PC hangt bij 'moboscreen'

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartehhM

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2005
Hoi,

[ Overbodig: Ik en m'n vader hadden vandaag besloten een nieuwe PC te kopen, dus gingen we even langs de locale PC boer. Ging vrij vlot, hij stelde snel iets samen, ik zei of ik dat wilde of niet, en toen kon ik de onderdelen die middag gelijk ophalen. Top dus!

Om wat kosten te besparen zet ik 'm zelf in elkaar, bovendien vind ik dat leuk en bespaard het zo'n 90 euro (incl. XP installeren e.d.). ]

Eenmaal alles in elkaar gezet en het nodige gepiel met de start knop etc, sluit ik de PC aan, fans draaien, het geeft beeld.

En daar blijft het bij, ik kom bij het MSI scherm:

x38d19fw4.jpg

Die van mij ziet er iets anders uit, maar met dezelfde 'commands'.

Het eerste wat ik al vreemd vond, is dat als ik de PC aan doe, de fans 5 seconden draaien, dan lijkt de PC zichzelf uit te doen, maar wil het toch NOG een keer proberen en start zichzelf weer. Dan geeft 'ie ook beeld.
De eerste keer kreeg ik een scherm van:
"Press DEL to enter setup, F11 to enter boot menu" etc etc en daaronder in het rood
"Previous attempt to overlocking has failed, press every key except DEL to enter setup"

Nouja, mkay het zall wel, ik druk gewoon een random toets in. 1 van de zinnen veranderde in "Loading BOOT menu." Daar bleef het bij, reageerde op niks.
Herstart dan maar, en dan blijf ik hangen bij bovenstaande afbeelding.

Specs:

MSI P35 Neo
ASUS EN9600GT 512 MB
Intel E8400
Kingston 2x2GB 800 Mhz geheugen. (Al geprobeerd om met 1x 2 GB op te starten)

Na wat gegoogle kwam ik wat tegen dat de 8400 niet gaat werken met P35, maar kon daar verder niks concreets uit halen..

Dus, iemand ideeen :)?

Alvast bedankt,

Maarten

Dat van dat starten dat heb ik ook gehad:

Je zet hem aan, hij gaat aan, dan gaat hij uit en enkele seconden erna start hij gewoon op.

Bij toeval kwam ik er achter dat het aan een BIOS instelling lag. Ik heb namelijk IDE en SATA schijven.

Ik snap die lui niet van MSI
Vooral geen systeem maken waar dat allemaal netjes geregeld is, nee vooral niet doen, je moet echt op de gok die dingen instellen tot je bij toeval de juiste instelling hebt. :rolleyes:

Feit is dat ik niet het BIOS in kom, ik kan dus niets qua instellingen aanpassen.

Overigens het vermelden waard:
De WD schijf die ik heb, heeft 3 soorten aansluitingen:
1 'kleine' SATA, 1 langere SATA, en nog een aansluiting met 2x3 (of 2x4, weet niet meer) pinnetjes. Geen idee waar dit voor dient, maar aan de PSU zit nergens een kabeltje waar dat inpast, en verder ook niks bijgekregen.

Previous attempt to overclocking has failed

Je hebt je systeemsnelheden niet goed staan, dat kan inderdaad problemen veroorzaken ja.
Echt niet in het BIOS ? Raar, heel erg raar.

Heb je soms een jumper niet goed staan of zo ?
Kijk eens in je boekje of je ergens een jumper moet/kunt zetten.
Of anders je CMOS resetten.

Laatst bewerkt:
Nee, een intel E8400.

Ehm....hoe kan ik dt doen? Batterijtje van moederbord eruit en erin? Ben wat betreft moederborden een volkomen leek, dus heb verder geen idee hoe je iets op het meoderbord op default kan zetten.

Software matig (als in in BIOS of via keyboard iig) gaat 'm niet worden aangezien niks reageert.

Laatst bewerkt:
Mijn zelfbouw pc (link) gaat eerst ook aan voor een paar sec en valt dan weer uit en daarna automaties weer aan. en daar heb ik verder nooit problemen mee gehad ofzo. dus denk dat je je daar niet al te veel zorgen over hoeft te maken. (correct me if i'm wrong!;))

Heb je je schijf trouwens van een stroomkabel voorzien ?

Ze zeggen dat het niet meer nodig is, maar ik heb er toch maar een stroomkabel aan gehangen. (of was die 2x3 voor de stroom, ik weet het niet zeker meer)

je hardeschijven hebben toch altijd stroom nodig? naast de data kabel?

@Josvink, het blijkt dus dat het na een instellingsverandering in je BIOS verholpen is.
Het kan misschien geen kwaad, maar vervelend vond ik het wel.

@Josvink, het blijkt dus dat het na een instellingsverandering in je BIOS verholpen is.
Het kan misschien geen kwaad, maar vervelend vond ik het wel.

je weet zeker toevallig niet meer welke instelling dat was? of verschild dat per mobo?

Mijn zelfbouw pc (link) gaat eerst ook aan voor een paar sec en valt dan weer uit en daarna automaties weer aan. en daar heb ik verder nooit problemen mee gehad ofzo. dus denk dat je je daar niet al te veel zorgen over hoeft te maken. (correct me if i'm wrong!;))

Ok :thumb:

Heb je je schijf trouwens van een stroomkabel voorzien ?

Ze zeggen dat het niet meer nodig is, maar ik heb er toch maar een stroomkabel aan gehangen. (of was die 2x3 voor de stroom, ik weet het niet zeker meer)

Ja ik geloof 't wel..maar ik vond 't al vrij vreemd aangezien mijn oude HDD een stroomkabel had in de vorm van zo'n plastic omhulseltje met 4 dikke pinnen erin, maar deze HDD heeft dat dus niet.

Mijn DVD writer overigens ook niet, maar ik hoor zowel de HDD als DVD driver draaien, dus stroom zal 't wel hebben.

@Josvink, ik heb een MSI 645 als ik het goed heb.
Het had iets met de IDE en/of Sata instellingen te maken.

Ik kan namelijk 6 IDE apparaten in m'n pc hangen.
(aangezien ik nog een paar oude IDE schijven had, wilde ik dat m'n mobo IDE
aan kon, vandaar de keuze voor dit mobo)

Maar terwijl ik dacht dat het een eitje was, bleek dat het allerminst te zijn.
Alleen door bepaalde instellingen had ik bij toeval de juiste instellingen.

Ik had nog een Promise IDE board gekocht, maar die heeft me meer ellende gegeven dan dat hij oploste.

oke nja. ik zal anders even kijken en anders maak ik wel een x een nieuwe vraag aan. voordat we het hier zometeen alleen nog maar over mijne hebben en dat is niet de bedoeling:P in iedergeval bedankt

Hm, ik zal wel even de PC winkel een mailtje sturen dat zij de BIOS mogen updaten, ten slotte hun fout, niet?

Hm, ik zal wel even de PC winkel een mailtje sturen dat zij de BIOS mogen updaten, ten slotte hun fout, niet?

nja op zich niet. zei verkopen een product en niet de verzie van de bios etc. heb et ook op me stage mee gemaakt dat ik een product van dell binnen kreeg met een verouderde bios waardoor de laptop de batterij niet als ene dell batterij herkende. na bios update wel gewoon werkte.

Nouja, alsnog, hij mag lekker m'n BIOS flashen, ik heb namelijk niet een back up CPU om dat te doen.

Bovendien weet ik niet eens hoe het moet:thumb:

Maar ja, als je al niet in je BIOS kan komen, dan kun je ook niet flashen, toch ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan