Pc gaat niet meer aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijnos

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Berichten
106
Gister was mijn pc vastgelopen. Dus ik drukte de reset knop in. Even later wilde ik hem weer aan zetten maar dat gebeurde niet.
Als ik hem nu aan zet gaat er een oranje ipv een geel lampje branden. Verder niks ja alleen het groene lampje op het moederboord brand.
Ik denk dat me moederboard helemaal stuk is heb ik het vermoede.
Iemand idee wat het is en wat ik moet doen?
Ik heb nu ff een andere pc waar helemaal nix op staat als nood, daarvan is er iets mis met het geluid. Ik heb me boxen er in gedaan alleen 1 van de 2 doet het maar en ik weet zeker dat het aan de pc ligt omdat me boxen het bij andere dinge wel gewoon goed doen.
 
Laatst bewerkt:
eenige manier om daar achter te komen is door alles uit te bouwen.
en stuk voor stuk terug in elkaar te zetten.
 
Het standaard-advies hier op Helpmij van de echte profs:

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.
 
Het standaard-advies hier op Helpmij van de echte profs:

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.


Pfoee het word ik erbij halen denk ik dan want zoveel verstand van pc's heb ik niet. En hoe zit het met het geluid van de pc waar ik nu op zit?
 
Probeer het volgende eens met de probleem pc.

Haal de stroom eraf en druk de powerknop een paar seconden in. Daarna stroom aansluiten en kijken of deze weer wil opstarten.


Wat betreft je geluid, heb je al bij de volume instellingen van Windows gekeken of daar de balance wel goed staat?
 
Probeer het volgende eens met de probleem pc.

Haal de stroom eraf en druk de powerknop een paar seconden in. Daarna stroom aansluiten en kijken of deze weer wil opstarten.


Wat betreft je geluid, heb je al bij de volume instellingen van Windows gekeken of daar de balance wel goed staat?


Heey van dat geluid is gelukt, alleen van me pc wat je zei heeft niet gewerkt.
 
Dan de opties van mrmusic gaan doen. Haal eventueel een kennis erbij om te helpen.


PS gebruik de knop "Reageer op vraag" in plaats van de "Quote knop". Als je vlak na iemand antwoord hoef je het niet te citeren.
 
Ik hoop dat ik iemand kan vinden dan die me kan helpen. Alleen even 1 vraag nog als me moederboard eventueel stuk is, Kan ik dan de harde schijf die er in zit vervange voor die hier in zit. Want daar staan nog heel wat belangrijke dinge op.
 
Als het je moederbord is, is dat geen probeem hoor.

Nog even een andere vraag. Heb je misschien nog een andere normale PC is huis?

Het zou ook eventueel de voeding van je pc kunnen zijn, en dat zou je kunnen testen met een andere voeding, niet niet zo ingewikkeld!
 
Als je een hardeschijf met Windows erop overzet naar een andere pc dan gaat dat niet werken. Je kunt wel de hardeschijf als "slave" naast de "hoofdschijf" hangen, in de andere pc. Op deze manier kun je nog data overzetten.
 
het gaat er ook om dat die harde schijf 40 gig is en deze maar 3.0 is dus eigelijk alleen voor internet.
Ik ga iemand probere te vragen over me pc. Als me moederboard dan stuk is dacht ik dan vraag ik gelijk of hij me harde schijf kan veruilen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan