PC gaat niet meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy19

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2012
Ik heb een nieuwe voeding gekocht vandaag de Mod X Stream-Pro 600Watt power supply, ik had men oude voeding eruit gehaald en men nieuwe erop aangesloten. Vervolgens ging mijn computer niet meer aan, na enige tijd heb ik men oude weer aangesloten en weer start men computer niet op, er gaat geen lampje branden, niks.
Weet iemand wat het probleem kan zijn of is?

Werkt het stopcontact nog??
Staat de voeding op 110 ipv 230v?? (schuifje aan de achterkant)
Zit de connector goed in het moederbord??

als de voeding op 110 staat dan hoop ik voor je dat alles het nog doet.

Het stopcontact werkt nog ja. Er staat geen schuifje op de voeding op hoeveel volt ie staat er staat alleen een sticker op met: 100 tot 240V, 50-60 Hz en 10A.
Naar mijn idee had ik alles goed aangesloten, op een gegeven moment heb ik het alleen nog geprobeerd met de 24 pins en 4 pins op het moederbord aan te sluiten.
De medewerker van MyCom zei dat er niets fouts kon gaan aangezien alle stekkers maar op 1 manier passen.

Ook met vervanging van de voedingen krijg ik geen ander resultaat, dan doet ie het nog steeds niet, ik ruik ook geen rook en zie ook geen andere rare dingen aan mijn moederbord of dergelijke.
Mijn computer is gewoon niet meer aangeweest nadat ik de oude voeding heb verwijderd dus dan zou er toch niets kapot kunnen zijn?

Laatst bewerkt:
dat is inderdaad raar, alle aansluitingen op je moederbord wel aangesloten??

Ja ik heb de 4 pin en 24 pins aangesloten op het moederbord, die zijn voor de stroom voorziening dus, maar het kan dat ik iets niet goed heb aangesloten, het is namelijk de 1e keer.
Ik zie ook niets aan de inhoud van mijn pc, en ruik ook niets, misschien is het wel een spanningspiek maar is dit te repareren? En hoe kom ik hier achter?

ik vermoed dat je hier even naar zult moeten laten kijken, ik kan dit niet vanaf afstand bekijken.

Sommige voedingen moet je een bepaalt kabeltje aansluiten op het moederbord voor controle dat alles goed is aangesloten.
Hebt u dit ook aangesloten?

Als het moederbord al wat ouder is kan het gebeuren dat door wat wrikken, wat onvermijdelijk gebeurt bij het vervangen van een voeding, er contactjes loslaten op het moederbord. Maar dan was u toch wel toe aan vervanging...toch?
Maar goed, eerst nog eens controleren of alles echt goed zit, lijkt me een goed advies.

Sommige voedingen moet je een bepaalt kabeltje aansluiten op het moederbord voor controle dat alles goed is aangesloten.
Hebt u dit ook aangesloten?
Voor zover ik weet heb ik elk kabeltje aangesloten, behalve die naar men videokaart op het moment, die heb ik er nog even uitgelaten. Maar zonder die videokaart zou die toch ook moeten kunnen starten?
Kan het ook zijn dat ik de voeding eerst 15 minuten aan de stroom moet leggen voordat ik de pc kan opstarten? Misschien een domme vraag. :)

Die op de videokaart moet absoluut ook aangesloten worden. probeer dat eerst maar eens.

Mijn moederbord even voor de extra info. Motherboard = ACER RS780HVF Chipset = AMD 780G
Lijkt me geen verouderde versie.

Die op de videokaart moet absoluut ook aangesloten worden. probeer dat eerst maar eens.
Ik heb de videokaart aangesloten, moet ik nu een paar minuten wachten zodat de voeding zichzelf oplaad? En dat ie dan wel start? Aangezien die nu nog niet start...

Het gaat voornamelijk om hoe oud het moederbord is en hoeveel die aangestaan heeft. Als ie 5 jaar of ouder is en heel veel aangestaan heeft, dan neemt de kans op hardwarefouten aanzienlijk toe.

Een voeding heeft geen opstarttijd. die doet het of doet het niet.

Ik heb hier 2 voedingen liggen en ze doen het beide niet. Of ik sluit ze verkeerd aan of het is mijn moederbord?

Ik zie nu een foto terug hoe dat mijn oude voeding zat aangesloten en die zit waarschijnlijk anders dan hoe ik hem nu heb zitten, het gaat om de kabels: PG PF PJ en PH, nu weet ik niet meer hoe deze horen te zitten.

Dan is wel duidelijk waar het probleem zit.
In het handboek van het moederbord staat ongetwijfeld hoe de voeding moet worden aangesloten.
Als ie niet meer te vinden is, staat ie ongetwijfeld op de web site van de leverancier.

Dan heb ik nog een vraag, mijn moederbord kan toch niet kapot zijn aangezien de pc nooit is aangeweest na het voor de 1e keer verwijderen van de oude voeding? Of dergelijke apparatuur?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan