Pc hangt vast en crasht na verloop vant tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anoobix

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2008
Goedendag,

Sinds een aantal dagen doet mijn computer nogal vreemd. Hij begon eerst met 1 keer per dag een BSOD (ik weet niet meer welke code). Toen kwamen er steeds meer BSOD's, waaronder c000021a en 0x000000F4. En vandaag is het nog erger: elke 10-20 minuten 'freezet' mijn pc waarna ik hem moet resetten. Als hij dan opstart blijft hij hangen bij "2048 mb RAM" (deed 'ie ook na de BSOD's). Als ik hem dan even helemaal uitzet doet hij het weer. Ik word er onderhand gek van, want ik kan niks normaals meer doen. Ik weet niet wat voor info jullie nodig hebben, maar ik zal mijn pc specs geven:

Intel E6600 2,4 gHz,
Club3d x1950 PRO 512 mb,
GEIL 2GB 667 ULTRA,
Samsung 400 GB HD401LJ,
Asrock ConroeXFire-E2 i945P,

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Mvg,

Joris

Ik heb geen idee in welke categorie dit hoort, omdat ik de oorzaak van 't probleem niet weet. Sorry hiervoor.

Bedankt voor je reactie.

Aan welke drivers zou het dan kunnen liggen? Ik heb geen drivers bij Windows Update staan en zou zo niet weten waar de fout kan liggen. Googlen heb ik al gedaan, ben ook op de pagina's gekomen die jij vindt. Maar daar staat niks bij dat helpt en het probleem is nu niet zozeer de BSOD's maar de freezes.

De videodrivers.
Zoek op welke videokaart je hebt en dan kan je de nieuwste bijbehorende driver zo downloaden.

Start-> alle progs->buroaccessoires->systeemwerkset->systeeminformatie->onderdelen->beeldscherm.

Daar zie je je videokaart-type achter naam.

Die zijn (natuurlijk:rolleyes:) up-to-date. Ik computer nu al een uur zonder een crash. Ik hoop dat dit zo blijft. Het kwam (denk ik) door een scandisk. Ik heb deze al een paar keer gedaan, maar (ik denk) dat ik in alle haast ben vergeten om C te scannen. (Windows bood zelf steeds aan om partitie D te controleren)

Als ik hier niks meer post is het opgelost. In ieder geval bedankt.

probeer anders ook eens everest home. hierop kan je alle hardware gegevens vinden en misschien is het ook eens handig om de temperatuur hiervan te meten :thumb:

Ik heb nu geen last meer van de freezes. Heb vanochtend wel nog een BSOD gehad, maar die is nu (als het goed is) ook opgelost. Everest had ik trouwens al bekenen en alles zag er goed uit. Bedankt voor je reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan