PC helemaal dood, is dan mobo naar de ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald61

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Ben met een aantal nieuwe en oude onderdelen een PC in elkaar aan het zetten. PC heeft even proefgedraaid. Alles in orde.
vervolgens alles losgemaakt om draden weg te werken.

Daarna PC weer aan. De PC krijgt een seconde stroom en doet daarna helemaal niets meer. Voeding doet het niet, niks niet.
Wat betekent dat? De moederbord opgeblazen? Ik dacht dat dan de PC wel aan zou moeten gaan, zij het dan met onheilspellende piepjes, maar bij mij doet er niets meer.

Ron
Voeding was gloednieuw

tsja als ie het doet de moet je niet herbouwen... of zit die draad die van voeding naar mobo leidt echt wel goed aangesloten?

Voor een beetje koeling in het systeem wilde ik toch de draden netjes weg hebben.

Als ik de voeding van het mobo loshaal en er weer opzet en dan de PC aanzet, herhaalt het euvel zich: een fractie van een seconde aan en dan weer meteen alles dood.

ow dat ken ik ik ben technische medewerker op computerbedrijf je moet voeding met meer watt hebben bv 300 watt in plaats van 240 standaard. ik weet het zeker...

groeten,

ikben ook bang dat mijn voeding nu reeds naar de haaien is,

hoe meet ik dat ding door?

Geplaatst door rickv16
ow dat ken ik ik ben technische medewerker op computerbedrijf je moet voeding met meer watt hebben bv 300 watt in plaats van 240 standaard. ik weet het zeker...

groeten,

Dan ben je dat waarschijnlijk niet meer voor lang :)

Geplaatst door ADSL-er

Dan ben je dat waarschijnlijk niet meer voor lang :)

aha, ik wist niet dat ie er al een hogere watt voeding had maar de meeste mensen snappen toch echt niks van computers ik weet er verder geen raad

groeten,

Als je een ATX voeding hebt, die controleerd voordat die werkelijk aangaat of het mobo 'goed' (aangesloten) is. Als dat niet het geval is zal die inderdaad eventjes aan gaan en direct weer uit.
Twee mogelijkheden:
-probeer een andere voeding
-sluit alles eens opnieuw aan.

En kijk of het moederbord niet te strak is vastgeschroefd, ik heb nl. het donkerbruine vermoeden dat het mobo je kast raakt.. En vaak is dat funeral.

even een snelle test voeding haal de stekker van de mobo en lus de groene kabel met een zwarte als de voeding goed is gaat deze lopen ,bedoeldus de koeler van de voeding
je zou dan de kleuren even kunnen meten 12 v+ -
5 + - 3 + -

Heb je wel de afstandhoudertjes gebruikt tussen je moederbord en de kast?

ben je niet dyslectisch en is het toch een voeding van 240 ?? Ik heb namelijk ook hetzelfde gehad. En grotere voeding en alles liep weer als een trein

een voeding van 420 is niet zo gebruikelijk zelfs redelijk uitzonderlijk en dan nog alleen in zware configuraties. En als je uit oude onderdelen wat aan het maken bent lijkt mij die voeding gewoon 240 watt

Een voeding die niet genoeg vermogen levert kan niet kapot gaan... Als het gevraagde vermogen meer is dan het geleverde vermogen, reboot je PC gewoon.

Ik ben niet dyslectisch. Ik heb voeding van 420 watt (!) en deze is gloednieuw en het is een merkvoeding.
Vandaag is de voeding getest en het blijkt dat de voeding inderdaad kapot is. Ik krijg van de leverancier een nieuwe.

De PC rebooten ging niet, want de PC zat zonder stroom.

Ik heb de voeding gewoon met het die grote langwerpige stekker aagesloten op het (MSI) moederbord.

Ik heb geen afstandhouders gebruikt tussen moederbord en de kast. Ik was van mening dat dit niet hoefde omdat ik de moederbord (van een AMD systeem) inbouw in een nieuwe Nexus Istyle kast. In die kast zitten al afstandhoudertjes aangebracht. Maar ik twijfel nu wel of dat afdoende is?????

Verder heeft de PC met nieuwe voeding een aantal uren proefgedraaid in en open kast. Toen ben ik daarna alle stekkers en draden netjes weggewerkt. Toen ik daarmee klaar was, heb ik de PC aangezet en klapte de voeding.
Daar is dus iets mis gegaan... En nu maar hopen dat als ik straks de nieuwe voeding er in zet, die niet weer klapt.

Als er al afstandbuisjes in zitten is het inderdaad niet nodig. Er kunnen veel oorzaken zijn, maar een voeding die te weinig vermogen leverde kan het zeker niet zijn.

En ik bedoelde niet dat jij de PC moest rebooten, maar dat de voeding de PC rebootte als er teveel vermogen gevraagd werd.

Okee, ik snap het.

Ik ben nu alleen niet zeker of de afstandbusjes goed zijn. Het zijn nl. metalen pennetjes. Die passen exact in de gaatjes van het mobo. Vervolgens trek je het mobo iets naar je toe en dan zit het klem. Er komt op die manier geen schroefje aan te pas.

Ik heb zekerheidshalve de vraag over de afstandsbusjes zojuist gemaild naar de leverancier van die Nexus I style kast.

Maar stel dat ik daar iest verkeerds gedaan heb, dan is het toch logischer dat met mobo klapt in plaats van de voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan