PC gaat niet meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Als ik mijn PC aanzet gaat deze een 1 a 2 seconde lopen weer uit en gaat niet meer aan. :confused: Als ik dan de stekker er uit trek en er weer in doe gaat de computer weer even 1 a 2 sec aan. Ik heb al gezocht op het forum en een aantal dingen gedaan. De geheugen simm en soundkaart er uit gehaald en terug gezet. Als het geheugen er helemaal uit is en ik zet de computer aan blijft het probleem bestaan. Als ik de kleine stekker die van de voeding naar het moederbord loopt eruit haal gaat de koelfan van de processor wel lopen en blijft ook lopen.
Heeft iemend een idee wat dit kan zijn?
Ik hoor het graag
Alvast bedankt
Groet
Paul

Laatst bewerkt:
Je komt zelfs niet door de BIOS begrijp ik? Als de PC uit gaat, is dan de Power-on-led ook uit? Heb je de voeding gecontroleerd?

Bedankt voor jullie reacties. :thumb:
Als hij uitgaat branden er ook geen ledjes aan de voorzijde,
Ik heb vandaag ontdekt dat als ik de spanning van de primaire HD afhaal door het stekkertje eruit te trekken dat hij wel blijft lopen en probeert op te starten. Uiteraard kan hij dan niet opstarten, omdat hij zijn systeemdisk mist, maar ik kom wel in de bios instellingen. Daar zie ik dan ook niet de sec. harddisk. Heeft iemand een idee wat er verder aan de hand is?
Ik hoor graag van jullie
Alvast bedankt
Groet
Paul

Ik heb ondertussen de harddisk vervangen, omdat het er inderdaad op leek dat dat de boosdoener was. Dit ging dus ruim een week goed. Daarna gaf hij weer hetzelfde probleem. Het gekke is ik soms tientallen keren opnieuw moet opstarten, computer gaat na 1 seconde uit, stekker er uit trekken, even wachten, stekker er in en opnieuw proberen. Dan na heel veel pogingen gaat hij het doen. Een andere dag kan hij zo in eens opstarten en kan ik er mee werken. Ik weet het niet meer:confused:
Heeft iemand nog een goede suggestie??
Alvast bedankt
Groet
Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan