PC gaat wel aan maar start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cloudini

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2007
mijn PC liep vast dus ik gaf hem een Harde afsluiting

toen starte ik hem op en hoorde ik de Ventilatoren Langer doorgaan als dat ze normaal in het begin hard draaien

ook ratelt de hardeschijf hij Heel de tijd en blijven de lampen Continue branden aan de voorkant

mijn beeldscherm zegt :not Connected ik heb hem geprobeerd op de moederboard aantesluiten maar dat deed ook niks , dus terug in de NVidea En normaal moet ik gewoon in het groot voor dat de Bios scherm komt MAX DATA dat tezien is

dat komt ook niet meer

ik heb geprobeerd me Bios te resetten door het batterijtje er uittehalen en 10 Sec de Powerknop ingedrukt tehouden (weet niet of dat zo goed gedaan is ) en een keer 2 min gewoon het batterijtje er uitgelaten

ik ben radeloos en ik wil niet dat ik al mijn bestanden kwijt raak

Help mij !!

Koppel alles uit je pc eens los, voeding, cpu, geheugen, kaarten, cd-roms, hdd.
Sluit nu ALLEEN het volgende aan:
1 geheugenbank
1 Hdd (waar windows op staat)
1 aansluiting voor je videokaart. Mag ook onboard zijn, als dat ingesteld is.
Nodige fans en voedingen.
Verder in het geheel niets.

Start de pc nu op?
Zo ja, afsluiten en 1 volgend onderdeel aansluiten. opstarten.

Kan zijn, dat na deze actie met alles aangesloten de pc weer normaal werkt> vuil contact.

Ennuh, bestanden raak je pas kwijt bij een gecrashde harddisk.
En anders haal je je beackup toch terug die je maandelijks maakt?

Het Rare is

ik heb het Vaker gehad

toen had ik de PC aan/uit aan/uit gedaan (dat hij niet wou opstarten ) en daarna starte hij wel gewoon op

ik heb mijn Bios ook geprobeerd te resetten maar dat is het ook niet

ik zal even gaan kijken wat jij me nu aanraadt (PC staat toch achter me laptop waar ik nu achterzit :P)

Laatst bewerkt door een moderator:
Pas je wel op met statisch elektriciteit? (ESD veilig werken)
Stroom eraf (stekker eruit) en liefst een polsbandje om, met een massa stekkertje aan een ongelakt deel van de kast.

Of, met je blote arm op een ongelakt deel van de kast leunen terweil je onderdelen uit / inbouwt.
Ik lees morgen wel wat er van is gekomen. (bedtijd)

Ik heb alleen de videokaart er ingelaten
1 MBram kaartje terug geplaatst van de 2

CD/dvd/branders los gekoppeld

en 1 HDD met windows aanlaten zitten

en hij start nogsteeds niet op

alleen is er 1 lampje (oranje kleurig) die brandt bij het ratelen van de hdd

die brande voorheen continue en nu niet

maar hij start nogsteeds niet op

CPU ben ik verder van afgebleven

heb ik geen ervaring mee met het loskopelen en vast maken
er zit een Ventilator boven op en die krijg ik er ook niet af ook :P

Hoi...:)

Het Rare is

ik heb het Vaker gehad

toen had ik de PC aan/uit aan/uit gedaan (dat hij niet wou opstarten ) en daarna starte hij wel gewoon op

Dus...had je misschien al eerder bepaalde acties moeten ondernemen om erger (zoals nu) te voorkomen....:)

ED

hehe nou :P laat ik het eerder zo zeggen

toen hij niet opstarte voorheen had ik een keer de videokaart los gehaald en er opnieuw in gezet toen starte hij niet op toen had ik hem uitgedaan en weer aangedaan toen starte hij wel op

ok...ummm..eerste snelle conclusie is dat het er op lijkt dat je harddisk niet doet wat ie zou moeten doen...

ben je in de gelegenheid om die HD in een andere pc erbij te hangen en langs die weg te laten controleren?

ED

ehm jawel

het is wel een gloedje nieuwe hdd
waar ik nog 3 jaar garantie op heb

en als ik alles kwijt ben Wordt ik gek en kom ik in de problemen met school :P

maar als de HDD het niet doet krijg je in Dos toch een melding dat er geen schijven zijn of iets dergelijks

de Hele PC start wel op maar ik krijg geen Merk naam die ik normaal zie als hij opstart en dan de Bios scherm en de MS Dos

dat laat hij allemaal niet zien dus ook geen dos en een normale PC start volgens mij zonder hdd's op tot dos??

beeldscherm zegt alleen Not connected

dus....ook geen backupje gemaakt schat ik zo in....:o

Als je de HD in een andere pc erbij hangt ....en goed in de gaten houdt welke master en welk slave staat (en als je dit niets zegt leg ik het wel even uit)..dan kun je hem gewoon met schijfcontrole laten controleren en herstellen (met alle 2 de opties aangevinkt) en zou je ook meteen al je belangrijke bestanden er af kunnen halen voordat je hem weer terugplaatst in die andere pc.

ED

hehe ben me backups kwijt

heb gister bij een vriend zijn PC geformateerd en opnieuw windows er opgezet
de fout en blunder van die avond was dat ik mijn Externe hdd had mee genomen om spullen die hij wilde bewaren en waaronder ook mijn eigen backup's

ik had tegen die vriend van me gezegt om de usb er uittehalen dat is hij vergeten

en is mijn externe hdd geformateerd inplaats van de hdd van zijn laptop

dus al mijn opdrachten zijn weg en me foto's en concert filmpjes van live bands

heb met een programma het benodigde wel terug kunnen krijgen (met O&O Diskrecover)

maar alles staat in rare files

maar afgezien van dat

als die schijf in de andere PC wordt herkend

kan ik dan gewoon schijfcontrolle doen zonder dat ik bestanden kwijtraak?

dan is de schijf gewoon goed neem ik aan? en dan moet hij toch ook gewoon werken als ik hem terug plaats.

Tsja..dat is wel even vervelend voor je dat dit zo is gelopen..beetje onnadenkend maar kan gebeuren..vergissen is menselijk.

Als je de HD erbij hangt kun je zonder enig risico schijfcontrole doen...hij zal zelfs eventueel bestanden weer herstellen indien dit nodig is en nog kan.

Je kunt de schijf daarna ook weer gewoon terughangen maar of ie dan ook meteen weer goed opstart is nog maar afwachten.

En ook al is het een gloedje nieuwe...het kan toch weer fout gaan en dan is het teruggaan naar de winkel en garantie claimen.

Succes, ED

(ga nu naar bed , morgen verder..:) )

is goed weltrusten en bedankt !

tot morgen :-)

Gister avond de hardeschijf uit mijn PC gehaald en bij mijn Vader zijn PC er aangehangen

Hij herkende hem netjes en alles stond er nog netjes prima en gelukkig op !

heb hem meteen schijfcontrolle laten doen en ik kreeg geen fout meldingen

heb daarna de HDD terug in mijn eigen PC aangesloten

en mijn PC start als nog niet op

hij Boot hem helemaal niet dus ook niet door MS DOS of Bios

Normaal als ik mijn PC aanzet krijg ik allereerst de merk van mijn PC tezien daarna kan ik op Del klikken Voor Bios en daarna MS.DOS

maar ik krijg dat allemaal niet tezien.

Dus..lang verhaal kort...waarschijnlijk heeft het helemaal niets met je schijf te maken want zonder schijf erin moet je pc ook opstarten zodat je in de BIOS kan.

Wordt moeilijk zo op afstand.....maar..even tussendoor..je hebt nu toch wel een backup gemaakt he..toen ie bij je vader erin hing..:)

Het feit dat je al eerder opstartproblemen hebt gehad geeft aan dat er iets niet lekker zat in die pc en waarschijnlijk nu de nekslag heeft gehad....maar wat.

Misschien toch iets met de voeding.

Hoor je ook (niet bekende) piepjes tijdens het opstarten ?

Start eens op zonder de schijf erin.

ED

Ik hoor wel een Normale Opstart Piep en de Ventilatoren in het Begin bij het opstarten normaal lopen ook Hogere toeren dan eventjes en als hij dan bij windows is dan gaat hij laagtoerig draaien die Blijven Nu continue Hoog toerig draaien.

dan krijg ik nog geen beeld

dus het zit hem niet bij de schijf

ik denk of dat hij niks doorlaat bij de videokaart

of de moederboard

ik heb een Bios reset gedaan maar dat deed niks

heb je de videokaart er ook alweer eens uit gehad en weer terug erin?..je had hier al eerder problemen mee..

heb je misschien even een andere kaart?

@ Cloudini:
Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”.
Je topic wordt zo'n rommeltje nu.....

Edit: Heb je ook nog een onboard monitor aansluiting?
Zo ja, probeer die eens.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan