PC games kunnen blijven spelen op oude(?) pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobotRock

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2014
Berichten
14
Hallo,

Ik heb een pc die al wat jaartjes oud is en geen geld om in de toekomst een nieuwe te kopen voor games.
Ik heb:
AMD Phenom II X4 925 Processor 2.80 GHZ
ATI Radeon HD 5670 (videokaart denk ik )
Geinstalleerd geheugen (RAM): 4 GB (3,2 beschikbaar)

Nou heb ik laatst de pc geformateerd en Windows 32 bit geinstalleerd maar heb ook een Windows 64 bit cd'tje.

Omdat de hele harddrive nog kaal is, wilde ik weten of het handig is voor mij om windows 64 te installeren ipv windows 32.

Ik las dat Windows 32bit maximaal 4 GB Ram kan draaien, en Windows 64bit kan dus meer?
Als ik bijvoorbeeld meer GB RAM zou kopen, zou ik dan nog een tijdje mee kunnen met deze pc?
Hij draait iig Starcraft 2, maar met hele grote battles gaat ie wel eens haperen (met te veel units enz op t veld)

Heeft iemand verstand van pc specs? zou je aanraden om 64 bit te installeren of maakt het geen verschil?

gr, Tom
 
Laatst bewerkt:
ik zou 64bit kiezen. 32bit moet inderdaad wel 4gb zien maar meestel word het 3 nogiets.
 
Ik zou altijd aanraden om X64 te draaien.

Daarbij. Wellicht kan je eens monitoren waardoor je game gaat haperen.
Wellicht heb je een 2e scherm ergens staan wat je erbij kunt hangen?
Ik draai hier in game altijd taakbeheer(deze geeft CPU activiteit en RAM gebruik weer) en Speccy (om temperaturen bij te houden) op. (speccy is freeware en geeft ook CPU.GPU,RAM etc useage weer.
Als je zo weet welk van je componenten je systeem bottleneckt (iets in je systeem is het langzaamste, dit vormt dan de "bottleneck" voor de rest van je PC).
Door vervolgens de bottleneck aan te pakken word je systeem beter!
 
Ik zou altijd aanraden om X64 te draaien.

Daarbij. Wellicht kan je eens monitoren waardoor je game gaat haperen.
Wellicht heb je een 2e scherm ergens staan wat je erbij kunt hangen?
Ik draai hier in game altijd taakbeheer(deze geeft CPU activiteit en RAM gebruik weer) en Speccy (om temperaturen bij te houden) op. (speccy is freeware en geeft ook CPU.GPU,RAM etc useage weer.
Als je zo weet welk van je componenten je systeem bottleneckt (iets in je systeem is het langzaamste, dit vormt dan de "bottleneck" voor de rest van je PC).
Door vervolgens de bottleneck aan te pakken word je systeem beter!

Thanks,

Ik wil nu de drivers installeren voor Windows 7 64bit, ik heb een cd'tje waar alle drivers opstaan.
Chipset, Sounds, VGA, LAN etc.

Bij VGA en Chipset zou ik normaal de Setup runnen, maar omdat ik nu windows 64bit heb moet ik dan ook andere drivers installeren?
Als je één van deze mapjes open staat er namelijk wel gewoon een Setup bestand maar als je
VGA of Chipset open heb je ook mapjes genaamd Bin met daarin een toepasing ATISetup, en een mapje bin64 met ATIsetup erin.
Ik wil geen verkeerde drivers installeren dus vraag ik wat ik nu moet doen eigenlijk. wat moet ik doen?
 
Laatst bewerkt:
Meestal,
Zijn drivers zowel voor 32 als 64 bit. Heeft een driver apparte installs voor de 32 of 64 bit dan natuurlijk die voor 64 installeren
 
Veel nieuwe games werken alleen op 64 bit, maar aangezien je toch enkel 5 jaar of oudere games
goed kunt spelen op deze oude pc zie ik niet zo snel wat voor winst je behaald met t naar 64 bits
gaan. en alle oude spellen draaien enkel op 32 bits.

succes,
Leon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan