pc gaming hoe kan het dat de requirments opeens zo hoog zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolbvwes

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2010
hallo ik ben een bezitter van een i5 2500k. ik herriner me nog goed dat in 2010/2011 dit een van de beste processor was.
en er waren nog geen een spellen waarvoor je een i5 2500k nodig had. laat staan een i5 750.

nu sinds 2013/2014 komen er pas spellen waarvoor je een i5 2500 nodig hebt.

maar hoe kan dat bv de amd 8350 is pas nieuw en de i7 3770k zijn net nieuw en een half jaar later heb je al meteen spellen zoals (watchdogs) die dit nodig hebben.

terwijl het met de i5 2500k 3 jaar heeft geduurd.

dus we moeten nu om de 2 jaar al een nieuwe cpu kopen? of komt dit door de opkomst van de next gen (ps3 xbox one) dat opeens alle requirments zo hoog gaan van cpu door de ports?

want gpu gaat niet veel omhoog.

Laatst bewerkt:
tja, het heeft erg lang geduurd voordat games met meer dan 2 cores overweg konden. Wat je nu steeds meer gaat zien is dat de game-engines meer en meer geoptimaliseerd worden voor 4+ cores, dus dan kan hier ook gebruik van gemaakt worden. En waarom dat nu ineens zo snel is ten opzichte van de vorige keer, tja, dat is altijd gissen. De game-markt springt in ieder geval altijd in op de nieuwe hardware.

Overigens heb je niet een i5 2500 nodig voor die game, minimaal een Q8400. Als je hem vol open wil trekken (mits je videokaart dit ook kan), heb je wel een sterkere processor nodig.

je kan nog steeds alles met een i5 2500K EN een i5 750 spelen op extreme settings

ik weet niet waar je dit idee hebt gekregen dat je dit perse nodig hebt maar het klopt niet

Bij het spelen van games is de videokaart de grootste boosdoener

je hebt echt geen i7 3770K nodig voor watchdogs en als dat wel het geval is hebben ze daar een stelletje slechte inefficiënte coders zitten die direct ontslagen moeten worden
er zit trouwens ook amper verschil tussen een i7 3770 en een i5 3570

waar lees jij dat de requierments opeens zo hoog zijn?

Laatst bewerkt:
op game debate an alle sites staat dat je voor het hoogste een i7 3770k nodig hebt voor watch dogs op ultra.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan