PC geraakt niet op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bram2

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2006
Ik probeer voor iemand een pc probleem op te lossen, voorlopig zonder succes. PC draait op Vista, waar ik weinig tot geen ervaring mee heb.

Tot een week geleden werkte de pc normaal. Sinds een paar dagen kan de pc niet meer op internet via oa internet explorer, Opera, Msn. Limewire daarentegen werkt wel.

Als ik via IE probeer in te loggen op de wireless router via ip 192.168.2.1 lukt dit niet. Als ik echter via cmd.exe ping 192.168.2.1 doe krijg ik wel reactie.

Alles wijst er op dat de pc dus wel via wireless met de router verbonden is, maar een of ander (firewall?) probleem connecties met internet blokkeert.

Ik heb al de windows firewall en norton uitgezet maar zonder succes.

Nog wat extra informatie:

Laatste paar dagen werd oa nieuwe msn en wat windows updates geïnstalleerd, geen speciale dingen.
Via wired kan ik ook niet op internet
Andere pc kan wel via wireless op internet
Systeem herstel heb ik ook geprobeerd, maar windows kon geen systeemherstel toepassen om onbekende reden

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Ik heb geen ervaring met vista, misschien zie ik wel iets simpel over het hoofd.

Alvast bedankt

kijk eens bij de instellingen van internet explorer of daar niet een en ander verkeerd staat.

en het lijkt er op of de poorten die internet gebruikt geblockt worden.

Hey heb een paar vraagjes eerst.

Welke Norton versie staat geinstalleerd?

Welk jaartal is het?

Heb je Firefox of zou je die kunnen downen via Limewire?
Wellicht als je die installeert en kijkt of internet werkt lukt het mss wel.

Groetjes V.K.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan