PC gecrashed

Status
Niet open voor verdere reacties.

rick22

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
Hallo allemaal,
ik was een spel aan het spelen op mijn computer,
omdat de kabel die mijn computer van stroom voorziet aan de achterkand er niet goed inzat viel mijn computer uit.
opzich is dit niet heel erg erg, maar toen ik hem opnieuw wou opstarten krijg ik hem niet opgestart doordat hij iets zegt over een windows bestand dat beschadigd is en als ik het wil repareren ik de windows xp cd erin moet stoppen en vervolgens op ''R'' te drukken om het te repareren.

Omdat ik zelf zo geen windows heb vroeg ik een vriend of ik zijn cd mocht lenen en zo de cd erin te stoppen en op R te drukken.
nu had hij het over een activeringscode die op de zijkant van mijn pc zou staan.
maar omdat ik mijn cd door iemand anders in elkaar heb laten zetten, heb ik die hele code niet!

wat is het handigst wat ik kan doen?

gr rick.

ps: ik schrijf dit op de pc van mijn zus ;)

Laatst bewerkt:
Heeft diegene die je PC in elkaar heeft gezet de code niet meer?

nee,zover ik weet niet.
als ik windows xp pro gewoon koop, zit die daar dan niet bij ?

Als je Windows koopt zit alles erbij om hem te activeren.
Als je een PC koopt met geïnstalleerde software hoef je bij sommige systemen niet zelf te activeren.
Maar dat zijn systemen die je via de winkel aanschaft.

Tuurlijk wel, dan koop je een licentie en dus een code.
Maareh, voor zover ik weet heb je voor het repareren van Windows geen code nodig...
Alleen bij een schone installatie.

Of zit ik ernaast?
Of je nou een kopietje hebt of origineel doet er dan niet toe...

Voor zo ver ik mij herinner hoef je bij repareren niet de code in te tikken.

Of de code correct is hangt af van de versie van Windows, het is niet zo dat een code bij alle versies van XP werkt.

Als je de code in moet tikken zal je Windows daarna waarschijnlijk ook moeten activeren. Daar loop je dan tegen problemen aan en dan kan je op dat moment een nieuwe code kopen bij Microsoft die past bij je versie van windows die je dan op je pc hebt. Je krijgt deze per mail en enkele weken later ook een CD met windows. Dat kost wel iets van 130 euri.

Als j bij repareren een code in moet tikken zou ik de code van je vriend gebruiken als hij het goed vindt.

Hoi !

Wat is dit nu weer voor onzin ?

Voor de reparatie-console heb je echt geen Key nodig !

Opstarten van de XP-CD, kiezen voor R(epair), kiezen voor 1 (meestal), je admin. ww. intrommelen, (heb je dat niet, dan: enter) en de juiste commando's intypen.

http://support.microsoft.com/kb/314058

Succes,

Harry.

Ik heb dit probleem

Al vaker gehad denk ik. Ik beschrijf dit als een virus `` een: boot:worm:trojan:autoclicker:non-recognizer-virus

Mijn computer geeft een aantal keren een blauw scherm met ``windows is afgesloten om schade te voorkomen`` + (geheugen dump) bv 20% . Naa dat deze geheugen dump is uitgevoerd start deze opnieuw op, maar na deze fout een 6a 15 keren te hebben gehad, start hij nooit meer goed op en moet je een nieuwe schijf kopen.

note: geen enkele cd of dvd die gekopieerd is op je pc zetten, dan komt het terug.

note2: ik weet niet hoe ik het virus plat krijg want antivirus scanners onderscheppen deze niet!

(ik denk dat deze eigenaardig een eigen systeem onder windows maakt en maakt zo een gevecht. Het zijn denk ik verschillende bestanden die same vechten.??misschien, ik weet niet.)

trouwens, dat van reaparatie console werkt niet, na de crash zeggen vele mensen dat de schijf dood is. De schijf is dus kapot en kan niet gerepareert worden. gewoon een nieuwe kopen dus

Note: als je de schijf van je computer hoort sissen bij het laden kan deze dit virus bevatten

Ik denk dat dit dit probleem is, maar ik ben niet zeker

Het kan ook dat u het zelfde virus heeft en de computer zoveel schade heeft gekregen dat na verkeerd afsluiten deze het zelfde probleem heeft als het virus wat ik heb.

het scherm wat u bedoelt is een zwart met witte letters.

deze kreeg ik ook na alles wat dit virus deed.

dit is tevens DOS

misschien is deze het zelfde , ik weet het niet

sorry als dit niet zo is.

Zie mijn topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=296733

Laatst bewerkt:
@HDDproblem,

Lijkt me niet dat het hier een virus betreft, maar gewoon een gecrashde Windows.;)

Hoi allemaal,
dit lijkt mss een beetje verouderd topic, maar het is me nog steeds nietr gelukt.

kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik de cd open als ik die erin heb gestopt?
want als ik hem er gewoon in stop en hij zegt ''bij het eerste scherm op R drukken'' en ik druk op R gebeurd er niets maar herhaalt het hele opstart gebeuren gewoon weer.

als iemand mij nog zou kunnen helpen, heel erg bedankt.

gr rick

Hallo !

In mijn vorige post gaf ik je een link naar de betr. Microsoft-uitleg !

Heb je die wel gelezen ?

Direct de eerste keer op R klikken, dan: 1, dan wordt admin.ww. gevraagd, als je dat niet hebt: enter.

Nu achter de prompt: chkdsk /r enter

dan: fixboot enter
Lukt het nu wel ?

Hallo !

In mijn vorige post gaf ik je een link naar de betr. Microsoft-uitleg !

Heb je die wel gelezen ?

Direct de eerste keer op R klikken, dan: 1, dan wordt admin.ww. gevraagd, als je dat niet hebt: enter.

Nu achter de prompt: chkdsk /r enter

dan: fixboot enter
Lukt het nu wel ?
hoi,
ik heb hem inderdaad gelezen,
maar als ik in begin meteen op R druk dan gaat die gewoon verder met opstarten en vervolgens bij de foutmelding opnieuw opstarten..

of begrijp ik u nu verkeerd?

gr rick.

Hoi !

Je moet van de XP-CD opstarten !

Duik in je BIOS en zet je CD-speler als eerste in de opstartvolgorde.

CD erin en PC opstarten.

Je krijgt dan kort de melding: "Druk op een wiilekeurige toets als u van de CD wilt opstarten".

Op een toets trommelen, dan krijg je een blauw XP-opstartscherm.

Daarna komt de vraag: Klik op "R" als u een bestaande windows-installatie wilt repararen.

Verder zie mijn vorige post.

Succes,

Harry.

Hoi !

Je moet van de XP-CD opstarten !

Duik in je BIOS en zet je CD-speler als eerste in de opstartvolgorde.

CD erin en PC opstarten.

Je krijgt dan kort de melding: "Druk op een wiilekeurige toets als u van de CD wilt opstarten".

Op een toets trommelen, dan krijg je een blauw XP-opstartscherm.

Daarna komt de vraag: Klik op "R" als u een bestaande windows-installatie wilt repararen.

Verder zie mijn vorige post.

Succes,

Harry.

bedankt voor de reactie,
maar met het instellen.. moet ik dan gewoon als hij opstart op tab drukken?
en waar moet ik dat dan veranderen ?

(sorry voor deze vragen, maar ik ben niet zo heel goed in software etc)

Hoi !

Eerlijk gezegd denk ik dat je beter even iemand kunt vragen die er wat meer kijk op heeft !

Als je je PC opstart zie je onderaan meestal wel staan hoe je in je BIOS komt: Del, F1, F2, F10.

Dan daar zoeken naar iets aLS: BOOT BOOTSEQUENCY O.I.D.

Maar werken met de herstelconsole is eigenlijk ook niet voor beginners.....

Sterkte,

Harry.

Hoi !

Eerlijk gezegd denk ik dat je beter even iemand kunt vragen die er wat meer kijk op heeft !

Als je je PC opstart zie je onderaan meestal wel staan hoe je in je BIOS komt: Del, F1, F2, F10.

Dan daar zoeken naar iets aLS: BOOT BOOTSEQUENCY O.I.D.

Maar werken met de herstelconsole is eigenlijk ook niet voor beginners.....

Sterkte,

Harry.
thanks,
ik zal het proberen, zoveel te verliezen heb ik niet ;)

Anyway, ik zit nu in de Boot.
er verschijnt in mijn scherm:

1. ATAPI CD-ROM [AOPEN DVD1648/AAP]
2. Other Boot Device [SCSI/Onboard ATA Boo]
3. Removable Device [Disabled]
4. IDE Hard [None]

en nog wat er onder waar ik van vrees dat dat niet veel invloed zou hebben,
zou ik 1 van AOPEN naar Disabled ofzo doen?

;)

Hoi !

Nee, klik op F10 en klaar !

Je XP-CD in die DVD-speler doen, en dan opstarten.

Op een toets trommelen als dat gevraagd wordt, verder zie boven.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan