PC geheugen harde schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanizh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 dec 2011
Berichten
3
Hoi.

Mijn computer heeft een maximaal geheugen van 990gb
maar er staat dat er maar 112 GB beschikbaar is.
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik gebruik windows 7
 
Laatst bewerkt door een moderator:
waar staat 990gb als het bij de patitie staat is er als iets geinstaleerd
 
Welkom bij helpmij vanizh,

Ik denk dat je het over de harde schijf van de computer hebt. Op de harde schijf staan bestanden die GB's in beslag nemen.
Wat je kunt doen is bestanden weggooien die je niet meer nodig hebt. Bekijk je downloads, prullenbak en je documenten.

Om verder op te schonen, ga naar Computer en doe rechtermuisknop op de Lokale schijf (vaak C:) en ga naar eigenschappen.
Onder het schijfdiagram zie je een knop Schijfopruiming. Klik hier op. Vervolgens word er bekeken wat er allemaal opgeschoond kan worden van jouw harde schijf. Dit zijn bestanden waar jij niets van zult merken. Zodra je een venster krijgt waar je dingen aan kunt vinken, vink alles aan behalve comprimeer/achriveer oude bestanden (of iets in die richting).

Wanneer je klaar bent, en je nog meer ruimte wilt, download CCleaner en laat dit programma jouw computer verder opschonen.
 
@Window: Nogmaals het verzoek om op je gebruik van leestekens te letten.Bovenstaand is niet begrijpelijk.

@vanizh: Ik heb je topic verplaatst naar sectie harde schijven.Daar heeft het namelijk mee te maken en niet met je geheugen.Tevens titel dan wat aangepast.

Succes met je vraag.


Om op je vraag terug te komen.Ik denk dat er nog een deel niet is toegewezen.
Ga naar schijfbeheer en geef niet toegewezen ruimte een letter.
(klik met rechts op Deze computer/Computer, optie Beheren)

Leesvoer:http://www.windowscorner.com/windows7/beheer/schijfletters-aanpassen.php
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik het beheren gevonden en dit is wat ik zie.

Schijf 0 Door systeem (C:)
Standaard 100 MB NTSF 931.41 GB NTSF
931.51 GB In orde (systeem,actief,primaire partitie)
Online

Wat moet ik hier veranderen zodat ik het andere gedeelte van mijn geheugen krijg?
Ik heb zonet volledig mijn computer opnieuw geinstalleerd En alle progamma's zijn er af.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voeg eens een screendumpje bij (van dat beheersscherm)

35lua2q.jpg

k2bpft.jpg
 
Die partitie is maar 100mb..
Een 1TB schijf is na het formatteren 930GB. Als je nu windows hebt geinstalleerd en alles eraf is, is het toch goed? Of heb je behoefte aan meer opslag?
 
Laatst bewerkt:
Mijn computer heeft een maximaal geheugen van 990gb
maar er staat dat er maar 112 GB beschikbaar is.

Ja..en je bedoelt ermee ten opzichte van wat tegen me??
Gaat mij nu om de melding die de ts'heeft.199 beschikbaar van de 990.

EDIT:je bericht aangepast zie ik.
 
Laatst bewerkt:
patitie

je kan zelf wijzigen hoeveel het geheugen op een patitie is
 
Dubbelklik eens op "deze computer" op het buroblad en vervolgens een rechtse klik op de eigenschappen van C. Wst lees je daar aan beschikbaar en gebruikt?
 
Volgens de screenshot heb je windows 7. Dat betekent dus dat je een partitie van 100mb krijgt waarop de opstartinstellingen van windows 7 staan.
Dit om te voorkomen dat netals bij voorgaande windows versies bepaalde files opeens corrupt werden, waardoor het systeem niet meer kon opstarten.
aan de hand van je screenshot is te zien dat je een HDD van zogenoemde 1TB hebt, dit is in de praktijk +\- 930gb.

Totdusver niks mis mee.

om terug te komen op je vraag,
je zegt dat er maar 112gb beschikbaar is van de 930gb.
kun je daar een screenshot van maken???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan