep, toetsenboord, beeldscherm, lampje van de usb-hub blinkt aan en uit en daar blijft het bij. je hoort niet eens de koelers aan en uit gaan. niets gaat aan behalve de lampjes.
Het is een systeem van Dell, aan de achterkant zitten 4 lampjes die in een bepaalde volgorde knipperen tijdens het opstarten. hij blijft hangen als het ergens fout gaat. Die combinatie, die bestaat uit 1 2 3 en 4 weet ik niet uit me hoofd, omdat ik nu niet thuis ben.
Het schijnt dat je op de dell site ergens kan aflezen wat die code zou betekenen. mijn vraag is, weet iemand waar ik dat op de dell site kan vinden en heeft er iemand een idee waar dit probleem aan kan liggen?
 
wat je kan doen is alles los kopelen op de cpu en het gehheugen en video kaart na.
en dan eens kijken of die dan wel op wil starten.
zo niet probeer dan een bios reset 15 minuten de baterij uit het bord haalen.
na die tijd probeer je het nog eens na instalatie van de baterij.
 
crash, je heb me de goede link gegeven daar kan ik idd zien wat de licht codes beteken, dat zal ik vanavond even checken.

als ik er via die licht codes niet uit kom dan zal ik wel even kijken of dat los koppelen werkt.
in ieder geval bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan