pc hangt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Night/-/@wCk

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2005
Berichten
20
heb Nvidia 6600GT en bij heel veel spellen hangt me pc zich helemaal op kan niks meer doen alleen resetten.
ligt dat aan de videokaart heb de laatste updates ervan geinstaleerd ?
 
Voor de update geen problemen?
 
Laatst bewerkt:
Kijk je koeling op je moederbord eens na of deze niet erg vervuild zijn, kan zijn dat je processor of videokaart daardoor problemen geeft, dus even stof vrij maken,
 
heb ik ook al gedaan helemaal stof vrij gemaakt en zo heb extra koeling erin gebouwd en ik heb dat probleem al zo ongeveer vanaf dat ik em heb gekocht :(
 
Laat je processor eens een tandje lager draaien in de bios instelling en probeer dan weer eens.
 
Hoe oud is de rest van je systeem?
Wat voor merk en type moederbord heb je?
Chipset driver van je moederbord ook geïnstalleerd?
 
Mijn pc: Moederbord: Asus p4p800-E
VideoKaart: PNY Nvidia Geforce 6600GT 128MB
Voeding: 400W
CPU: Intel celeron 2,8 GHZ
1 extra koeling (heb ook al 2 gehad)
HD 80GB
DVD-R
Dit is allemaal zo 5 maanden oud en die problemen kwamen in het begin heel weinig voor en dan nu super veel :(

Is wel als ik me pc opstart komt dsit te staan: No driver attached to FastTrack Controller, the bios is not installed
kan dit ermee te maken hebben??
 
Geplaatst door Night/-/@wCk
Is wel als ik me pc opstart komt dsit te staan: No driver attached to FastTrack Controller, the bios is not installed
kan dit ermee te maken hebben??
Dat heeft iets met promise raid controller of promise controller te maken.
Die zou je dan even uit moeten zetten in het bios, dat is al je geen raid gebruikt tenminste.
Of dit de oorzaak van je probleem is vraag ik mij af maar je kunt in ieder geval die instelling even goed zetten.
Je gebruikt geen SATA harde schijf neem ik aan?

Verder ziet apparaatbeheer er goed uit?
En je chipset?
 
ik weet niet of ik de chipset driver van me moederbord heb geinstaleerd. hoe kan ik dat zien of waar kan ik die downloaden.
 
Pc was een hele tijd niet meer blijven hangen maar vanmiddag liep hij weer vast :confused: heb de driver van de chipset geinstaleerd?
 
kan het zijn dat die extra koeling het niet goed doet en dat ie het daarom te warm krijgt??
 
Dat zou kunnen.
Je kunt in Everest kijken wat je temperatuur is.
Of laat de kast een poos open staan, op die manier weet je ook of het aan de koeling ligt of niet.
 
als ik de kast laat openstaan hangt hij veel minder snel dan als hij dicht is ;) dus dat wordt dan een nieuwe koeler kopen :p:p
 
Ik zou wel even voor de zekerheid met Everest controleren. :)
En is het zaakje ook smerig?
Anders even voorzichtig stofvrij maken.
 
heb me een programma er op gezet heet speedfan en dat zegt dat de tempratuur van intel smbus lm75 125° is .kan dit ervoor zorge dat de pc telkens vast loopt? of is dat een fout van het programma
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan