Pc Helemaal Kapot?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Amreg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Amreg

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2001
Ik heb het volgende probleem
PC start op, komt in windows en jawel hoor start weer op zodra je windows beraublad ziet, meestal starte de pc twee keer vanzelf op soms blijft het scherm bevroren en weer een andere keer krijg ik een blauw scherm van windows met de mededeling dat er een beschermingsfout is en ik de computer opnieuw moet opstarten.Dit was voordat de monteur van ICC was geweest

Ik heb na de eerste reparatie meer kapot dan voor de reparatie, o.a.Pri master HDD error.
IDD HDD Error, Run setup, Press F1 to resume, meteen na opnieuw opstarten krijg ik: Cmos settings are wrong, F1 to run setup, F2 to load default vallues and contineu.
Als je egaal welk van deze 2 opties kiest staat mijn Bios op 1-1-2000. Een andere keer word het cd-rom station niet herkend en nu herkent hij ook al niet meer mijn nvidia kaart.
De monteur is eergisteren weer geweest en volgens zijn zeggen heeft hij de hele pc getest en kan niks vinden behalve de processor die is niet getest omdat hij geen andere bij zich had.
Het is gewoon om knettergek van te worden wat als hij donderdag terug komt en de processor blijkt ook niet stuk?
Hij heeft er 3 HD's in gehad, 1 ander moederbord een andere koeler, een ander geheugen zelfs een andere ide kabel ( hij had de mijne kapot getrokken)
Ik heb een Headstart Pentium 3, 1ghz
133 mhz ATX moederbord
Geheugen SD_RAM128mb DIMM
80 gb HD
32 mb Geforce mx2 nvidia kaart
Creative CT5880 onboard geluidskaart
Windows ME
Heeft iemand de oplossing?
b.v.d.

Mijn beste gok is dat je je batterij van het moederbord moet vervangen of de jumpersetting moet controleren.

MVG.

Armand

Ja, dacht daar ook al aan, aangezien de datum terugspringt naar 1.1.2000

Pc met kuren.

Aangezien hij (de monteur) volgens zijn zeggen de hele pc heeft gecontroleerd (muv. de CPU en de voeding) lijkt mij dat het probleem in de laatste onderdelen moet liggen. (aangezien zelfs het moederbord is vervangen)

Zelf heb ik ooit het probleem gehad dat mijn pc echt de meest vreemde foutmeldingen gaf op de meest vreemde momenten.

Na heeeel lang zoeken bleek het probleem bij de brede power connector van het moederbord te liggen.

Een van die pinnetjes schoot een fractie van een mm. omhoog als je de power connector op het moederbord prikte waardoor het moederbord op het ene moment wel van een stabiele voeding werd voorzien en op het andere moment niet.

Dit probleem heeft me destijds bijna tot wanhoop gedreven. :evil:

Aangezien de monteur buiten de pci kaarten (die zal hij vast er uit hebben gehaald bij het zoeken naar de oorzaak) vrijwel alle componenten vervangen heeft, lijkt het mij dat de storing aan de voeding of de CPU te wijten zal zijn.

Zelf denk ik aan de voeding maar dat zegt slechts mijn instinct en ik kan het van hier uit niet hard maken.

In ieder geval suc6

Kan (ook) een (bootsector)virus zijn, of de voeding: Bij dit soort PC´s wordt vaak een minieme voeding gebruikt, die na verloop van tijd minder stabiel kan worden, met allerlei vreemde effecten. Het eerste waar ik dus naar zou kijken is de voeding, en mocht deze aan vervanging toe zijn, deze dan niet vervangen voor hetzelfde type als erin zit, maar één van een betere kwaliteit. Verder, heb je je pc in een geaard stopcontact?

P.S: Me is één van de slechtste "besturingssystemen" die Microsoft ooit in elkaar geflanst heeft, dus daar kan het ook altijd aan liggen.

Laatst bewerkt:
ik heb een geruime tijd ME gedraaid zonder 1 probleem, en ik niet alleen, je moet wel ELK systeem onderhouden om het optimaal te laten werken ...

Bedankt voor de snelle reacties.

Maar de voeding is het niet die had hij ook een andere bij zich en op het andere moederbord zat ook een battarijtje, lijkt me stug dat die toevallig leeg is.
En over ME die moet er op staan omdat ik in de garantie zit als ik er XP of 2000 op zet valt dit buiten de garantie.
Het probleem is in eerste instantie begonnen toen ik XP prof erop had staan.
Het begon met IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL
Ik had er virusen op staan maar kan het briefje niet vinden waar op staat welke en welke andere foutmeldingen.
Ik zal ze vanavond zoeken en dan zet ik het wel in het forum.

Groetjes Germa

Hallo

Mits je zelf vermelding maakt van "de monteur' , dan moet die uiteraard ook garantie geven op zijn "herstellingen" .

Aan de beschrijvingen van de herstellingen te lezen , heb je eerder "M.c gyver " over de vloer gehad i.p.v. een technieker .

Dus , aanspraak maken op de garantie/zoniet , garantie op de uitgevoerde herstellingen.

Bootsector virussen , zoniet alle virussen in het algemeen , kunnen worden uitgeschakeld d.m.v. een bootdiskette, dus de betrokken technieker moet dit ook weten , tenminste indien de naam technieker waardig is ....

En... indien hij de "fout" niet vindt , kan hij de klant niet in de kou laten , en zou in theorie de ganse configuratie dienen te worden vervangen..........

Peter

Die zogenaamde bootdiskette kan het zijn dat ik die ook heb?
Misschien bij de levering van de pc?
Of is deze ergens te downloaden?De bootdisk die ik heb die loopt pas na opstarten van pc dus nadat je delete kunt drukken om in de bios te komen.

b.v.d.

Groetjes Germa

Hoi amreg,

www.bootdisk.com voor een dos disk.
http://hcidesign.com/memtest/ voor een progje om je geheugen te testen. Weet niet of deze goed werkt mischien dat iemand anders een betere optie heeft.

"Het begon met IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL. "

Beetje lopen zoeken op internet , of ram of een foute driver.
Gezien de rest van de fouten gok ik op kapot geheugen. Ooit in het verleden zelf ook iets gehad wat er erg op leek , werd ook steeds erger en kon het maar niet vinden. Dan deed hij het weer wel en dan weer niet . Na verloop van tijd gaf het geheugen gelukkig de geest. Eindelijk de oorzaak. Dat geheugen had ik zelfs getest maar schijnbaar deed dit progje een te oppervlakkige test. Wat ik echter niet had was het terug springen van de bios datum. Wel problemen zoals herkenning van onderdelen door de bios maar de bios zelf werd niet veranderd ofzo. Kan het mis hebben maar word de bios niet geschaduwt in het geheugen voor snelheids winst.
Tja blijft moeilijk aangezien je er dus nu een monteur bij hebt gehad. Kan zijn dat je nog steeds je oude probleem hebt en er een nieuwe bij hebt gekregen. Vdk_p heeft een heel goed punt. Bedoel mischien heb je nu rot geheugen en is je power connector niet goed aangedrukt.

Ik zou radicaal gaan . Hele pc strippen inclusief mobo. Dan Weer terug monteren en testen. Mobo op de voeding met cpu , geheugen , video, en alleen draadje voor de power.
Flop derin en laten draaien op dos. Wellicht met een progje onder dos om het geheugen te testen . Dan alles 1 voor 1 weer inbouwen . Tis tijdrovend :) Mocht het het geheugen zijn dan hopen dat dit niet veroorzaakt is door je mobo. Zoiets ongeveer.

succes

Tron ben wel benieuwd naar die nieuwe aanwinst van je . "Raptor" kweenie klinkt gewoon snel.

Laatst bewerkt:
Toch zou ik ook zeggen, batterijtje van je bios want eigenlijk is dat het enigste dat voor een bios reset (datum onjuist, cmos settings are wrong e.d.) kan zorgen.
De monteur heeft dan wel een ander moederbord geplaatst, maar als het een zelfde type moederbord is (met waarschijnlijk een vrij hoog batterij gebruik bij uitstaan) heb je dus grote kans dat dat daarbij ook hetzelfde geval is.

Er bestaat ook zelfs nog de mogelijkheid van een bios virus, alhoewel het in dit geval onwaarschijnlijk lijkt omdat die dan in twee moederborden zou moeten zitten.

He verdorie dacht ik het geheugen te gaan testen heeft de monteur alles los erin gestopt rest mij niets dan te wachten totdat hij donderdag weer alles heeft vastgezet.
B.T.W. Dynabite heeft net gebeld ik denk dat de monteur hun te duur word als het probleem donderdag niet verholpen word moet ik hen terug bellen en krijg ik waarschijnlijk een nieuwe pc lang leve de garantie van Dynabite

enne ik moet even kwijt dat ik dit een geweldig forum vind ik heb al eerder dingen gevraagd hier en kreeg altijd zo goed als meteen oplossingen aangerijkt, geweldig van mijn eigen computerclub heb ik tot op heden nog niets gehoord, ik had dit probleem nl. op dezelfde dag bij hun en hier gepost.
Petje af voor jullie allemaal.

Ik laat zeker weten wat het nou word donderdag.

Groetjes Germa

De monteur is net weg en wat bleek?
Het moederbord was hardstikke dood, de condensators waren ( ontploft ) doorgelopen en omdat de vorige keer het moederbord vervangen was ( tijdelijk tijdens testen ) en de pc nog dood bleek te zijn en geen beeld had was waarschijnlijk de processor ook kapot dus die is nu ook vervangen en nu loopt hij als een trein.
Ik ben benieuwd voor hoe lang.
Wel raar dat die monteur dit nu pas heeft gezien want ik zag het meteen toen de kast open ging het leken net doorgelopen battarijen.

JAMMER GEEN NIEUWE PC

Dus als alles goed is is mijn probleem nu opgelost.
Bedankt allemaal voor het meedenken om oplossingen te vinden.

Groetjes Germa

probleem opgelost.

Gelukkig is je probleem opgelost, maar heb je hem gevraagt of die uitgelopen condensatoren niet door piekspanningen in de voeding veroorzaakt kunnen zijn?

Ik wil je niet bijvoorbaat bang maken maar indien de voeding dit heeft veroorzaakt dan verwacht ik op korte termijn weer het zelfde probleem.

Maar ja zolang hij goed loopt hopen maar op het beste. :)

Nvg

Wow en dat had deze monteur de eerste keer over het hoofd gezien ? "de condensators waren ( ontploft ) doorgelopen".

Enniehoe, mischien niet onverstandig om een progje als b.v. moederbordmonitor te installeren . http://mbm.livewiredev.com

Zodoende een tijdje de voedingsspannig in de gaten te houden. Voorkomen is altijd beter als genezen na de garantie periode.

succes

Help mijn pc is toch nog niet gemaakt
Dinsdag komt McGyver terug ( de monteur) mijn pc word gloeiend heet de koeler van de processor werkt niet.
Ik heb dus weer met Dynabite moeten bellen en wat bleek niks nieuwe pc wat me de vorige keer beloofd is, wacht maar eerst de monteur af zeggen ze, ik balen als een stekker want in februari loopt mijn garantie af en als er dan iets mis is heb ik natuurlijk pech en zit dan zelf met de stukken.

Ik houd jullie wel op de hoogte wat er verder gebeurd.

Groetjes van Germa

Geen nieuwe pc.

Volgens het consumentenrecht (imho althans) heeft een winkelier het recht om een defect product te herstellen indien dit mogelijk is.

Kan hij na meerdere pogingen de klacht niet verhelpen dan kan de koop overeenkomst ongedaan worden gemaakt omdat hij dan een wanprestatie levert.

Je kunt je geld dus terug claimen.

(bron consumentenbond)

Als je niet gelijk zover wil of durft te gaan dan zou ik in ieder geval een termijn stellen waarin je eist dat de pc volledig gerepareeerd moet zijn (2 weken bv.)

Kan hij daar niet aan voldoen dan kun je volgens het consumentenrecht je geld terug eisen.

Meer informatie daarover vind je op de site van de consumentenbond.

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan