PC gaat wel aan, maar start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

GefeGeld

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2010
Hey,

Ik heb een probleem. mijn computer ging vanmiddag automatisch in slaapstand en toen werd hij niet meer "wakker".
ik heb gewoon de gebruikelijke dingen geprobeerd ( muis bewegen enz) en hij deed niets meer. ik heb vervolgens me pc uitgezet dmv de powerknop. toen ik hem weer aan deed had ik geen beeld meer. hij start gewoon helemaal niets meer op. hij staat daar alleen aan te staan. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een oplossing ? ik heb zelf al even lopen googlen en toen kwam ik hetzelfde probleem tegen maar dit was toen verholpen door de stroom eraf te houden voor even. ik heb dit zelf ook al geprobeerd maar dit had geen nut. verder heb ik me pc uitgestoft en een paar keer geprobeerd te rebooten. dit alles zonder succes. iemand nog iedeen wat er misschien stuk is of hoe ik dit kan fixen ?

BvD,

Jeffrey

EDIT: een maat van mij heeft oid gehad en daar lag het aan zijn moederbord. vandaar dat ik het hier post

Laatst bewerkt:
Hoi,

Het zouden verschillende dingen kunnen zijn:

Zoals u al zegt waarom u het in het moederbord stuk plaats dat klopt. Als het moederbord defect is, dan gaat de pc wel aan, maar dan zie je verder helemaal niks meer. De grootste kans is dat het moederbord kapot is. (heeft een vriend van mij ook gehad)

Dan 2e optie, uw grafische kaart is kapot. Als de grafische kaart kapot is, dan krijg je natuurlijk ook geen beeld meer.
Als u een aparte grafische kaart hebt, zou ik hem in een andere pc proberen te stoppen, om even te testen. Werkt deze daar gewoon, dan is de grootste kans dat het aan het moederbord ligt.

Waarschijnlijk heeft het moederbord een te grote stroom te verduren gehad. Daar kan die niet tegen. Of statische elektriciteit.

Nogal voorbarige conclusies allemaal, defect moederbord, defecte videokaart....

Ik zou eerst eens even een andere voeding proberen

Ik heb het al gefixed. even hert batterytje uit me moederbord om hem te resetten was voldoende. maar het was dus wel me moederbord :p

Het was dus NIET je moederbord, het waren je bios settings:P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan