PC geeft soms storing/gekraak

Status
Niet open voor verdere reacties.

maaroen

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2009
Hallo allemaal,

Ik heb net 2 maanden een nieuwe pc, en hij geeft nu soms een storing of gekraak als ik bijvoorbeeld een youtube filmpje af wil spelen of als ik een spel(League of Legends) aan het spelen ben hangt hij soms ook even 2 seconden vast komt er een raar geluid uit de speakers, en dan gaat hij weer door.

Ik heb precies het zelfde probleem op mijn laptop terwijl die 2 totaal niets met elkaar te maken hebben.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Het is namelijk echt verschrikkelijk irritant.

Groeten,

Jeroen Nederlof

:D Maar dat is inderdaad vreemd en lastig bij zo nieuwe PC...:(
Om te beginnen zou je eerst grondig moeten uitzoeken wat echt aan de hand is, ( speakers ? :( ? ) of je kan ook proberen eerst totaal-alle processen stoppen en PC zeer goed opschonen mappen zoals Temp/Prefetch/ enz ..legen en uiteindelijk direct ook C:\ ..schijf opruiming uitvoeren, na dat ga je ook grote de-fragmentatie doen en PC herstarten, ALS maar probleem blijft ....:confused: dan laat je dat terug in forum berichtje achter en...ben zeker in korte tijd zal je wel geholpen worden ...:thumb:

Laatst bewerkt:
Mijn speakers kunnen het niet zijn, want ik heb het ook met mijn laptop speakers, headset en ook met mijn gewone iPod oortjes. Ik heb mijn pc pas helemaal leeg gemaakt omdat ik er laatst een SSD in heb gezet, dus een defragmentatie gaat 't 'm ook niet worden. (aangezien je dat blijkbaar niet mag doen met een ssd)

Ik zet mijn Pc dagelijks uit, en ik blijf het zelfde probleem houden.

:confused: SSD heh ? in dit geval zou iemand anders moeten hier reageren, ik heb namelijk slechte ervaring bij vrienden met SSD...:(

Aan mijn ssd zou het niet moeten liggen want in mijn laptop zit er geen :)

:( Aach oke ...en sorry heb ik nie opgelet ....:(
Volgens mij in dit geval als ik je was ik zou eerst proberen nieuwe drivers voor je geluidskaart willen instaleren, dan opnieuw kijken of die rare geluid nog steeds aanwezig is ...:(

De rare geluiden komen waarschijnlijk niet door de geluids kaart, maar omdat mijn pc helemaal gewoon 2 sec ofzo vast hangt, daardoor het geluid ook.

:) Nah oooke oke ...:thumb: Kijk maar dan bedrading/of plugjes van speakers zeker is ergens wat beschadigd, en als maar nie zo is of met HD wat mis ( beschadigd ? ) is, of is je PC van binnen zeer stoffig..?? :D

Laatst bewerkt:
Waarom zou het aan mijn speakers moeten liggen? aangezien ik het zelfde probleem met 4 verschillende heb. (alle kabels zitten goed, niks beschadigd).
Aan de HD zou het denk ik ook niet liggen, want ik heb het zelfde probleem ook met 3 verschillende harde schijven (voor dat ik mijn SSD er in zette had ik het ook, en op mijn laptop dus).

Mijn laptop zou stoffig kunnen zijn van binnen, m'n desktop niet want daar heb ik pas naar gekeken en schoon gemaakt(zat niet veel).

:D Oookey :thumb:dat waren ze alleen maar suggesties ( hoezoo ben je gelijk boos :( ),....en uiteindelijk het moet toch wat zijn he ?? :confused: volgens jou is dan niets aan de hand ...maar je hoort geluid wel ...hoe oplossen dat dan ?? :D

Ik ben niet boos : p sorry als dat zo over kwam lol en het gaat niet om het geluid, maar om het feit dat mijn hele pc gewoon 2 sec vast hangt, daardoor gaat mijn geluid ook haperen : p

Heb je al een oplossing voor dit probleem?
Heb dit namelijk ook op mijn laptop. Precies dezelfde beschrijving als jij geeft.
Hangt 2 soms tot 5 seconde vast en maakt dan ook een krakend geluid ( waarschijnlijk omdat het even allemaal vastloopt)

Wat zijn de gegevens van je computer en/of laptop? Misschien ligt het daaraan.
Merk/grafische kaart/processor

Mijne is een Medion Akoya met intel i7 processor en een ati radeon 5870HD grafische kaart.

Ik heb een Alienware Aurora R3 met :
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3.40GHz (8 CPUs), ~3.4GHz
Grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX 580

Ik heb net 2 maanden een nieuwe pc, en hij geeft nu soms een storing of gekraak als ik bijvoorbeeld een youtube filmpje af wil spelen of als ik een spel(League of Legends) aan het spelen ben hangt hij soms ook even 2 seconden vast komt er een raar geluid uit de speakers, en dan gaat hij weer door.

Volgens mij is de oorzaak van dit probleem hoog processor en geheugengebruik en dat veroorzaakt vastlopers. Wat staat er zo allemaal in de automatische opstart.

Laatst bewerkt:
Skype, virus scanner en drivers van hardware, mijn processor gebruik zit meestal rond de 10 - 15 %

Ga eens naar start > programma's > Bureauaccesoires
Rechtsklik daar op Opdrachtprompt en voer uit als administrator.
type msconfig
Klik daar bij opstarten
Alles wat daar aangevinkt staat, start automatisch op met windows.
Alles wat automatisch opstart met windows neemt geheugen in beslag.
Stuurprogramma's voor je hardware , wat nodig is om windows functioneel te laten werken, en antivirus is meer dan voldoende . De rest is overbodig en kun je handmatig opstarten als je het wil gebruiken.

Ik ook, maar toch is het probleem nog niet opgehouden.
Wat ik wel opmerk is dat het meer voorkomt als ik tegelijk skype en een spel opzet (HoN)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan