PC gaat niet meer aan na het wisselen van CPU.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker51

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
Hoi allemaal,

Ik hoop dat ik hier snel antwoord krijg op mijn vraag

Ik heb dus mijn processor P4, 2.4 GHz (socket 478) in een andere PC (P4, 2.8 GHz en socket 478 ook) hier had gedaan, toen ik hem erin had gedaan en de Artistic cooler eropnieuw ophad gedaan, kreeg ik de PC niet meer aan, dus ik deed die P4, 2.8 GHz weer terug erin en probeerde na het plaatsen van de artistic cooler erop ging de PC weer niet aan, Nu heb ik dus die 2.8 GHz processor in mijn eigen PC dus geprobeert en die werkt dus niet (heeft het altijd gedaan in die andere PC hier) maar die 2.4 GHz werkt nog wel gewoon in deze PC.

Ik weet dat je niet alleen naar socket moet kijken, maar wie kan mij nu helpen !! de andere pc die hier namelijk staat waar beide processoren niet werken is namelijk niet van mij... !!

Andere info

Gebruikt moederbord videokaart
512 MB geheugen
Artistic Cooler die op de processor zit

Kan iemand me helpen? Graag snel antwoord !!

Laatst bewerkt:
bois reset al eens geprobeerd ?
of de baterij er 10 minuten uit nemen zonder dat de pc in het stopkontact zit.
probeer het daarna op nieuw.

bois reset al eens geprobeerd ?
of de baterij er 10 minuten uit nemen zonder dat de pc in het stopkontact zit.
probeer het daarna op nieuw.

Bios kan ik toch niet resseten als de PC niet aan kan, op het moederbord zou ik niet 1,2,3 weten of daar een knopje zit voor reset. Batterij er voor 10 min uit nemen durf ik bijna niet te doen, aangezien ik al 1 probleem heb en niet nog een probleem wil veroorzaken, maar zal wel even kijken of het lukt !!

Welkom op Helpmij.
Je vraag is verplaatst naar een geschiktere sectie. :)

Simpel beginnen: Heb je de cpu goed in de socket staan [hendeltje omhoog, chipje aanduwen, hendeltje omlaag]? Heb je daarna niet te veel geduwd en getrokken aan de cooler? [want dan trek je de cpu weer heel gemakkelijk uit de socket en staat ie OP de contacten i.p.v. erin, en doet ie het dus niet]. Heb je de stekker van de cpu fan in het goede contact zitten [als bios geen fan detecteert, start de boel ook niet op].. Zijn er bij deze "wisseltruc" geen cruciale voedingstekkers op het moederboard losgeraakt...?
Bij het modderen met zo'n cooler kun je ook gemakkelijk een ide [of sata] kabel lostrekken...

Nee, absoluut niet, hendeltje alles goed gedaan.

Ik had geen zin om het hele verhaal goed in zinnen te zetten omdat ik zo snel mogelijk weer terug moest naar die PC om het probleem te verhelpen.., die PC waar die 2.8 GHz in hoort met de artistic cooler is namelijk niet van mij, heb ook zonder toestemming mijn processor erin gedaan. Het klopt wat je daar zegt.
Alleen kan ik niet zo 1,2,3 aan de gegevens komen van PC 1 omdat die niet van mij is en die gene weet niet dat ik zomaar processors heb geprobeert om te wisselen.. maar ik zal als het lukt die gegevens toch proberen te krijgen..

Ik zag wel even met een snelle oog een chipje op het moederbord zitten met daar iets op staan van P4SD800 dus ik gok dat ze bedoelden QDR800, maar dit zal wel niet het geval zijn aangezienhet niet op de CPU stond.

PC 1

intel P4 2.8 GHz processor S478

Videokaart in mobo

Moederbord info kan ik niet 1,2,3 krijgen dus die zalk zo snel mogelijk posten.

512 MB ddr geheugen

PC2 :

intel P4 2.4 GHz processor S478 mPGA Northwood met bus speed van 155 MHz (overclocked) en multiplier x 18, Rated FSB 620 MHz (wss heb je dit niet nodig)

9550 ATI kaart

Mobo: Model P4l45D Chipset Intel i845D

768 MB ddr geheugen

Hier dus kort het verhaal:
Ik heb de PC2 processor in de PC1 geprobeert, omdat deze niet erin werkte heb ik hem erweer uit gehaald en weer in PC1 gedaan ---> daarna heb ik de processor die in PC2 zat erweer terug in gedaan, nadat ik de cooler goed heb vast gezet en de PC van stroom heb voorzien en de pc aandrukte kreeg ik geen beeld en begon een rood lampje met daaronder Harddisc te knipperen en hoorde je een soort van piep (niet echt een piep maar een toontje om de 3 sec) Heb daarna de processor die ik in PC 1 heb geprobeert weer terug in PC2 gedaan en die werkte nog wel gewoon dus daar is niks mis mee.

Ik had al één keer eerder dat de PC zo soort toon geluid maakte en dat ding knipperde, toen bleek dat de cooler niet goed vast zat en weer 1 silver klipje vastgeklipt, nadat deed hij het weer gewoon. Omdat nu gewoon dat klipje en die cooler gewoon goed vast zitten kon het probleem niet opgelost worden.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt alvast

Groeten Jeffrey

Ik heb de PC2 processor in de PC1 geprobeert, omdat deze niet erin werkte heb ik hem erweer uit gehaald en weer in PC1 gedaan ---> daarna heb ik de processor die in PC2 zat erweer terug in gedaan,
Je vertelt teveel, er is haast geen touw aan vast te knopen. Als ik alles zo goed mogelijk op een rijtje zet, is er één PC, waarvan je de CPU eerst verwisselde, maar uiteindelijk de oorspronkelijke weer terug hebt gezet, die het niet doet.
De led van de HD knippert, je hoort pieptoontjes, maar je hebt geen beeld. Is dat goed samengevat?

Heb je het advies van virtuosa al opgevolgd om de BIOS te resetten door het batterijtje even van het moederbord af te halen?

Kun je trouwens in de BIOS komen door op F2 te drukken (of een andere toets)?

Je vertelt teveel, er is haast geen touw aan vast te knopen. Als ik alles zo goed mogelijk op een rijtje zet, is er één PC, waarvan je de CPU eerst verwisselde, maar uiteindelijk de oorspronkelijke weer terug hebt gezet, die het niet doet.
De led van de HD knippert, je hoort pieptoontjes, maar je hebt geen beeld. Is dat goed samengevat?

Heb je het advies van virtuosa al opgevolgd om de BIOS te resetten door het batterijtje even van het moederbord af te halen?

Kun je trouwens in de BIOS komen door op F2 te drukken (of een andere toets)?

Je verhaal klopt helemaal, Nee want de PC geeft niet eens beeld
Ik ben raadloos

Je weet ook zeker dat er geen pinnentje(s) van de processor gebroken is/zijn?
Dat wil ook nog wel eens gebeuren.

Je weet ook zeker dat er geen pinnentje(s) van de processor gebroken is/zijn?
Dat wil ook nog wel eens gebeuren.

Ik weet dat de kans groot is dat hij het niet meer doet, maar ik KAN het gewoon niet accepteren dat het daardoor komt, er stond 3 of 4 pinnetjes klein beetje scheef, dus heb deze met een naald recht gezet.... heb verder de bios batterij oplossing nog niet geprobeerd.

Ik weet dat de kans groot is dat hij het niet meer doet, maar ik KAN het gewoon niet accepteren dat het daardoor komt, er stond 3 of 4 pinnetjes klein beetje scheef, dus heb deze met een naald recht gezet.... heb verder de bios batterij oplossing nog niet geprobeerd.

ik weet niet waarom je dat batterij gedoe niet durft te doen. er kunnen weinig dingen misgaan tijdens dat proces.

ik weet niet waarom je dat batterij gedoe niet durft te doen. er kunnen weinig dingen misgaan tijdens dat proces.

Je weet maar nooit, soms eet ik wel is batterij-en op als ik honger heb, hehe.
Waarschijnlijk is de oorzaak toch echt dat die core toevallig te gevoelig is en een stukje niet meer contact maakt. Het doet me verdriet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan