PC geupgrade, geen enkele hardeschijf werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Skyline

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Hallo,

Ik heb voor een kennis een computer geupgrade. Alle onderdelen zijn compatibel met elkaar, dat heb ik gecheckt.
Het systeem:

Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H
Team Elite DDR3 - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10660 - CL9 - 1.5 V - niet-gebufferd
Chieftec Smart Series GPS-350FB-101A - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.0 - 230 Volt wisselstroom V - 350 Watt - 9 Output Connector
Processor - 1 x AMD Athlon II X3 435 / 2.9 GHz - Socket AM3 - L2 1.5 MB ( 3x 512 KB )

Het probleem:
Ik kan Windows niet installeren. Ik krijg dan de BSOD foutmelding C0000021a.
Als ik een andere HDD erin doe ( die wél werkt, in een andere PC ) krijg ik een bluescreen, daar kan ik de foutmelding niet van lezen want die is zo weer weg.

Wat ik gedaan heb:
- Andere HDD geprobeerd
- BIOS instellingen aangepast ( o.a RAID >> AHCI >> NATIVE IDE , Load optimal defaults, fail safe defaults etc. )
- BIOS gereset
- Geheugen vervangen ( heeft niet geholpen )

Ik kan de bios nog gaan updaten, maar hebben jullie nog andere ideeën? Nu moet ik namelijk steeds opnieuw mijn PC aan en afkoppelen, wat ook veel werk is.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
En nu moeten wij maar gaan raden? Of te wel graag meer info, krijg je een melding? Betreft het SATA of IDE schijven?

En nu moeten wij maar gaan raden? Of te wel graag meer info, krijg je een melding? Betreft het SATA of IDE schijven?

Ik klikte op verzenden ipv voorbeeld, ik heb meer info toegevoegd ;)
Het is trouwens een SATA schijf van 250GB, merk Maxtor.

Laatst bewerkt:
Wanneer krijg je die C0000021a melding als de setup al verder is of meteen? Die melding relateert namelijk naar Kernel to user mode.

Wanneer krijg je die C0000021a melding als de setup al verder is of meteen? Die melding relateert namelijk naar Kernel to user mode.

Als de setup al iets verder is, hij laad wel alle bestanden e.d , het gebeurt tijdens het kopieren geloof ik.

Wat voor videokaart zit erin? 350 watt is niet echt veel voor een voeding.

Nou de reacties vallen me echt tegen zeg, wat is er gebeurd met het forum :confused:

Update :

Na veel moeite heb ik Windows kunnen installeren, vraag me niet hoe.
Echter kan ik geen drivers installeren en krijg ik na een korte tijd een bluescreen ( die zo wegflitst ) en dan start de PC niet meer op. Vervolgens probeer ik de PC opnieuw op te starten, dan lukt het wel en krijg ik een melding van windows over .tmp bestanden die beschadigd waren?

Nu heb ik gebeld met de hardwarewinkel een paar dagen geleden, die zeggen dat ik waardes moet invoeren in de bios van de PC. Dat ga ik dus nog even proberen wanneer ik tijd heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan