pc gaat niet meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alan01

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2002
Hallo,

Ik heb een Packerd Bell pc p4.
Nadat mij zoon op de pc aan het werk is geweest is hij vastgelopen. Deze was zodanig vastgelopen dat ik de pc niet meer op de normale wijze uit kon doen.
Ik heb hierop de voedingskabel vanachter de pc uit de voeding getrokken. De pc ging hierop uit (logisch denk ik). Na enkele uren heb ik een poging gewacht om de pc weer op de normale wijze aan te zetten. De pc deed helemaal niets, er brandde geen lampje en in de pc deed absoluut niets en ging niet aan. Ik heb in de kast gekeken of er mogelijk ergens een zekering geplaatst was die mogelijk doorgebrand was. Ook dit was niet het geval.
Wie kan mij nog advies geven over de mogelijkheden die ik rest. Wat zou de oorzaak kunnen zijn van het niet meer aan gaan. Ik heb echt alleen bij een draaiende pc de stekker uit de voeding gehaald.
Ik hoop op professionele advies. Bij voorbaat mijn dank.

begin bij het begin en kijk of de voeding werkt.en of de ventilators.ps de volgende keer de startknop inhouden tot de comp. uitschakeld dan heeft windows de tijd om de hardware af te sluiten.

daar er geen enkel lampje brand is het bijna zeker dat de voeding niet werkt.

Als er echt helemaal niets gebeurt is de voeding in 99 van de 100 gevallen kapot. Een nieuwe kopen is de enige optie. (of repareren natuurlijk... :))

Geplaatst door KaY.NL
Als er echt helemaal niets gebeurt is de voeding in 99 van de 100 gevallen kapot. Een nieuwe kopen is de enige optie. (of repareren natuurlijk... :))

Hmm... Is nogal drastisch.

@ Alan01, Steekt de stekker goed in, Is er per toeval achteraan de PC een schakelaartje, dat je per ongeluk heb afgezet ?

Geplaatst door vanzwam
@ Alan01, Steekt de stekker goed in, Is er per toeval achteraan de PC een schakelaartje, dat je per ongeluk heb afgezet ?
Eh.. ja oke.. das wel erg basic. Ik nam aan dat dat wel goed zat.

Geplaatst door KaY.NL
Eh.. ja oke.. das wel erg basic. Ik nam aan dat dat wel goed zat.

Boh.. Sommige mensen durven, in zulk geval, al wel eens panikeren. Dit tot gevolg, dat ze bepaalde zaken over het hoofd zien. Ik zeg niet dat het geval is. Je kent waarschijnlijk ook de wet van Murphy.:)

waarom trek ook iemand de voedings kabel uit achter uit de pc in plaats van uit het stopkontakt zoals het hoort want als je hem gelijk uit de pc trek krijg je namelijk kortsluiting in de voeding dus volgende keer beter opletten

Beste mensen,
Ik heb echt niets over het hoofd heen gezien.
Ik heb geen schakelaar op de voeding en geen zekering in de voeding.
Ik ben ook bang dat de voeding stuk is gegaan. Gebeurt dit wel vaker bij het verwijderen vd kabel uit de voeding, of heb ik gewoon pech gehad??
Hoe kan ik dit eigenlijk testen??
Ik heb helaas geen andere voeding en geen andere pc.
Mischien iets aansluiten aan de voeding??
Ik hoor het graag van jullie.

Bij voorbaat mijn dank.

Geplaatst door Wilie wortel
waarom trek ook iemand de voedings kabel uit achter uit de pc in plaats van uit het stopkontakt zoals het hoort want als je hem gelijk uit de pc trek krijg je namelijk kortsluiting in de voeding dus volgende keer beter opletten

Dat blijft toch hetzelfde :) En kortsluiting maken al je een stekker uittrekt ?????:( Dat is weer iets nieuw.

Geplaatst door Alan01
Beste mensen,
Ik heb echt niets over het hoofd heen gezien.
Ik heb geen schakelaar op de voeding en geen zekering in de voeding.
Ik ben ook bang dat de voeding stuk is gegaan. Gebeurt dit wel vaker bij het verwijderen vd kabel uit de voeding, of heb ik gewoon pech gehad??
Hoe kan ik dit eigenlijk testen??
Ik heb helaas geen andere voeding en geen andere pc.
Mischien iets aansluiten aan de voeding??
Ik hoor het graag van jullie.

Bij voorbaat mijn dank.

Draait de ventilator van je voeding nog? Normaal zit er wel een primaire zekering in je voeding hoor, maar als je gewoon de stekker er afhaalt en terug plaatst, en daarna niet meer functioneert, dan heb je pech gehad, gebeurt raar of zelden, dat daardoor een voeding defect raakt.

Klinkt mischien raar maar heb het al eens opgelost door alle stekkers van je pc af te koppelen en de aan/uit knop 30 sec ingedrukt te houden en daarna alles aankoppelen en probeer te starten.
Dit is een soort reset bij PB pc's.

Geplaatst door maikel9
Klinkt mischien raar maar heb het al eens opgelost door alle stekkers van je pc af te koppelen en de aan/uit knop 30 sec ingedrukt te houden en daarna alles aankoppelen en probeer te starten.
Dit is een soort reset bij PB pc's.

Dat zou inderdaad ook nog een mogelijkheid kunnen zijn
:thumb:

Geplaatst door vanzwam
Boh.. Sommige mensen durven, in zulk geval, al wel eens panikeren. Dit tot gevolg, dat ze bepaalde zaken over het hoofd zien. Ik zeg niet dat het geval is. Je kent waarschijnlijk ook de wet van Murphy.:)
Je hebt gelijk. Het was ook goed dat je me aanvulde :) .

Ik heb verleden week exact hetzelfde probleem gehad. Er draaide nog wel een ventilator op het moederbord. Ook gaven de kennissen aan dat als ze alle stekkers eruit hadden gehad de computer nog wel eens opstartte. Ik kon toch geen andere oplossing bedenken dan een andere voeding plaatsen à €15,50.

Erik

Ik heb de voeding door laten meten, maar die blijkt gewoon spanning af te geven.
Dus aan de voeding ligt het waarschijnlijk niet.
Wie weet misschien een andere oorzaak.
Ik heb het advies van de aan/uit knop 30 seconden ingedrukt te houden ook al uitgevoerd en helaas zonder resultaat.
Ik hoop echt dat een andere mij nog enig advies kan geven omtrent mijn probleem.
Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

Geplaatst door Alan01
Ik heb de voeding door laten meten, maar die blijkt gewoon spanning af te geven.
Dus aan de voeding ligt het waarschijnlijk niet.
Dat lijkt me erg stug. Heb je thuis een andere computer? In dat geval kun je even een goede voeding testen in je kapotte computer.

Er zijn hoogstwaarschijnlijk geen onderdelen van je computer kapot (afgezien van de voeding). Als er iets fout loopt zou je normaal gesproken allerlei piepjes moeten horen.

Het kan ook zijn dat het aanknopje niet meer werkt. Maar je gaf aan dat er niets was veranderd aan de computer. En zo'n aanknop begeeft het niet vanzelf lijkt me. Wat je kunt doen is van de resetknop even je aanknop maken. Dit doe je door de stekkertjes op je moederbord even om te wisselen.

als mijn pc vastloopt, dan heb ik gwn een resetknop:p heb jij die niet: gwn enkele seconden de aan-uitknop indrukken en hij gaat vanzelf uit zonder schade... helaas heb jij hier niets meer aan natuurlijk... lijkt me ook dat de voeding kapot is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan