Pc gromt heel erg bij het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

umitg

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2008
Hey,
Ik heb het volgende probleem :
Als ik mijn pc wil opstarten dan start deze wel op maar dan hoor ik een "Grommende" geluid uit mijn Systeemkast komen.
Wat zou dit kunnen zijn?
Het grommen stopt ongeveer na +/- 30 Seconden.
Weet iemand hoe dit komt?

Alvast bedankt.

Klinkt als een ventilator die waarschijnlijk de geest gaat geven, of vreselijk onder het stof zit. Of heb je toevallig nog een CD/DVD in de drive zitten, die willen ook nog wel eens geluid maken als de CD/DVD niet helemaal "in balans" is.

Klinkt als een ventilator die waarschijnlijk de geest gaat geven, of vreselijk onder het stof zit. Of heb je toevallig nog een CD/DVD in de drive zitten, die willen ook nog wel eens geluid maken als de CD/DVD niet helemaal "in balans" is.

Hey,
Mijn DVD/CD Driver is leeg ,Dit gebeurt ook alleen bij het opstarten, Verder heb ik er geen last van.
En deze computer is +/- 4 maanden oud.
mvg

Hoi,

Haal de case los en zet dan de pc aan!
Luister en kijk waar het geluid vandaan komt. Kijk dan gelijk of er stof in je fans zitten.

Hoi,

Haal de case los en zet dan de pc aan!
Luister en kijk waar het geluid vandaan komt. Kijk dan gelijk of er stof in je fans zitten.

Hey,
Ik kan dit ook niet doen wanneer ik wil.
Dit gebeurt niet na een herstarting van de pc.
Dit gebeurt alleen als de pc een tijdje uit heeft gestaan.

| PS: Ik dacht zeker te weten dat er geen cd in zat, |
| Maar mijn excuses ,Er zat wel een cd in:o] |

Mvg.

Hey,
Ik kan dit ook niet doen wanneer ik wil.
Dit gebeurt niet na een herstarting van de pc.
Dit gebeurt alleen als de pc een tijdje uit heeft gestaan.

| PS: Ik dacht zeker te weten dat er geen cd in zat, |
| Maar mijn excuses ,Er zat wel een cd in:o] |

Mvg.

Dan doe je het op het moment dat het 't doet!

Dan doe je het op het moment dat het 't doet!

Oke ,Erg bedankt :)
Chico je hebt me al vaker geholpen.
Zou je nog even bij mijn andere vraag kunnen kijken over het AudioBewerking?

Alvast bedankt ;)

ps: als iemand dit weet zeg het maar, ik wil het graag horen!

als de pc opstart, checkt de drive automatisch of er een opstartbare dvd in zit, volgens mij heeft dit niets met balans of geen balans te maken, maar met opstartbaar of niet opstartbaar.

als de pc opstart, checkt de drive automatisch of er een opstartbare dvd in zit, volgens mij heeft dit niets met balans of geen balans te maken, maar met opstartbaar of niet opstartbaar.

Hey,
Ik snap er bijna niks van.
Ik ben erg zwak in het onderdeel Hardware ect.
Ben wat beter in de computer zelf.

mvg

Je hebt gelijk wat betreft het opstarten vanaf de cd/dvd, maar het geluid is bij de ene cd/dvd soms luider als bij de ander. En dàt kan wel aan een beetje onbalans liggen.

Je hebt gelijk wat betreft het opstarten vanaf de cd/dvd, maar het geluid is bij de ene cd/dvd soms luider als bij de ander. En dàt kan wel aan een beetje onbalans liggen.

Hey,
Als ik mijn systeemkast schud dan gaat het grommen voor +/- 1 seconde weg en vervolgens komt het weer terug.

mvg

Hey,
Als ik mijn systeemkast schud dan gaat het grommen voor +/- 1 seconde weg en vervolgens komt het weer terug.

mvg

Wat versta jij onder "grommen"?
Misschien dat de hdd trillingen tegen de behuizinging komt en hoor je dit. Hier zijn dempers voor te koop!

Maar ik weet eerlijk gezegt niet wat je grommen bedoelt. Bedoel je echt ratelen van de hdd? Of hoor je de fans op volle touren draaien...

Wat versta jij onder "grommen"?
Misschien dat de hdd trillingen tegen de behuizinging komt en hoor je dit. Hier zijn dempers voor te koop!

Maar ik weet eerlijk gezegt niet wat je grommen bedoelt. Bedoel je echt ratelen van de hdd? Of hoor je de fans op volle touren draaien...

Hey,
Ik vind het zelf wel moeilijk om een geluid uit te leggen .
Ik zal het even proberen :rolleyes: :
Ik hoor een soort zaag geluid.
Misschien helpt dat wat beter?

En als ik de systeemkast schud dan stopt dat geluid even voor ongeveer 1 seconde ,En vervolgens gaat het weer verder.

Mvg.

Zit toch niks anders op dan je kast loshalen, en als je iets hoort dan effe kijken/voelen.

Leg je vingers op de verschillende onderdelen, zoals harddisk, cd/dvd etc.
!! Uiteraard niet op spanningsdelen, dus uitkijken bij de voeding, moederbord en insteekkaarten !!
En ook bij de ventilatoren effe voorzichtig. Raak die bijvoorbeeld alleen aan op de behuizing/zijkanten. Als het grommen/trillen ophoudt of in ierder geval minder wordt, dan weet je meer gericht waar je kunt zoeken.
Ik vermoed dat het een onderdeel is wat iets trilt, en waardoor je kast gaat resoneren....

Zit toch niks anders op dan je kast loshalen, en als je iets hoort dan effe kijken/voelen.

Leg je vingers op de verschillende onderdelen, zoals harddisk, cd/dvd etc.
!! Uiteraard niet op spanningsdelen, dus uitkijken bij de voeding, moederbord en insteekkaarten !!
En ook bij de ventilatoren effe voorzichtig. Raak die bijvoorbeeld alleen aan op de behuizing/zijkanten. Als het grommen/trillen ophoudt of in ierder geval minder wordt, dan weet je meer gericht waar je kunt zoeken.
Ik vermoed dat het een onderdeel is wat iets trilt, en waardoor je kast gaat resoneren....

zou dit wel even doen met iemand die er wat meer verstand van heeft.

tog bedankt

mvg

Hallo

En ... het schudden van de systeemkast is ook niet echt bevorderlijk voor de levensduur van de harddisk.

Peter

En deze computer is +/- 4 maanden oud.

Dan zou ik hem zeker niet openmaken vanwege garantie verlies.
Ik hoop dat je niet het advies hebt opgevolgd om je kast open te maken.
Zou nu dus gewoon de p.c. terug sturen voor dat defect want je hebt nu nog garantie
MVG..
Pred....

Dan zou ik hem zeker niet openmaken vanwege garantie verlies.
Ik hoop dat je niet het advies hebt opgevolgd om je kast open te maken.
Zou nu dus gewoon de p.c. terug sturen voor dat defect want je hebt nu nog garantie
MVG..
Pred....
Dat is groot ge***. Ook als je je kast openmaakt, dan heb je nog altijd garantie.
Je moet je niet zo bang laten maken door die grote bedrijven: die doen er alles aan om aan garantie te ontlopen. Maar helaas voor hun hebben wij consumenten het wettelijke recht op garantie. Dus ook als je kast hebt open gemaakt, of bijv als de fabrieksgarantie van 6 maanden (ik noem maar een periode) is verlopen.
Een produkt moet gewoon een redelijke periode werken.

Bijv een computer moet toch zeker 3 jaar probleemloos mee gaan, dus zolang heb je gewoon garantie! (dat zegt niet dat alle kosten zomaar vergoed hoeven te worden).

Terug ontopic:
Dit probleem zit hem in een koude start probleem. Waarschijnlijk een koeler, dan wel condensator dat een beetje gammel is. Meestal kan dit niet zoveel kwaad, maar het kan zeker irriteren.

Volgens mij is de wet zo dat als een product binnen een halfjaar problemen geeft, dat je dan nog extra rechten hebt. Ik zou dus inderdaad terug gaan naar de winkel. Wat dat betreft heet predatorman gewoon gelijk.
Je bent dan alleen wel je computer even kwijt.

Wanneer je nu met luisteren er achter kan komen waar het geluid vandaan komt, dan kan je er misschien voor zorgen dat de boel sneller gerepareerd wordt.
Dus kast open en kijken waar het geluid vandaan komt. Waarschijnlijk kan je dit maar 1x per dag doen...

Off topic :
Dat is groot ge***. Ook als je je kast openmaakt, dan heb je nog altijd garantie.

Ik ben het helemaal met je eens maar dan moet je er wel achter aan en je recht gaan halen. Je weet zelf wel dat ze als eerste gaan vermelden kast was open dus de reparatie valt niet meer onder de garantie ZIE NOTA. Wat ga je nu doen niet betalen met gevolg deurwaarders aan de deur en het voor de rechter laten komen om je hopelijk gelijk te halen C Q te krijgen.
Het is gewoon niet handig om je kast open te maken in de garantie periode je krijgt er gewoon meer werk door om je gelijk te krijgen. Doe je het niet wordt de reparatie gewoon uitgevoerd ook door de grote bedrijven en zonder kosten. Wil je wel zelf in de kast gaan kijken bel het bedrijf en vraag om toestemming en schriftelijke bevestiging om behoud van je garantie die mogelijkheid is er ook en wordt soms ook geboden.
Pred...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan