pc hangt bij POST

Status
Niet open voor verdere reacties.

RaMPo

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2003
Ik denk dat het hier is waar ik mijn vraag kan posten, dus hier gaan we dan...

Heb sinds enige tijd upgrade gedaan van Win98 naar Xp. So far so good. Nergens problemen mee gehad ofzo.

Tot eergisteren...als ik 's morgens de pc start, dan doet ie zo een Memory test en checkt ie de schijven en cd-rom stations. Wel, daar blijft hij dan hangen, tis te zeggen, net als de pc memorycontrole gedaan heeft en wilt overgaan tot checken van schijven...
Een reset helpt niet, want ook daarna hangt hij opnieuw.
Wat wel helpt is power-off en dan terug aanzetten. Vervolgens start hij zonder enig probleem op.

Ik heb nooit iets veranderd in BIOS ofzo.
Het enige wat ik niet weet waarvoor het dient is dat er na de memory test een regel komt met SDRAM Latency Time "3".

Samengevat, is het niet zo een groot probleem, alleen is het wel vervelend.

Iemand een ideetje?

Check eens in de kast of alles (incl geheugen) netjes vastzit.

Doe een virusscan die scant incl cmos (bios) en geheugen.

Geen virus, noch spyware te vinden...

Ik heb hem ook eventjes opengedraaid en alle chip-kaarten wat vaster geduwd...

Echter, nu lijkt het erger geworden te zijn...Nu start ie (na 2 keer) wel op maar bij het laden van WinXp valt hij uit en start hij vanzelf opnieuw op.

Strange things are happening here.

Edit: Nu ook durft hij al eens blijven hangen bij "system configuration" tijdens de opstart

Laatst bewerkt:
Zou het geheugen er voor iets tussen zitten?

heb 128mb (pc133) en 2 x 64mb van een lagere snelheid...

dus als we dat optellen, is het totaal 256mb (wat ie ook telt bij memory test)
maar als ik het progje aida32 draai, zegt die me dat ik maar 192mb geheugen heb...

just a thought

Haal de geheugen reepjes van 64MB er eens uit en kijk of je pc dan wel wil opstarten.
Waarschijnlijk heb je een conflict met je geheugen of is 1 van de twee 64MB stuk.

Heb de 2 x 64 Mb er uit gezwierd en inderdaad, nu werkt ie terug normaal. (weliswaar met te weinig geheugen ;) )

Heb net ander geheugen gekocht, en zal jullie op de hoogte houden.

Voila, het werkt!
2x128Mb erin gestopt (pc133) en alles werkt normaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan