PC helemaal dood, is dan mobo naar de ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, zeker niet.. Wat er gebeurt als je geen aarding hebt of als het mobo contact maakt met de case is echt niet te voorspellen.

Mailtje van Nexus kasten gekregen: De I syle kast is standaard uitgerust met pennetjes die het mobo van de kast afhouden.

Wat ik ga doen is eerst het systeem met een oude voeding testen, voordat ik de tweede gloednieuwe voeding er tegen aan zet.

Ik had een dubbel probleem nl:
1. De pech van een kapotte voeding, dus die moest sowieso vervangen worden. Dat ging kosteloos.

en

2. De voedingsaansluiter op het diskettesation was dusdanig dat het stekkertje er op twee manieren op paste. Maar er is meer 1 manier waarop het werkt. Tja en wat deed ik, net het stekkertje er verkeerd op schuiven. Gevolg: voeding doet het een fractie van een seconde en valt daarna uit. ´t Was even zoeken om daar achter te komen.

Kwestie opgelost dus...

Geplaatst door Ronald61

2. De voedingsaansluiter op het diskettesation was dusdanig dat het stekkertje er op twee manieren op paste. Maar er is meer 1 manier waarop het werkt. Tja en wat deed ik, net het stekkertje er verkeerd op schuiven. ..

Ik vind het knap van je, het is mij nog nooit gelukt, om de voedingstekker er verkeerd om op te krijgen, maar toch blij voor je dat het nu wel werkt.

Bij het aansluiten van de voedingskabel van eender welke HDD/floppy/CD/DVD is er één vuistregel: de gele 12V-kabel komt steeds aan de buitenkant, de kant die jij ziet dus.

joh, ik schuif deze topic wel door naar " de grootste blunders", want
a. ik had het diskettestation er net andersom ingedaan!!! Stom hé. Maar ik hield me wel aan de gouden regel, maar dan gaat dat natuurlijk niet op!!!!!!!

b. en maestro, hoe het kan weet ik niet, maar die voedingsstekker van de diskettesation gaat net zo gemakkelijk andersom er op, m.a.g. kortsluiting.

Mag dus blij zijn, dat mijn voeding er netjes mee ophield totdat ik het euvel herstelde.

Verder gaat het wel goed hoor met me.

Vraag me toch af hoe je zo kortsluiting gaat veroorzaken in de _voeding_... De elektronica van de FDD ging aan 12V draaien en het draaimechanisme aan 5V, je FDD gaat normaal gezien wel naar de vaantjes, maar ik zie echt niet in waarom je voeding dan naar de xXx gaat.

ik snap em ook niet
Ik heb zelfs alle apparatuur die aan de voeding hangt losgemaakt en vervolgens alléén de FDD aangekoppeld. Eerst op de juiste manier, de voding doet het dan gewoon, daarna het stekkertje omgedraaid. Als ik dan de PC aanzette, ging de voeding een fractie van een seconde aan, daarna direct uit.
De FDD is niet kapot gegaan.

Ik heb het vermoeden dat de eerste voeding kapot gegaan is door een gehele andere oorzaak, die niet meer te achterhalen is. Maar dat er dus geen verband is tussen de kapotte eerste voeding en een verkeerd aabngesloten stekkertje.

Ron

dan zal de mobo waarschijnlijk wel naar de k**** zijn. mobo eruit ander zelfde type erin doet ie het wel dan kan je pas erachter komen of je mobo naar de k**** is verder kunnen we waarschijnlijk niet helpen dus...

Geplaatst door rickv16
dan zal de mobo waarschijnlijk wel naar de k**** zijn. mobo eruit ander zelfde type erin doet ie het wel dan kan je pas erachter komen of je mobo naar de k**** is verder kunnen we waarschijnlijk niet helpen dus...

Even GOED lezen

Geplaatst door Ronald61
Kwestie opgelost dus...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan