Pc gaat niet uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albatros

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Berichten
386
Hoi,

Op mijn "oude" pc, pentium II, 400mHz, 256 mb geheugen,harde schijf 6 + 20GB, heb ik de oorspronkelijke win98 vervangen door winXP.
(Ik was er een beetje huiverig voor, maar ben nu toch zeer enthousiast, de snelheid valt niet tegen)
echter, bij het afsluiten, gaat alles normaal, tenminste wat ik op het beeldscherm kan zien, maar na het afsluiten, blijft er "iets" doorlopen in de systeemkast. Pas als ik op de knop aan de voorkant van de pc druk, is het geluid weg. Het opstarten verloopt vervolgens normaal.

Weet iem raad, om dat "iets" te verhelpen. Bij win98 had ik hier nooit last van.

Albatros
 
Lees dit eens
en dit:
12 XP’s afsluitprobleem
Net als enkele jaren geleden met Windows 98 het geval was, zo heeft ook Windows XP problemen met het afsluiten van de pc. Althans, op sommige computers die je nog altijd moet afsluiten met een klassieke Power-knop. Normaal gesproken sluit de pc automatisch af, maar is dat bij u niet het geval, dan klikt u in het Configuratiescherm op Prestaties en Onderhoud en daarna onderaan op Energiebeheer. In het dialoogvenster Eigenschappen voor Energiebeheer selecteert u het tabblad APM. Zet een vinkje voor 'Ondersteuning voor Geavanceerd energiebeheer (APM) inschakelen'. Sluit af door telkens op OK te klikken. Voortaan schakelt ook uw pc zich automatisch uit.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Elisa,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb een vinkje voor 'Ondersteuning voor Geavanceerd energiebeheer (APM) inschakelen'
gezet.
Gevolg:
Als ik de pc nu afsluit, start deze weer automatisch op!
Ik weet niet of het van belang is, maar bij het afsluiten heb ik de keuze uit - slaapstand - afluiten - opnieuw opstarten (en anuleren)

Albatros
 
Als je afsluiten kies, start hij dan weer op.

Als dat een vraag is, is het antwoord "ja".

Albatros
 
Je kan bij configuratiescherm;energiebeheer;geavanceerd;als ik de aan/uit schakelaar van de computer indruk: kiezen voor afsluiten.
Nu kun je je computer altijd uitschakelen door kort de aan/uit knop in te drukken.
 
Hoi,

De optie "als ik de aan/uit schakelaar van de computer indruk: kiezen voor afsluiten"
staat niet op mijn computer, onder energiebeheer, geavanceerd.(staat wel op mijn nieuwe computer)

Albatros
 
Dat is denk ik afhankelijk van het soort moederbord dat je hebt.
Voorheen kon ik het ook niet vinden.
Hiermee is je vraag ook weer even naar boven gezet ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Of dit voor u de oplossing is weet ik niet , maar hier heeft het op sommige oudere m.b's wel geholpen....

Installeer s.p. 2 .

Niet gewaagd ...

P.s.: uiteraard indien er verschijnt dat je de p.c. "nu veilig kunt uitschakelen..."

Peter
 
Laatst bewerkt:
Albatros zei:
Hoi,

Op mijn "oude" pc, pentium II, 400mHz, 256 mb geheugen,harde schijf 6 + 20GB, heb ik de oorspronkelijke win98 vervangen door winXP.
(Ik was er een beetje huiverig voor, maar ben nu toch zeer enthousiast, de snelheid valt niet tegen)
echter, bij het afsluiten, gaat alles normaal, tenminste wat ik op het beeldscherm kan zien, maar na het afsluiten, blijft er "iets" doorlopen in de systeemkast. Pas als ik op de knop aan de voorkant van de pc druk, is het geluid weg. Het opstarten verloopt vervolgens normaal.

Weet iem raad, om dat "iets" te verhelpen. Bij win98 had ik hier nooit last van.

Albatros

Loop alle instellingen eens na in de bios, helaas kan ik mij niet meer herinneren wat dit probleem veroorzaakte, maar is mij wel bekend.

Ook zou je in de bios de acpi en apm aan kunnen zetten, indien ze uit staan, en dan in windows dit in apparaatbeheer dit installeren, misschien ziet windows vanzelf de nieuwe hardware.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan