PC geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elma1962

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2013
Ik heb een PC (pentium4) hier staan waar een onbekend ww op de bios zit en ook op het account van de gebruiker. Dat laatste ww is gewijzigd, maar door het vergeten van de gebruikte tekens is het geblokkeerd.
Kunnen die accounts en ww eraf gehaald worden zodat de PC weer te gebruiken is?
Van de bios weet ik dat je de batterij eruit moet halen op de één of andere manier, maar wordt daarmee ook Windows weer vrijgegeven?
Er moet geen aparte account op met ww, maar aandoen en opstarten met windows zonder moeilijk gedoe met een ww om bij je programma's te kunnen :o

Ik zal eerst die bios maar eens regelen en daarna maar verder met die accounts. Hij is van de stroom af, is het dan morgen nog gevaarlijk om te doen? :eek:

Ja je moet je nog steeds ontladen, de stroom was er gelijk al af hoor, maar je kent wel dat je soms schoken krijgt. Dat ben je voor een deel zelf vandaar dat je je moet ontladen aan aardedraad.battery kan je er na een paar miniuten weer inzetten.

Ok, dank je wel, het is gelukt:thumb: Ik ben zelf nogal geladen, zat dus niet te wachten op een schok...

Batterij is gelukt, een minuut of 2 gewachte met terugplaatsen. Maar.....in de bios vraag hij weer opnieuw naar het ww. Daar kan ik dus niets beginnen.
Is er een standaard wachtwoord voor de bios die meegaat met de fabrieksinstellingen?
In de veilige modus met netwerkinstellingen kon ik uiteindelijk de account met het vergeten wachtwoord verwijderen.
Misschien via een omweg, maar het is gelukt.
Weet je misschien wat ik aan dat bios wachtwoord kan doen?

10 minuten moet hij er dus uit...ok, dat zal het dan wel zijn geweest. Ik had begrepen 1 a 1,5 minuut. Da's wel wat anders dan 10 :cool: Dank je wel voor je (wederom) snelle reactie:thumb:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan