PC Generator

Status
Niet open voor verdere reacties.

gdscei

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2009
Hallo,

Ik ben van plan om een online pc generator te maken, waar je je eigen budget kan kiezen, en daarna kan je tussen allerlei hardware kiezen en zo je eigen pc samen stellen! Ook zul je dan links krijgen naar de winkelmandjes van verschillende webshops als bijv Azerty en Alternate. Ik zou dan graag willen dat jullie het idee supporten en meehelpen met de hardware kiezen die de gebruiker kan kiezen.

Wat vinden jullie van dit idee?
Coming soon :D

Laatst bewerkt:
Een soortgelijk iets dus als Hardware.info en tweakers al hebben met hun wensenlijst/mandje ?
Veel werk aangezien er constant dingen bij komen, zeker als dit met de hand gedaan moet worden. Of krijg je net zoals bijv. HWI lijsten met producten en prijzen zodat deze snel te verwerken zijn?

Een soortgelijk iets dus als Hardware.info en tweakers al hebben met hun wensenlijst/mandje ?
Veel werk aangezien er constant dingen bij komen, zeker als dit met de hand gedaan moet worden. Of krijg je net zoals bijv. HWI lijsten met producten en prijzen zodat deze snel te verwerken zijn?

Kan je misschien even links geven, dan kan ik even kijken wat je bedoeld. Ik kom namelijk nooit op Tweakers, en Hardware.info alleen om specs te zoeken en reviews te bekijken.

Ja dat is zo. Alternate heeft wel een pc-builder. Dus het is dan meer een combo van het wensenlijstje qua verschillende shops en de prijzen en een pc-builder alà alternate.
Leuk project en het zou zeker mooi zijn als het wat wordt.

opzig wel een goed idee

maar moeilijk om uptodate te houden er komt zo verschikkelijk veel nieuw hardware bij kun je dat bij houden?

meschien is het handiger om een lijst met pc's te maken en deze dan als prijs klasse er in te plaatsen en ook waar je deze pc het beste kan kopen

en dan heb je gaming lijst, huis tuin en keuken lijst en een budget lijst

en daar kunnen mensen dan uit kiezen

opzig wel een goed idee

maar moeilijk om uptodate te houden er komt zo verschikkelijk veel nieuw hardware bij kun je dat bij houden?

meschien is het handiger om een lijst met pc's te maken en deze dan als prijs klasse er in te plaatsen en ook waar je deze pc het beste kan kopen

mario: ja maar dat is nogal alternate-gericht, hier kan je dan kiezen tussen verschillende winkels en de goedkoopste uitzoeken (ook verzendkosten en acties zullen (proberen :D) vermeld te worden bij alle shops. Ik denk dat ik 4Launch, Azerty, Alternate en... nog eentje, jullie een idee van een shop die ongv diezelfde popu heeft?

Ik dacht er zelfs misschien aan dat we het met de helpmij community uptodate kunnen houden. Het is ook niet dat het gewoon een lijst is van spullen, maar je krijgt gewoon met je budget een set onderdelen toegewezen, en dan kan je nog dingen toevoegen of bewerken. (bij het bewerken kan je kiezen dan tussen een paar andere, die ook nog in het budget passen, met hun voor- en nadelen.)

Wat denken jullie? :cool:

Laatst bewerkt:
opzig wel een goed idee

mario: ja maar dat is nogal alternate-gericht, hier kan je dan kiezen tussen verschillende winkels en de goedkoopste uitzoeken (ook verzendkosten en acties zullen (proberen :D) vermeld te worden bij alle shops. Ik denk dat ik 4Launch, Azerty, Alternate en... nog eentje, jullie een idee van een shop die ongv diezelfde popu heeft?

Ik dacht er zelfs misschien aan dat we het met de helpmij community uptodate kunnen houden. Het is ook niet dat het gewoon een lijst is van spullen, maar je krijgt gewoon met je budget een set onderdelen toegewezen, en dan kan je nog dingen toevoegen of bewerken.

Wat denken jullie? :cool:

edit: voor de webdevs- word gebouwd in PHP en hardware komt in MySQL Database :D
Misschien dat je uiteindelijke lijstje nog gecached wordt.

ja dat had ik ook in gedachten

maar hoe verkom je dan dat er geen bulls*** in terecht komt?
zoals te hoge prijzen voor producten of producten die er niet thuis horen?

mag iedereen deze lijst uptodate houde of zijn er aangewezen personen die dit gaan doen?

ja dat had ik ook in gedachten

maar hoe verkom je dan dat er geen bulls*** in terecht komt?
zoals te hoge prijzen voor producten of producten die er niet thuis horen?

mag iedereen deze lijst uptodate houde of zijn er aangewezen personen die dit gaan doen?
ja ik ben van plan een aantal mensen toegang te laten geven via een speciale website waar je makkelijk dingen kan toevoegen of wijzigen :P
(ik ga dan ook weer niet zomaar MySQL toegang toelaten he aan vreemden XD)

Laatst bewerkt:
eigenlijk wil je zoiets als tweakers hebben met pricewatch

maar dan meer gedetailleerde opties
waaruit je een compleet systeem kan bouwen

eigenlijk wil je zoiets als tweakers hebben met pricewatch

maar dan meer gedetailleerde opties
waaruit je een compleet systeem kan bouwen

en dat is precies wat ik nou van plan ben: gedetailleerd.

Laatst bewerkt:
Wat ik weet leveren webshops aan HWI een spreadsheet aan met daarin de producten en prijzen, wellicht wil één van de webshops wel een voorbeeld sturen?
Andere interessante webshop is wellicht Zercom of Salland.

Wat ik weet leveren webshops aan HWI een spreadsheet aan met daarin de producten en prijzen, wellicht wil één van de webshops wel een voorbeeld sturen?
Andere interessante webshop is wellicht Zercom of Salland.

Salland is wel een goede ja.

Ik weet niet zeker of ik die spreadsheet direct in de database laat verwerken, omdat ik van plan ben dat selectief hardware wordt uitgekozen dat goed is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan