PC gaat niet meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaaikeMo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2010
Hoi,

Ik was gisteren een spel aan het spelen. En ineens viel mijn computer uit.
En hij gaat ook niet meer aan.

Als je het knopje indrukt krijg je een rood lampje. Dit maar 1 x. Pas na een langere tijd wachten is het hopen op iets van reactie als een lichtje. Verder geen reactie als dat je de computer hoort draaien of starten, het is helemaal stil..

Extra info; De computer raakte bij het spel regelmatig oververhit, er is bij de laatste keer dat hij gemaakt is geen koelingsgel in gedaan. Nu was mijn creatieve oplossing om er een waaier op te zetten, zodat hij niet te heet werd.
Alleen weet niet of dat zo slim is geweest.

Vraag: wat kan ik nu doen om de computer weer te laten werken?

Update: Ik krijg nu helemaal niks als reactie, er gaat nu ook geen lampje meer branden

Valt hij nog binnen de garantietermijn, zou ik hem terug sturen. Ik heb geen oplossing, maar wel een tip voor de volgende keer. Ik zou hem op een ondergrond zetten dat makkelijk warmte opneemt, evt metaal. Je zou op google kunnen zoeken waar je hem op zou kunnen zetten,

Je zegt:
er is bij de laatste keer dat hij gemaakt is geen koelingsgel in gedaan.
ik neem aan dat je koelpasta bedoelt.

Het plaatsen van de waaier (je bedoelt neem ik aan waaiervormige koelribben) is op zicht wel een goed idee maar de koelpasta blijft toch ook echt noodzakelijk, het zou nu goed kunnen dat je processor verbrand is.
Heb je hem zelf gerepareerd of iemand anders, in het laatste geval is de de reparateur verantwoordelijk.

@Hayno:
Het lijkt me sterk dat dit een significant verschil maakt m.b.t. de koeling, kan hooguit een paar graden schelen.
en dan moet je processor strak tegen je systeemkast aan zitten.
Dit heb ik nog nooit gezien.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Laat me raaden: merk : Dell? Super slecht! Niet rot bedoelt!
Ik had het zelfde met en oude knutsel pc waarvan het moederbord eenslak was, drukte op de knop ging aan. Dan bluescreen of death druk nog een keer,rood knipperend lampje! Dus maak heb open leg mijn vinder op de (toenog) Pentium 4 II en zet hem aan, #### hij werdt zo heet dat je er een eitje op kom gaan koken! Lol!

Kort samengevat:
Waarschijnlijk is je cpu te veel te erg oververhit geraakt, tip leg je vinger er op en zet hem aan!

Groet,
Tim

@tim687
Ik vind het wel erg kort door de bocht om alle Dell's als slecht te bestempelen omdat je ooit een slechte Dell in je handen hebt gehad.
Bij ons op kantoor hebben we allerlei merken (Dell, HP, Acer, Lenovo) en eigenlijk heb ik met geen van allen echt problemen gehad waardoor ik een bepaald merk niet meer aan zou schaffen.

Maar een oververhitte CPU is zeker mogelijk.
Misschien is de CPU al overleden door eerdere oververhittingen.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan