PC geeft soms piepjes en gaat dan uit

• Onderwerp starter Onderwerp starter Easy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Easy

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2004
Hallo,

mijn pc geeft soms 2 lange piepjes bij het aanzetten of rebooten.

Soms start windows ook niet op dan blijft hij zeg maar in splash screen hangen met dat balkie dat maar blijft lopen.

Heb een:
Asus A8N-SLI deluxe (nforce 4, socket 939)
1024 mb geheugen
Leadtek GF 6600 GT 128mb PCI-E
250 Gb Maxtor S-ATA 7200rpm 16mb liquid.

Wat zou het kunnen zijn ikzelf dacht iets van het geheugen. maarja hij heeft het niet constant.

Greetz
Easy

Gezien je aangeeft 2 piepjes, ga ik ervan uit dat je een AMI Bios op het moederbord hebt. Als dat klopt zou het een geheugen prpobleem kunnen zijn.(2 Beeps - Memory Parity Error in first 64KB block)

kijk eens of Memtest86 problemen in je geheugen vindt.
Even op een floppy zetten en je pc daarmee laten opstarten.
http://www.memtest86.com/
Pak het uit en klik op "Install.bat", zorg dat er een lege floppy in je floppydrive zit.

Je ziet een aantal kolomen. Eén daarvan staat "Errors" boven, als in die kollom gestallen worden aangegeven is het niet goed.

Let op,
Je moet de test eigenlijk een aantal uren laten draaien, om een duidelijk resultaat te krijgen.

@crash weet je dat zeker? Hij zegt duidelijk 2 lange piepjes, als er een geheugenfout zou zijn zouden het 2 korte piepjes moeten zijn!
Khad zelf ook wel gekeken, maar ik kon nergens een beschrijving vinden van een foutmelding met 2 lange bieps, dus miss heeft hij wel korte bieps bedoeld :D

nee echt 2 lange beeps en dan gaat hij stroomloos.

Greetz
Easy

Wat voor bios heb je?
Als je bij het opstarten kijkt, geeft je computer dan een foutmelding weer voordat hij 'stroomloos' gaat?

Geplaatst door Freakiej
@crash weet je dat zeker? Hij zegt duidelijk 2 lange piepjes,
Ik ging niet van "lange" piepjes uit, maar van de 2 piepjes.

@Easy,
Draaien alle aanwezige koelings fan's wel?

Heb een antec sonate kast met 2 fans in de voeding en een zalman CNPS7000A-Cu en nog een 120 mm fan die ik aanzet als het warm weer is. heb getest met de 120 mm fan aan maar dan piep hij nog soms. Het vreemde is dat hij het meestal doet en soms geeft hij dan die piepjes met en reboot of koude start.

Heb trouwens een Award bios v6.00PG.

Greetz
Easy

Laatst bewerkt:
Bedank allen het is opgelost het was het geheugen.

Greetz
Easy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan