pc heeft geen verbinding met het modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Mijn zus is gisteren en vandaag de hele dag aan de slag geweest met de helpdesk van chello.
Ze heeft geen internet verbinding meer en ze kunnen het niet gevonden krijgen.

Modem: Er branden maar 2 lampjes. het lampje van de link doet het niet, dus geen verbinding tussen pc en modem.

System: Geeft de netwerkkaart (een realtek) aan als zou het correct werken.
Deze netwerkkaart is al tig keer opnieuw geïnstalleerd, heeft het probleem niet opgelost.

Kabel: Een andere kabel tussen de pc en modem gezet. Ook geen resultaat.

in cmd commando ipconfig/release geeft geen 0.0.0.0 als resultaat. Het Ip blijft gewoon staan zoals het was.

subnetmask geeft 255.255.0.0 aan. Ik zou zelf denken dat dit 255.255.255.0 moet zijn.

En nou weet ik het niet meer.

Ideeen?? ik hoor ze graag.

met vriendelijke groet

Martin

Wat voor modem is? Gaat over kabel neem ik aan.

[edit] Ik zie dat het Chello is, die instellingen ken ik niet [/edit]

PS Ik moest vorige week wanadoo cable bij iemand installeren. Toen brandden er ook maar 2 lampjes. Het receive lampje brandde niet. Einde van het verhaal bleek dat de installateur de boel niet goed had aangesloten. Toen was er ook geen verbinding tussen het modem en de pc. Maar hier heeft het al gewerkt.

Eventueel modem al gereset of nieuwere drivers voor het modem geprobeerd?

Als er een systeemherstel is aangemaakt, werkt het dan als je die terugzet naar toen hij het nog wel deed?

Bij mijn adsl moet ik inderdaad handmatig mijn subnetmask aanpassen naar 255.255.255.0 terwijl hij uit zichzelf altijd 255.255.0.0 doet.

Laatst bewerkt:
Een Terayon.
het is zo'n ding waar je van Chello iedere paar maanden een ip krijgt toegewezen.
De instellingen staan ook op auto ip. dus geen ip adres ect invullen bij de netwerkkaart opties.

Het vreemde is dat s'morgens de zaak het nog wel deed en een uur later nite meer. Er was niets geinstalleerd in die tussetijd.

Modem van de spanning afgezet en weer aangesloten. Systeemherstel alles al geprobeerd samen met die lui van Chello maar ze weten het niet (zeggen ze)

Vreemd dat chello er ook niet uitkomt. Je zou bijna denken het modem de geest heeft gegeven.

Zij zeggen dat er wel verbinding is tot aan het modem van hun.
Ze gooien het echt op de pc

Daar heb ik op dit momentniets aan want:
1. Ik zit in Zaltbommel en mijn zus in Heeze
2. Zij heeft niet de mogelijheid om die test te doen omdat er geen verbinding met het internet is :confused:

Ik zie dat het maar hele kleine bestandjes zijn. Kunnen op flop. Heeft je zus geen aardige buurvrouw die ze even wil downloaden?:D Anders weet ik het ook niet.

Hopen dat iemand anders hier ervaring mee heeft.

Btw, dit doet het programma.

modemtester_6221618220_124230.jpg

Weet niet of het nut heeft.

Nee ga morgen zelf wel naar haar toe, heb toch een vrije dag.

Bedankt voor je hulp Tanja. Ik laat de treath nog even open en meldt me wel weer als ik het (mogelijk) opgelost heb, als het opgelost kan worden.

grt.
Martin

Martin schrijft dat de modem het wel doet, maar de verbinding tussen netwerkkaart en modem wordt niet gevonden, deze LED brandt n.l. niet. Dus aan het testproggramma heeft hij weinig.
Het lijkt er dus op dat de netwerkkaart defect is, of dat ie niet ingeschakeld is.
Probeer de netwerkkaart dus eens een keertje in een ander slot.

Wajang, is een optie.
Maar dan is het toch vreemd dat zo'n netwerkkaart van het ene op het andere moment ermee ophoudt.

Dat heb ik ook een keertje gehad en heb de PC toen terug gebracht, zat nog in de garantie.
Ik dacht dat de netwerkkaart kapot was, maar hij was op het ene moment zomaar uitgeschakeld.

Mijn pc maakt ook automatisch verbinding met Cistron Bbned. Ik ben nog gewend om die monitortjes uit te schakelen na het surfen. Had ik ook de netwerkkaart uitgeschakeld:D Deed het ook niet meer:o . Was even wennen.

Wajang, Tanja het is opgelost!!!!!

Netwerkkaart in een ander slot en hopla het ding doet het weer. Dank je wel voor de tip.

heb ik nog een vraagje.

Betekent dit nu dat er een slot kapot is en dat de pc terug naar de winkel moet voor ee ander moederbord???

Groetjes

Martin

Kun je altijd testen met een geluidskaart o.i.d. Als die het ook niet doet kan hij kapot zijn. Je zal niet de eerste zijn:)

Maar ben blij dat je er toch uitgekomen bent:thumb:

Ander moederboard hoeft niet zolang je slots genoeg over hebt. Kom je uiteindelijk tekort, ja dan zal je aan een ander moeten.

Gaat beetje dubbel nu. Heb ik je andere vraag ook weer gereageerd. Wist niet van de garantie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan