Pc geschikt voor internet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rusty

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2004
Ik heb nog een oude PC staan.
Het gaat om een IBM 300 PL
Geheugen: 32 MB Ram
C schijf = 1,69 GB
D schijf = 109 MB

Is deze geschikt te maken voor internet ?
Ik heb een draadloze ADSL aansluiting.

Het gaat maar verwacht er niet teveel van.
flash java etc gaat je pc niet graag bij zijn. Online nieuws zien zal ook nogal happeren.
Mijn vervangings pc op dit moment is een pentium 2 350 mhz
128 mb ram 40 gb hd. En ik vind persoonlijk dat hij alles redelijk goed aankan mischien wat traag in opstarten maar dat moet ik er maar bijnemen want binnen een week of twee komt mijn medion terug uit herstelling :)
Nog een bedeking draadloos gooi de pc eens open en zie of er witte slotjes bij zijn PCI. Of heb je het via usb stickjes.

Je ram geheugen laat wel te wensen over, maar dit moet normaal lukken. Natuurlijk een marathonloper is niet sneller dan een 100m loper.

Geplaatst door vanzwam
Natuurlijk een marathonloper is niet sneller dan een 100m loper.
Hm, dat vind ik mooi gezegd. :)

Ikzelf had tot ongeveer september 2004 een oude pI\ 133 mHz in mijn netwerk en die draaide vrolijk mee op internet maar dat was natuurlijk geen hoogvlieger. Maar ik zou het rustig 's proberen.

Ik heb geinformeerd en schijn een PCI kaart nodig te hebben.
De kosten bedragen zo'' n € 30,-. ik weet niet of het wijs is een dergelijk bedrag uit te geven aan een computer die nagenoeg geen waarde meer heeft.

Ik weet het niet precies, het betreft telefonisch inft.
Ik heb de situatie uitgelegd en hierna werd de prijs medegedeeld.

Afgaande wat er op de site wordt aangeboden moet het gaan om een:

Linksys Wireless 11mbps PCI Kaart

Zegt mij verder niet zoveel.

Logisch. Je hebt altijd een zender en een ontvager nodig. Nu 30€ zou ik toch spenderen. Is nu niet onoverkomelijk dacht ik.

En als je ooit nog 's overweegt een andere pc aan te schaffen zet je 'm gewoon over naar de nieuwe.
Ik kan niet in je portemonee kijken maar ik zou het wel doen.

Ik ben naar de winkel geweest.
Zij raden het toch niet echt aan, om met deze PC te gaan internetten.

Al met al lijkt het me toch niet verstandig om met deze PC het internet op te gaan.
Op termijn een PC erbij is denk ik de beste oplossing.

Ik zou ook nog een router moeten kopen.
Klopt dit wel met een wireless modem ?
Ik hoef nog niet perse een netwerk

dat is volgens mij alleen om met meerdere pc's tegelijk op internet te gaan.
Als je maar met een tegelijk wil gaan dan hoeft het niet.
De pc is geschikt hoor. Ik heb hier een pentium 2 draaien 350 mhz en ik kan nog surfen zie maar in mijn systeem.
heb natuurlijk een medion extra maar gebruik ze alle twee
op termijn is het naar mijn mening altijd het beste te wachten zo lang mogelijk met je oude pc doorgaan. als je nu een nieuwe koop dan is die binnen 3 jaar al stokoud. bij wijze van spreken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan