PC gaat uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coolskin

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Zit met het volgende probleem: Als de processor aan het werk moet dat valt de PC uit. Is dit de koeling of iets anders??

Geef eens wat meer info.
Op welk moment gaat ie exact uit?
De processor werkt inprincipe al vanaf dat je opstart.;)

Zoals een lijst van mp3 files in mijn mp3 player importeren of een film omzetten. ik moet de klok snelhied ook steeds lager zetten want ander loopt hij vast.

Kun je de temperaturen uitlezen, als dit gebeurt?
Bij MP3 loopt je temperatuur niet echt op, maar bij een flim omzetten wel.

Ben je met overklokken bezig?

moet wel iets hebben om de temp. te kunnen aflezen. Zal even kijken of ik daar iets aan heb. Kan processor niet meer op volle snelheid laten lopen, als ik dat doe dan loopt hij al vast in de bios. hoe lager ik hem zet hoe verder hij komt. Kan hem nog veel langzaamer zetten en kijken wat er dan gebeurt.

temp. CPU 61 graden, kan de fan ook langzamer gaan draaien?

Als je een AMD hebt mag hij nog wel warmer worden, als het een Pentium is zou ik toch wat rustiger aan doen, 70/75 graden is zo ongeveer wel het uiterste:)

Geplaatst door Coolskin
temp. CPU 61 graden, kan de fan ook langzamer gaan draaien?
Dit zou geen temperatuur moeten zijn, waarbij de pc uit hoort te gaan.
Kijk eens in het Bios of je mischien de "Warning temperatuur" te strak hebt staan.

Heb zelf een AMD en deze kan ik niet meer op volle kracht laten draaien. Als ik hem een film wil laten omzetten loopt de temp. op naar de 70°. Heb het idee dat hij om en a bij de 70° er mee stop.

Hetzelfde probleem heb ik ook, dit ligt aan je CPU Fan, die draaid wel maar niet voldoende om je CPU koel te houden

Zou ook een voedingsprobleem kunnen zijn.

Heb je een asus mainboard ? Zo ja dan moet je de logging van pcprobe inschakelen dan kan je de temp en stroomvoorziening monitoren.

Er zijn ook andere tooltjes als je geen asus hebt, weet alleen even niet hoe ze heten en waar je ze kan downloaden.

Go crash !!

Sorry was te lui om zelf te zoeken :D
Ben net thuis na 52 uur werken :mad:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan