pc geen beeld denk cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.

rino26

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2011
hallo,

ik heb een pc voor bijna niks over gekocht. maar geeft geen beeld hij zei dat hij ineens niet meer deed niet eens aan ging en naar band rook. en nu gaat hij wel aan maar geen beeld. er zat heelveel stof op de cpu koeler en oude koelpasta. denk dat dat het is. want heb de voeding ook al gecheck. heb er een andere voeding aan gezet kijken of het werkte nog niet.
heb ook al de hdd los gehaald en ik heb al met een videokaart geprobeerd. maar nog steeds niks.
hij geeft helemaal niks door. zelfs geen signaal op scherm. mijn scherm zegt geen signaal.

ik zie op het moederbord geen zwarte plekken. en geen condensators kapot.
ik denk dat de cpu door gebrand is.

het is een m2n68-la narra3
en een amd 64 (weet niet zeker of het een x2 is. want staat wel op de kast maar ik dacht toen ik er op keek dat her er niet stond)

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
wat ik weet zijn die nog goed. want zie daar niks aan. een zwarte plekken of zo helemaal niks gewoon ram.

maakt het nog uit of ik er 1 in de bauwe doe en 1 in de zwarte of 2 in de blauw of 2 in de zwarte??

heb wat ik net zei met de ram geeugen allebij geplrobeerd

ik het 2 2gb ram. nu ook 1 uit ander in maar nog niks ram is niet kapot
en allebij tegelijk lijkt met sterk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo snel gaat een cpu niet stuk, moederbord wel.

Opstarten met een goede voeding, cpu en de systeemspeaker, voor de rest niets, geen bios beeps, ook niet na een bios reset, voor 99% moederbord overleden.

als ik dat doe dan gaat hij piepen. van pieeeep pieep

moederbord stuk??

maar geen beeld.

ik heb voeding en ram en processor en koeler en draadjes van aan knop alleen aan gesloten en nog niks

@ rino26,

Ik heb een aantal berichten samengevoegd van je , je weet dat je ook een bericht kan aanpassen. succes met je vraag:thumb:

De keren dat mij een pc niets meer deed was het 1 van de volgende zaken:
1- kapotte voeding
2- kapotte harde schijf
3- kapot geheugen (waarbij een van de vier reepjes kapot bleek te zijn)
4- kapotte cpu (te vaak en te heftig overclocked)
Een voor een deze componenten testen/vervangen en kijken wat er gebeurt.
Als dat niets oplevert blijft er m.i. maar 1 mogelijkheid over en dat is een kapot mobo

Nog even dit: als de pc bij het starten alle juiste opstart geluiden maakt, maar geen beeld vertoont lijkt mij het een probleem met de videokaart, kabel, of scherm

Laatst bewerkt:
scherm niet want die gebruik ik gewoon goed /werkt goed. maar heb even na gevraagd aan iemand die er meet bezig was maar hij verving de hdd. en hij weet niet zeker of de voeding stekker er uit was. maar ik zie de bios niet eens. kijk wel even met een andere kabel. en nu je het zegt de aansluitin van de vga wiebelt heel iets bijna niet heb al gekekn of er een soldeer punt los zit maar dat was niet het geval. als de onboad videokaart stuk is werkt dan de hele pc niet?? ook niet als je een andere videokaart er in doen??

als het de videokaart is dan hoor je meestal nog wel de "normale opstartgeluiden" van windows, maar geen beeld.

ik heb eigelijk nog niet zolang gewacht dat ga ik wel even proberen.

ik hoor geen opstart geluid van windows en de kabel heb ik net vervangen door een nieuwe en hij geeft geen beeld. ik heb weer wat nieuws hij heeft de hdd er ingedaan toen hij aan stond. want de fan van cpu koeler daaide zegt hij. ik dacht dat het dan de voeding is maar die heb ik al vervanger maar werkte nog steeds niet. denk dat het dan het moederbord is??

aangepast:
kan het zijn dat ik een heel nieuwe videokaart er in heb gedaan?
heb er namelijk een msi 7870 in gedaan

Laatst bewerkt:
Nooit iets vervangen/veranderen aan de hardware als de PC aan staat. Dat is vragen om problemen.

Altijd de dingen 1-voor-1 doen. Dus niet twee of meer hardware zaken veranderen, omdat je dan nooit weet welke verandering iets heeft gedaan (of juist niet). Dus altijd maar 1 ding veranderen en dan gaan testen en kijken wat er gebeurt.

Heb geduld. Altijd wachten totdat je zeker bent of er nu iets is gestart of niet. Bij hardwareproblemen kan dat soms minuten lang duren voordat er iets gebeurt.
Let er bijvoorbeeld op of de harde schijf gaat draaien of niet (als het een "ouderwetse" HD is natuurlijk, want bij een ssd hoor of merk je niets :-) Dat kan je voelen en horen, of ie draait of niet.

Lees het manual van het mobo.
Daar staan vaak tips in i.g.v. problemen. Vaak ook zijn er signaallampjes op het mobo gezet die een richting aangeven van wat er mis kan zijn.

oke de hdd draait wel en dat weet ik ook wel maar die persoon die het heeft gedaan is een m\beetje een kneus. want dit is al zijn 2de pc die stuk gaat. vorige keer heeft hij een draadje in een aansluiting gedaan want hij had geen stekker daarvoor op de voeding en geen omvormer daar dat. echt een kneus met pc's

hdd draait de dvd brander starte ook gewoon op. toen ik die er in had.
alle fan daaien gewoon

en ik had ongeveer 5min gewacht

kijk zo nog even naar dat lampje

aangepast:
ik zie geen lampje en in de manual staat ook niks over een lampje.
maar lampje van voeding brand wel.

Laatst bewerkt:
als ik dat doe dan gaat hij piepen. van pieeeep pieep

moederbord stuk??

maar geen beeld.

ik heb voeding en ram en processor en koeler en draadjes van aan knop alleen aan gesloten en nog niks

Tja, meneertje ongeduld, als er bios beeps zijn, eerst 1 reepje geheugen plaatsen, bios beeps? geen bios beeps, ander reepje geheugen plaatsen, bios beeps?

geen ram gaat hij piepen van klopt niet en 1 reemtje gaat gewoon aan geen bios piep
geen geluid

aangepast:
dan hoor je wel de hdd draaien en de fan van cpu

Laatst bewerkt:
Waarom er een hdd aanhangt ontgaat mij, heeft geen enkele zin om er iets aan te hangen of in te stoppen als er geen bios beeps zijn, bios beeps zijn goed, geen niet.

Dus als je geheugen plaatst met alleen de CPU, voeding uiteraard en systeemspeaker en je hebt geen bios beeps en ervoor zonder geheugen wel, is dat het probleem.

oke dat heb ik ook al gedaan hoor maar percies het zelfde helemaal niks aan hangen. dat vroeg al iemand. dus is de bios stuk of zo??

maar als de bios stuk is betekend dat het moederbord stuk is toch??

Krijg de indruk dat je niet leest wat er staat, regel eerst ander geheugen dus.

ooh oke dat begreep ik niet uit je andwoord. sorry

ik heb het gevond het is wel de ram geheugen.
want heb even een ram geheugen van iemand geleend. van een werkende pc.
en toen zag ik de bios.
maar ik snap het niet. hoe kan het als iemand tewel de pc aan gaat een hdd aan sluiten en dat de ram geheugen kapot gaat??
en hoe kan het dat ze allebij tegelijk kapot zijn??

De 2e poster gaf er al een voorzetje naar en het ene heeft niets met het andere te maken alleen voor complottheorie denkende.
Overigens kun je best een spanningspiek krijgen als er iets overlijd in een PC en dan kan er meer stukgaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan