Pc gaat uit na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

dooh

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Berichten
7
Als ik mn pc aan doe start ie op, maar na een tijdje gaat hij gewoon weer uit.
Soms red ie het tot windows helemaal gestart is, maar gaat ie naar 10 sec weer uit.
Soms gaat hij ook uit na ongeveer 3 sec nadat ik hem opstart.
hij sluit zichzelf niet af ofzo, gwoon uit. maar er blijft nog wel een lampje branden...

Ik kan hem alleen weer aandoen als ik de stroom er eerst af haal en weer aan zet (knopje op de achterkant).

In safe mode doet hij het wel gewoon, maar als ik dan op restart druk doet hij precies hetzelfde, dan gaat hij dus gewoon uit, hij restart niet.

ook als ik op de reset knop druk gaat hij gewoon uit, dus start niet opnieuw op.

heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
 
Laatst bewerkt:
Welkom bij de Helpmij!

Jazeker heb ik een idee van de mogelijke oorzaak. Het probleem is alleen dat er enkele tientallen mogelijke oorzaken kunnen zijn en het erg veel typewerk wordt om ze allemaal te noemen.

Begin eens vooraan...........? Welke Windows versie heb je ?

Start nogmaals op in de veilige modus en ga naar apparaatbeheer. Staat / staan daar voor apparaten cirkels met kruizen erin uitroeptekens?

Last but not least... hij deed het eerst gewoon goed, toen begon deze ellende. WAT heb je hardwarematig / softwarematig aan het systeem veranderd direct / kort voordat het probleem zich manifesteerde?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb windows vista business

Ik probeerde hem net op te starten voor safe mode - systeembeheer, maar nu start hij niet meer op.
Ik drop op de knop, ik hoor em aangaan en 1 sec later gaat hij uit.

voor de rest had ik niet egt iets veranderd aan de instellingen ofzo.
Ik had een map geshared zodat mn zusje op mn laptop prison break kon kijken :), toen ben ik weg gegaan, toen ik terug kwam was hij uit, en brande dat lampje dus nog wel.

edit: hij wil nu dus ook helemaal niet meer opstarten. hij gaat aan, en direct weer uit. (heb nu 5 keer geprobeerd)
 
Laatst bewerkt:
Als dat zo is, dan rest je nog maar 1 optie: opstarten met de Vista CD erin.

Zelf heb ik (nog) geen Vista, dus ik ben nu even wat terughoudend over vervolgadvies. Ik weet namelijk niet welke installatie / herstel etc. etc. opties Vista allemaal herbergt.
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je niet 1, maar 2 problemen..........

Dan zul je toch echt je vorige OS moeten installeren, of een Vista CD moeten regelen.......
 
Hoi !

Tja, illegale versie.....

Als je een echte koopt heb je minder problemen, denk ik.


Greetz,

Harry.
 
Het is niet illegaal, het is legaal via school (msdnaa ofzo) ;)

Edit1:

bedankt voor de hulp, ik zal kijken of ik ergens een cd van vista kan krijgen.
Of (legaal) downloaden via school en op cd zetten

Edit2:

Heb ik nog een vraagje :)
hoe krijg ik die cd dr in :shocked: (als ik die heb)
In de tijd dat de pc aan staat gaat ie niet open
 
Laatst bewerkt door een moderator:
D'r zit een piepklein gaatje aan de voorzijde, buig een paperclip open en steek een uiteinde er voorzichtig in.
 
ok, dank je :D

hij start nu weer verder op, dus ik zit nu in safe mode.
Bij device manager staat bij other devices een vraagtekentje
en als je die ehm...uitklapt, staat een unknown device met een uitroepteken erbij

voor de rest nergens een uitroepteken of iets dergelijks
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zit te zoeken naar systeemherstel, ik kan hem wel vinden op mn laptop in normal mode (zelfde vista als op pc). Maar als ik naar dezelfde plek ga op pc staat die er niet bij (safe mode) :confused:
 
Sorry, ik heb geen Vista, dus ik kan je niet vertellen waar het zit, maar ik ben ervan overtuigd dat het er zit.

Kijk eens bij "help" en type daar "systeemherstel".
 
ok, ik heb system restore gedaan, 5 mei.
Hij starte opnieuw op, maar nog steeds hetzelfde.
Hij ging weer gewoon uit
 
Volgende truuk proberen:

die onbekende device met een rechtermuisknop proberen te verwijderen en dan opnieuw opstarten in de normale modus. Kijken wat Windows doet : -> driver zoeken / installeren / vragen om driver......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan