PC hangt te vaak na inpluggen USB app.

Status
Niet open voor verdere reacties.

schrik

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Zo af en toe (te vaak) :evil: hangt mijn PC als ik een USB apparaat inplug.
Het maakt niet uit of het een kaartlezer, usb-stick of externe USB schijf is.
Ik gebruik geen USB muis.

Het is mij onbekend waarom en hoe of wat het nou veroorzaakt.

Maar hoe pak ik dit vervelende probleem bij de wortel aan?

besturingssysteem XP prof. SP2

Kunnen verschillende oorzaken voor zijn I/O conflicten met andere bronnen v.h. moederbord,een aflatende voeding.Kijk 's bij apparaatbeheer eigenschappen v.d. USB hostcontrollers of er geen conflicten zijn.

Laatst bewerkt:
Kunnen verschillende oorzaken voor zijn I/O conflicten met andere bronnen v.h. moederbord,een aflatende voeding.Kijk 's bij apparaatbeheer eigenschappen v.d. USB hostcontrollers of er geen conflicten zijn.

Ja dat dacht ik al het is weer heel moeilijk dus.
Even een aanvulling het is steeds de PlugPlayManager in het systeemlog die een waarschuwing geeft. zie bijlage als ik op de "verzendknop naar MS druk".
--------
Time-out tijdens verzenden van melding over wijziging van doelapparaat naar venster van C:\Program Files\Creative\Creative ZEN\ZEN Media Explorer\CTCheck.exe
--------

Bijlagen

• plugplay.PNG
    plugplay.PNG
    13,4 KB · Weergaven: 31
Evt. een link

I had the same exact problem after installing the security updates. The fix for me was downloading a different version of umpnpmgr.dll (I used version 5.1.2600.2180, which I downloaded from: http://www.dlldump.com/download-dll...es/U/umpnpmgr.dll/5.1.2600.2180/download.html ) to a floppy from another pc. Then rebooting the problem pc with Speedy Boot Disk and using Total Commander to replace the bad umpnpmgr.dll with the downloaded one. Rebooted and all is well. However, Windows updates immediately popped up with the updates ready to install message. Upon clicking on it, it showed all the same updates again. I confirmed it they didn't install by looking at add/remove programs, which makes sense since windows couldn't boot all the way.

I just turned Auto Updates off until MS corrects the updates...

Hope this wasn't too late for you, but I imagine it is. Oh well, maybe someone else will be helped.

Laatst bewerkt:
Ja dat path klopt,bij mij staat er een andere versie in maar ik heb SP3. Je kunt 't niet meer dan proberen want nu heb je ook steeds een probleem.Hernoem dat andere bestand naar .old dus "umpnpmgr.old" evt. in veilige modus.

Ja dat path klopt,bij mij staat er een andere versie in maar ik heb SP3. Je kunt 't niet meer dan proberen want nu heb je ook steeds een probleem.Hernoem dat andere bestand naar .old dus "umpnpmgr.old" evt. in veilige modus.

Bij apparaatbeheer & eigenschappen v.d. USB hostcontrollers staan geen conflicten.
Een aflatende voeding is het ook niet en geheugen is getest met memtest86.
Het bestand vervangen door die andere is nog niet gelukt zelfs in de veilige modus lukt het niet het is verborgen dat is het probleem niet maar het is constant in gebruik. :(

tipje?

Daar was ik al bang voor,voortzetting volgt spoedig.
Wat je ook kunt doen is plug & play onder services tijdelijk uitzetten om dat dll bestand te kunnen vervangen.
Wat ik uit alle info's heb begrepen kan het evt.simpel opgelost worden.de fout kan n.l. ook in het register zitten.
Download evt. Ccleaner als je het nog niet hebt en laat het register analyseren en evt. opschonen en kijk of dat het probleem oplost zoniet hoor ik het wel.

Laatst bewerkt:
Daar was ik al bang voor,voortzetting volgt spoedig.
Wat je ook kunt doen is plug & play onder services tijdelijk uitzetten om dat dll bestand te kunnen vervangen.
Wat ik uit alle info's heb begrepen kan het evt.simpel opgelost worden.de fout kan n.l. ook in het register zitten.
Download evt. Ccleaner als je het nog niet hebt en laat het register analyseren en evt. opschonen en kijk of dat het probleem oplost zoniet hoor ik het wel.

ccleaner zojuist gedraait nu even kijken of het de oplossing was!
zoniet ga ik plug & play onder services uitzetten en bestand vervangen.
Er zijn verschillende versies, Kan het echt goed mis gaan? (opnieuw installeren nodig)

Nee het kan niet echt misgaan,als het niet werkt kun je dat bestand gewoon herbenoemen.

ccleaner zojuist gedraait nu even kijken of het de oplossing was!
zoniet ga ik plug & play onder services uitzetten en bestand vervangen.
Er zijn verschillende versies, Kan het echt goed mis gaan? (opnieuw installeren nodig)

Waar zit dat ook alweer precies? dat plug & play onder services kan het ff niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan