pc gaat niet meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Hallo,

Ik heb waarschijnlijk een defecte pc, maar wil dat nog wel even zeker weten en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Het gaat om een Intel 700 Mhz met 128 mb ram en 8 gb hdd verder een brander en een dvd rom met ook nog een voodoo 3dfx kaart.

Wat er nu gebeurd is is het volgende. De pc ging namelijk opeens uit. Toen de eerste keer ging de pc nog wel aan starte op en ging na verloop van tijd weer uit maar daarna ging hij niet meer aan. De voeding rook ook behoorlijk verbrand echt zo'n stink lucht. Toen heb ik de voeding vervangen maar ook dat helpt niet. Wat kan ik nu doen?

dave

Dus als je hem aan zet, gebeurt er niets, geen piepjes, geen fans, harde schijf? Dan is denk ik je moederbord defect.

Hoe ziet de stekkerverbinding op het moederbord eruit? Kan me herinneren dat dat bij oudere borden uit 2 stekkers bestond. Heb je die niet verkeerd om ingeprikt?

Geplaatst door Sidi
Hoe ziet de stekkerverbinding op het moederbord eruit? Kan me herinneren dat dat bij oudere borden uit 2 stekkers bestond. Heb je die niet verkeerd om ingeprikt?

Meestal kun je die niet verkeerd om doen....

Probeer je pc eens aan te zetten als je harde schijf, cdrom spelers, geluidskaar, netwerkkaart, videokaart en dergelijke niet zijn aangesloten. Kijk eens of er dan wel wat gebeurt.

Hoi.

Ik denk dat je een ATX moederbord hebt, met 1 dikke stekker. Die stekker gaat er maar op 1 manier in.

Het zou kunnen dat je een voeding hebt gekocht met een te laag vermogen. Denk er wel aan dat je minimaal 250 WATT nodig hebt voor een Pentium 700.

Haal het batterijtje eens van je moederbord en sluit de + en - kort met een paperclip, je voelt er NIETS van en het is VEILIG. Haal wel even de stekker eruit. Nu heb je de BIOS/CMOS gereset. Zet de PC aan.

Het kan er ook aan liggen dat de boel allemaal een beetje te warm is geworden. Laat de boel een uurtje koelen en probeer het dan nog eens.

En een nieuw moederbord voor een Pentium 700 is niet zo duur meer, ongeveer € 20.=

Heb alleen het moederbord op de voeding aangesloten en dan gebeurd er ook niets.

Probeer dit eens:

Haal alles wat niet direct nodig is om je pc te starten los, dus pci kaarten etc.
Alleen mainboard cpu en 1 geheugenbank erin.
Zet de pc aan, draait de cooler van je voeding en de cpu nu ?
Zo nee hele grote kans dat je mainboard stuk is.

PS LET OP ! Echt NIET vergeten de cooler van de CPU ook aan te sluiten !

De coolers draaien niet begrijp ik uit je post "NADA" ?
Zo nee dan is het 90 % zeker je mainboard;.......
Zou ook op zich je voeding nog kunnen zijn of heel soms je cpu, maar meestal piept je pc dan nog en draaien de coolers (Niet altijd zo).
Voeding zou je door kunnen meten......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan