pc gehacked door iemand & ik weet wie het is

• Onderwerp starter Onderwerp starter ske
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ske

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2008
hallo,

ik heb hier een computer die gehacked wordt door de vriend van mn broer,
ik heb m helemaal afgesloten omdat hij anders gemanipuleerd word door die gast als die op pc is, ook de hd's helemaal uit de pc's gehaald voor de veiligheid.

Ik weet dat hij gehacked is omdat die gast opnieuw het besturingssysteem is komen installeren nadat hij kapot gegaan is (door een virus of het een door hem gestuurde virus is weet ik niet).

En nadat hij geherinstalleerd is met zijn (meegebrachte besturingssysteem) windows xp home edition (maar een fishy one) kreeg mn broer allerlei rare dinges te zien, muis die zelf bewoog zonder aan te raken, mappen die vanzelf open gingen etc.. (dus besturing vanop afstand)

die gast ga ik morgen aangeven bij de politie want volgens mij doet hij dit ook bij andere mensen omdat hij regelmatig zozegd pc's gaat herstellen.. dus er zullen zeker & vast andere mensen het slachtoffer van geweest zijn. maar gaan ze me wel geloven de politie? & is er een internetpolitie hier in belgië (moet ik nog uitzoeken)

nu vraag ik aan jullie hoe moet ik dit oplossen..
1. hoe clean ik de hd's & ben ik dan eventueel gegevens kwijt
2. kan mn alleen in mn bios geraken & verder niet kweet niet wat hij nu gedaan heeft maar hij heeft de pc geblokkeerd geloof ik
3. en bij welke instanties moet ik juist zijn om dit te melden

ik heb dit nog nooit meegemaakt maar ben intelligent genoeg om te weten dat hij gehacked is, indien jullie ook twijfels hebben

bedankt voor jullie hulp :thumb:

groeten,
ske

Hoe weet je zo zeker dat hij het is .....?
Je zult toch eerst meer bewijs moeten hebben
en je kunt gewoon de Netwerk kabel eruit halen dan kan hij niks meer doen .....

Ik gebruik bij ijn klanten vaak een hulp op afstand. (software) en gebruik dat op het moment dat zij dat willen.
Ik heb 1 klant, waarbij die verbindign altijd open staat voor mij.
Anderen moeten het zelf eerst starten.

Aangeven zal niet helpen. Heeft hij data gestolen? Creditcard info, inlognamen, bank gegevens etc?
Zo niet, dan helpt de aangifte niets.

Maak even een screenshot van de lijst met software. Dan kunnen we zien, of er een bepaalde software draait, waarbij dit mogelijk is.
Eventueel kun je in de firewall van windows een poort dichtgooien, waarmee de "helper" toegang heeft.
Wellicht het ip van de "helper' blokkeren.

Maar de hdd eruit halen is echt niet nodig. Als de pc uit is, is ie ontoegankelijk :)

ben vrijwel zeker dat hij het is omdat na de pc zogezegd gefixed te hebben, zich niet meer liet horen & hij ruzie had met mn broer & hij durft zelfs niet meer naar fitness te komen waar we hem af & toe zagen

hoe maak ik deze lijst van software aan (gewoon print screen & al die afbeeldingen doorsturen naar jullie? maar ik moet eerst de pc terug aan de praat krijgen hé
ik geraak maar zo ver als bios... krijg altijd zo n wit streepje (uit & aan) bovenaan links in een zwart scherm

k heb cd windows xp professional edition maar hoe herstel je dit .. was dit met die 7 opstartdiskettes...?

thanks

Veilige modus al geprobeerd?

Veilige modus al geprobeerd?

hoe geraak ik veilige modus... ik zie geen menu'tje waar ik kan kiezen opstarten in veilige modus, veilige modus met internet, laatst werkende configuratie, etc....

hij wil windows niet opstarten? & k krijg op geen enkele manier veilige modus te pakken

F8 blijven klikken als je de pc aan zet .
( het is toch geen packardbell he ? ) anders gaat F8 niet lukken maar je kunt ook gewoon de internet kabel eruit halen dan komt hij er niet meer in.!

bro here

hoi mense,

tis de broer here den ander is gaan stappe liet zen pc aan en kom toevallig op dit forum, jah kweet wel dat ups kabel disconnecten goed genoeg is om acces te ontzien aan de indringer.. nu is mijn vraag of een format van de hd (waar os op zit) goed genoeg is om geen last meer te hebbe van zielige individuen en of ik best de secondary hd's ook zou formatten aangezien dit prog mss zichzelf (of door toedoen van lowlifes) heeft verspreid naar andere harde schijven? ben vrijwel zekr dat het met een programmatje is gdn omdat we een router hebbe en die kerel er nizoveel van afweet om deze te bypassen... tenslotte enige manier om OS te behouden zonder van scratch te beginne? :rolleyes:

gegroet x

hmm.. maar nu krijg ik de pc zelfs niet opgestart??

de pc start wel op maar ik zie niks???

het scherm blijft gwn zwart, en als k mn schermkabel eruit trek.. zie ik op het scherm no connection.. dus t ligt niet aan t scherm

volgens mij is die mij zwaar aant hacken??
??!!!???

Laatst bewerkt:
Dan trek je de internet kabel eruit, dan kan er niemand in heh.
Start waarschijnlijk nog niet op?

ZEG NIEMAND HELPT ME HIER... en 't word alleen maar erger!
ik HAD AL LANG de netwerkkabel eruit getrokken..

nu krijg de pc zelfs niet opgestart... IK HOOR HEM WERKEN MAAR IK ZIE NIKS OP HET SCHERM KAN ZELF BIOS NIET IN NU !

vindt dit niet grappig meer, dit duurt veel te lang & moet binnekort beginnen met mn eindwerk.. dacht dat ik als arme student via n forum eventueel deze probleme kon oplosse.. maar het werkt dus niet. pff :(

IK wil jullie niet depri maken .. maar ik ben slecht geholpen & ik ben ten einde raad !
en ik zal nu in de probleme komen omdat mijn computer niet werkt.. daar gaan ze mee kunne lachen
de lectoren op school.. DAAR KOMEN ZE WEER AF MET HET ZELFDE EXCUUS

" de computer is kapot " :(

Laatst bewerkt:
Ik ga ervan uit dat jouw computer op dit moment hardwarematig stuk is. Breng hem morgen weg naar een betrouwbaar adres om te repareren en formatteer dat ding daarna direct. Ben je gelijk van al je problemen af. Je data heb je toch online staan of goed gebackupt. Koop en installeer ook goede anti-virus, firewall en anti spiware. En houd daarna je pc schoon om hem alleen voor school te gebruiken. Dus geen muziek downloaden etc.
Dat is goedkoper dan je school een jaar over te moeten gaan doen.:thumb:

en 't word alleen maar erger!
ik HAD AL LANG de netwerkkabel eruit getrokken..

volgens mij is die mij zwaar aant hacken??

Dit zijn erge tegenstijdigheden.
Zonder internet verbinding kan er niemand in je pc. Dat is klontjes.
Ik denk dat je je pc eens grondig moet herinstalleren.
Als ik het zo lees, lijkt het een virus of spyware.
Maar als de pc al niet meer wil starten, kom je daar niet uit.

Probeer te starten in veilige modus.
Dan kun je misschien wat data / documenten enzo redden door er een backup van te maken.

En dat niemand helpt is niet waar.
Anders had je geen reakties.

we zaten er uren aan te prutsen & nu slaat hij soms aan & hij slaat soms af.. is iets mis met de AGP poort.. of de stroom of kweniwat.... zal nog wat verder experimenteren

en ALS we iets zien op het scherm zegt hij CMOS SETTINGS WRONG
zal wat opzoekwerk doen.. ivm met dit

maar mss weten jullie ook wat?

en mijn excuses voor mn gedrag was een beetje.. uitgeput

Laatst bewerkt:
Een c-mos setting wordt in princiepe veroorzaakt door een lege batterij.
Als je die vervangt, dan de bios reset naar fabriek settings heb je een kans dat je pc weer normaal start.
Stiekem toch geen hacker dus?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan