pc heeft geen wifi, kan het metbehulpvan laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Papi14

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2013
Berichten
65
Dag allemaal,

Ik heb zojuist een nieuwe desktop pc gekocht alleen heb ik nog geen lan-draad op mijn kamer.

Zou ik niet mijn pc met mijn laptop kunnen verbinden met een lan-draad, zodat de wifi die mijn laptop ontvangt
kan worden om gezet naar een lan-verbinding

weet iemand of dat mogelijk is?

zoja, hoe?
 
wat is een normale snelheid 300 mbit/s of 450 of 600 ???
 
Ik ben het met kostenzer eens dat een eigen wifi adapter voor de desktop computer zéér te prefereren is: Hoeft de laptop niet permanent aan te staan, sneller etc.

Het is overigens wel mogelijk om een wifi verbinding te delen via draad, maar dan heb je 1 kruiskabel nodig tussen computer & laptop of een switch tussen de computer&laptop, dus 2 gewone netwerkkabels+switch.
Dat wordt Internet Connection Sharing genoemd (ICS). Voldoende informatie over te vinden op Google/Youtube.

Tijs.
 
Snelheid.
Laten we zeggen het zelfde als op de laptop.
Snelheid is van wat factoren afhankelijk.
De snelheid van je provider.
De snelheid van je modem/router
De snelheid van het draadloos kaartje
Dan is de snelheid nog afhankelijk van de kwaliteit van de ontvangst.
Deze wordt vooral bepaald door afstand tot modem/router en wat er tussen zit (bewapend beton of HR glas met coating bevorderen de ontvangst niet)

De snelheid wordt dus bepaald door de zwakste schakel.
Als je laptop het goed doet op de plak van de desktop en je geeft iets meer aan aan het afgebeelde kaartje zit je altijd goed.
Kijk wel eerst wat de band is waar je in zit door je router/modem.
Als je het type nummer geeft van dat modem/router is wel op te zoeken welke band/snelheid dat is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan