PC gecrashed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crackslack

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2004
Berichten
94
Hallo,
Bij het bekijken van een pps in een e-mail is onze pc stilgevallen, alles werd zwart maar hij lag wel nog aan.
Terugkeren naar windows of taakbeheer werkten niet, gewoon een volledig zwart scherm. Toen ik de pc opnieuw wou opstarten gaf DOS aan dat hij geen "operating system" vond.
Na opnieuw op te starten vond hij Windows XP WEL!! Maar DOS meld dat windows niet succesvol kan opstarten :8-0:
ik kan kiezen tussen opstarten in:
- safe mode
- safe mode met networking
- safe mode met (nog iets wat ik me niet herinner)
- opstarten met laatste goede instellingen
- of windows XP normaal opstarten

maar wat ik ook kies, het scherm wordt zwart en hij start opnieuw op en vraagt me steeds weer om te kiezen.
Iemand een idee wat er scheelt? EEnvirus of een schijf crash?
De pc is al zo'n 8 jaar oud en is nog pentium 2 dus ik laat hem bij een crash niet meer herstellen. Hoe kan ik dan eventueel nog gegevens van die schijf halen?
bedankt
:eek:
 
Schijf redden.

Je kunt hem in een andere PC hangen.

Wat je wel nog kunt proberen is XP er opnieuw op te zetten in de zelfde map zonder veranderingen aan te brengen in het bestandssysteem.

Soms gaat dan alles weer goed, omdat hij nu een driver niet goed kan starten, die na intallatie weer zal werken. Vaak is er dan een probleem met de harde schijf, die kuren gaat krijgen.

Eric.
 
Probeer eens op te starten van af winxp cd rom en voer dan eens chkdsk uit misschien krijg je hem dan weer aan het draaien.
 

Bijlagen

  • hoe repareer je windows xp.doc
    23 KB · Weergaven: 25
Re: Schijf redden.

Geplaatst door Eric_Daleboudt

Wat je wel nog kunt proberen is XP er opnieuw op te zetten in de zelfde map zonder veranderingen aan te brengen in het bestandssysteem..........................

Hoe doe ik dat? Mijn pc geraakt niet verder dan het zwarte scherm met de pc gegevens op en "druk F2 voor setup" scherm :confused:

Ik heb ook geprobeerd wat SJJ zei.
Maar de pc meldt: "cdboot overflow error"

nog tips? :eek:
 
Helaas.

Soms is je geheugen latje stuk, maar vaker is het een moederbord probleem.

Dus toch maar in een andere PC hangen.

Eric.

P.S. je kunt nog een bios reset proberen.
 
een jumpertje verzetten

Moet je even in het boekje van je MoBo kijken. Zoek bij cmos reset.

Er is een jumper die er voor zorgt dat de spanning van je batterij doorgegeven wordt naar je Cmos.

Je kunt hem verzetten zodat de spanning van je Cmos af is. (pas doen nadat je de spanning van je PC hebt afgehaald).

Dan een paar seconden wachten, jumper terug zetten, spanning weer aansluiten en opstarten.

Eric.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan