PC gaat telkens in stand-by ofzo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaDennis

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2006
Hey,

Als ik mijn PC een langere tijd aan laat staan zonder dat iemand er iets mee doet (bijvoorbeeld als ik op school of werk ben of als ik slaap) en kom later terug, dan staat mijn PC uit. Als ik dan mijn PC weer aan zet komt 'ie nagenoeg gelijk bij het login scherm en kan ik weer inloggen, waarna alles in mijn scherm 'geladen' is (normaal moet MSN nog opstarten, netwerkverbindingen etc, maar dat is nu al gebeurd). Ik denk dat dat slaapstand of zo is? Maar waarom gaat 'ie daar automatisch in? Een 'feature' van Vista perhaps?

Ook gaat 1 van mijn hardeschijven (of misschien zelfs allemaal, weet niet zeker) om de zoveel tijd uit. Dan hangt mijn pc even, start de hardeschijf weer op, en kan ik weer verder.

Mijn eerste gedacht was dat bij Power Options hij op een of andere power saving mode staat, maar daar staat hij gewoon op Balanced...

Bij deze dus de vraag of iemand hier een idee heeft wat het is :)

Hoi !

Wel es van slaapstand gehoord ?

Kijk es bij Start - configuratiescherm - energiebeheer.

Rechtsboven kun je dan een aantal zaken instellen.

Greetz,

Harry.

Ja, daar heb ik van gehoord, daarom begin ik daar ook over in die post ;):
...Ik denk dat dat slaapstand of zo is?...

En zoals ik ook zei, heb ik bij Power Options (dat is gewoon Energiebeheer maar dan in het Engels) gekeken...

Die "Balanced" mode kun je aanpassen (zo uit mijn hoofd staat er een linkje onder)
dan kun je o.a. deze instellingen wijzigen

Ohhja, Balanced mode zet mijn PC in slaapstand na een uur <_< Leuk dat de standaard pwoer mode gewoon je pc uit flikkert na een tijdje... maar ja, 't is gefixed iig :) thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan