pc gaat vanzelf aan en uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkenlies

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2000
wie kan mij helpen?
mijn pc (p4 1700)(draaiend xp) gaat steeds vanzelf uit en een minuut of 10 later weer aan, hierbij blijft het powerlampje knipperen.als de pc is uitgegaan kan ik hem met geen mogelijkheid meer aanzetten, en als ik hem gewoon afsluit via het startmenu gaat hij toch gewoon weer aan na een minuut of 10.nu heb ik de vennen nagekeken die draaien allebij nog zowel de voeding als de processor, maar hitte zou het niet kunnen zijn want als ik hem met het schakelaartje achterop de pc uitzet en de volgende morgen weer aan dan duurt het toch weer een minuut of 10 voor hij aangaat.
ik heb ook niets veranderd de laatste tijd en er ook niets bij gezet of zo, pc draait al en hele poos op deze manier en zonder problemen.
dus wie o wie weet wat dit zou kunne zijn.

bvd henk

nou ikhad daar al een s van gehoord maar heb geen idee waar ik dat moet zoeken en ja de pc staat geaard

Ik heb ook een keer zoiets gehad met mijn vorige PC, bij die PC was de schakelaar kapot (Dat was zo'n achterlijk draaischakelaartje) . Als deze een bepaalde temperatuur bereikte (meestal iets van een kwartiertje laten lopen) sprong de PC ook uit. En als ik hem dan weer aanzetten begon het powerlampje te knipperen.

Dus misschien heb je hier iets aan...

Mzzls,
Pascal

Hallo

Wake up upon lan event of dergelijke omschrijving kun je instellen in b.i.o.s. v/d p.c.

Toegangkelijk tijdens het booten v/d p.c. (meestal [DEL] toets)

Ik zou persoonlijk eerst deze p.c. eens opstarten d.m.v. een d.o.s. diskette en eens aanzien , gedurende een 15 min.

Indien deze dan perfekt draait , dan weet je onmiddelijk dat het niet de b.i.o.s. is of eventuele hardware, maar een instelling ergens anders.......

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan