PC Hardware vervangen - Wat moet ik kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jopi328

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Hallo,

Ik ben van plan mijn PC flink te verbeteren d.m.v het vervangen van Hardware.
Nu is mijn vraag, wat en waar moet ik het kopen? En moet ik het laten zetten, of kan ik het ook zelf? (redelijke ervaring met computers)
Wat wil ik:
Een SSD voor een snellere boot
Een nieuwe videokaart (GTX560 in mijn hoofd)
Extra RAM (Nu 4gb, zou graag 4 meer willen)

Waar moet ik op letten, en waar kan ik het kopen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Ik heb trouwens nu een voeding van 350w en weet niet zeker of dit genoeg is.
Specs:
Windows 7 64bit
Intel Core i7-2600 CPU
RAM: 4GB
Voeding: 350w
Videokaart: Ati Radeon HD5450

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen

MVG

Joost Buskermolen (jopi328)

PS: Ik werk met 3D modelling software wat veel RAM vereist tijdens een simulatie van bijvoorbeeld vloeistof en vuur. Nu geeft hij meldingen voor te weinig ram.
De videokaart wil ik gebruiken voor de nieuwere games als Battlefield 3. Hoeft niet op de hoogste kwaliteit, maar wel leuk speelbaar zijn.
SSD lijkt me gewoon erg fijn om even snel je pc op te kunnen starten

Laatst bewerkt:
Voor die nieuwe videokaart zul je ook een andere voeding moeten hebben. 350 wat is te weinig.

Ik werk met 3D modelling software wat veel RAM vereist tijdens een simulatie van bijvoorbeeld vloeistof en vuur. Nu geeft hij meldingen voor te weinig ram.
Is 8 Gb dan wel genoeg?

Wat is je budget?
Je zou het zelf in elkaar kunnen zetten.

Laatst bewerkt:
Topic verplaatst van hardware/overig ---> aankoop nieuw systeem/upgraden.

Succes met je vraag.

sowieso als jij ook maar iets aan je pc vernieuwt ga jij een nieuwe voeding nodig hebben.

dat is dus prioriteit nummer 1: liggend aan je budget zou ik zeggen minimum 600 watt van een A-merk alles erboven is goed voor toekomstige uitbreidingen

SSD als bootdrive is wel een goed plan, als je nu een gewone schijf hebt zal dat echt een heel groot verschil maken. Controleer wel even of je moederbord sata-600 of sata-300 heeft en stem je ssd keuze daarop af.

Qua videokaart, een gtx560 is rond de 160-170 euro, voor dat geld kun je beter een amd kaart halen. Ik zou voor deze gaan: http://www.alternate.nl/html/produc...rten&l2=PCIe+kaarten+ATI/AMD&l3=Radeon+HD6000 zit ook nog een mooie cooler op en is goedkoper

ram is nu heel goedkoop, ik zou direct voor 16gb gaan. Of naar 12gb ligt eraan wat jij nu hebt. Als jij nu 2x 2gb hebt zou ik er 2x 4gb bijhalen voor 12gb totaal. Als je nu 1x 4gb hebt zou ik die ene verkopen en 2x (2x4gb) setjes halen om 16gb te maken.

Bedankt voor jouw super snelle reactie.
Wat voor Merken raad je mij aan, en welke website. ZOu je mij misschien wat linkjes willen geven?

Alvast bedankt

Je hebt nodig :
Een 500 of + watts voeding
Radeon 6850 of hoger ( wil je bf3 goed spelen )

Een SSD als bootdrive vindt ik overdreven .... kan je niet 5 seconden langer wachten tot je pc opstart ? ( :P ) ( niet negatief bedoeld hoor)
Wil je een SSD , haal dan gelijk een 120GB/240 of meer zodat je ook je spellen erop kan zetten , alleen dan voel je pas de snelheid en heeft je geld wat je ervoor betaald ook echt nut.

Let er op met Ram latjes als je die haalt dat je een setje koopt want die passen goed bij elkaar en ondersteunen ook quad channel enzo.
Je kan die van Corsair 16GB quad channel al rond de 80 euro vinden op azerty.

Ik mis nog wel je budget en je moederbord bij je vraag

Beste msi009,

Het (volledig) opstarten van mijn computer duurt nu al gauw 7 minuten. Dit vind ik erg veel, vandaar mijn wens naar SSD. Nu is mijn vraag, waar kan ik mijn moederbord type vinden?

MVG

jopi328

Beste msi009,

Het (volledig) opstarten van mijn computer duurt nu al gauw 7 minuten. Dit vind ik erg veel, vandaar mijn wens naar SSD. Nu is mijn vraag, waar kan ik mijn moederbord type vinden?

MVG

jopi328

7 minuten is idd een probleem , maar dit kan opgelost worden op een goedkoop manier :P
Normaal start windows gewoon op in binnen 1 minuut / die mijne in 20 seconden met een doodnormale hdd

Download en installeer SPECCY daar zie je al je info en je temperatuur ook nog erbij.

Met de SSD wouw ik gewoon zeggen dat je beter een ssd kan kopen die wat groter is dan 60 gb zodat je hem niet alleen als boot kan gebruiken maar ook gelijk voor je games

Ik heb nu 0 opstartprogramma's, en allemaal andere dingen geprobeerd. Helaas helpt niks daarvan. Ik zal speccy morgenavond downloaden en installeren en de specs hier laten zien.
Heb jij nog wat tips om mijn PC sneller te laten booten?

MVG

Joost Buskermolen

PS: Trouwens, HEEL erg bedankt dat je mij zo goed helpt. Echt bedankt

als het 7 minuten duurt dan zit er niks anders op dan windows opnieuw te installeren.

Volledig resultaat speccy:

Besturingssysteem
MS Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor
Intel Core i7 2600 @ 3.40GHz 33 °C
Sandy Bridge 32nm Technologie
RAM
4,00 GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Moederbord
MEDIONPC MS-7707 (CPU 1) 26 °C
Graphics
SMBX2431 (1920x1080@60Hz)
Philips 150S (1024x768@60Hz)
ATI Radeon HD 5450 (Elitegroup) 38 °C
Harde schijven
977GB Hitachi Hitachi HCS5C1010CLA382 (SATA) 24 °C
Optische schijven
TSSTcorp CDDVDW SH-S223C
Audio
Realtek High Definition Audio

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik heb windows al meerdere malen op deze computer geherinstalleerd met fragmentatie maar zelfs daarna startte hij niet veel sneller op. Ik denk rond de 5 min. Dus dat is niet helemaal het probleem. Andere suggesties?

Dan zal het wel een hele slome of eentje met problemen slechte hitachi hdd zijn.
Je kan nu idd wel een ssd overwegen.

Wil je alleen eentje voor boot dan kom je rond de 120 euro al uit , meestal zelfs minder.
Wel op letten dat je een goeie merk ssd pakt en even het internet doorzoeken naar user opinions en revieuws erover.

Ik zie trouwens dat je moederbord een van medions eigen is met hele slechte revieuws op het indernet.
Als ik jou was zou ik ook hier wat geld investeren en een andere kopen.
Grote kans dat je opstart probleem dan ook gelijk wordt opgelost

Laatst bewerkt:
beetje overdreven een SSD van 64GB kun je voor onder de 100 euro krijgen
klikerdeklik en klikerdeklik
en dan hou je nog ruimte zat over voor andere applicaties want windows 7 neemt niet veel meer dan 20GB in beslag

dit moederbord ondersteunt max 8GB werkgeheugen ik weet niet welke programmas jij gebruikt voor rendering
maar als je een beetje zwaar rendert dan heb je al snel 16GB nodig

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan